Hirdetés

Death Stranding előzetes - palackozott babával a világ ellen

|

Jó sokat várt, de Kojima végre elképesztő mennyiségű infót zúdított ránk. Megtudhattuk végre, hogy hogyan néznek ki a kisebb küldetések, milyen mechanikákra számíthatunk, sőt még egy boss harcba is belepillanthatunk.

Hirdetés

Már jó pár érdekes előzetesben ismerkedhettünk Kojima mester legújabb játékával, azt viszont nem mertük volna kijelenteni, hogy értjük, mit is lehet majd pontosan csinálni benne, vagy hogy miről szól. A jelenleg is zajló Tokyo Game Show-n viszont rengeteg újdonságot bemutatott a legendás dizájner, ami alapján már ténylegesen képet kaphattunk arról, hogy mi miatt mondhatunk le minden szabadidőnkről november 8. után.

Hirdetés

A videóban igazából néhány egyszerű küldetést láthattunk, amiben a főhősnek az Amerikai Egyesült Államok mintájára létrejött  United Cities of America városai között kell különböző nyersanyagokat szállítania, egészen pontosan ételt, gyógyszer, anti-BT fegyvereket, valamint hímivar- és petesejteket. Ez utóbbiaknak valószínűleg a Bridge Babyk előállításában lesz fontos szerepe, akik pedig arra szolgálnak, hogy a szereplők érzékelhessék a Beached Things - röviden BT - névre keresztelt lényeket, akik egy másik dimenzióból a mi világunkban ragadt entitások; ők felelősek azért, hogy a világ romokban hever.

A szállító

A demó Knot Cityben indul, itt kell magunkhoz vegyük a Port Knot Citybe szállítandó rakományt, valamint azokat a felszereléseket, amikre út közben szükségünk lehet. Mi döntjük el, hogy mivel vágunk neki az útnak, viszont a legtöbb játékkal ellentétben, itt nem csak egy mutatót kapunk, hogy mekkora súlyt cipelünk, hanem minden felszerelést fel kell applikálnunk Samre. A legtöbb dolog természetesen a főhős hátán lévő málhájára fér, de pakolhatunk csomagokat a málha oldalára, sőt Sam vállára és a lábára is felköthetünk terheket. Ez azért is fontos, mert ha minden ládát a hátára halmozunk, akkor nem csak Sam kinézete, de mozgáskultúrája is egy torz teknősével lesz hasonlatos; minden tárgy, amit felaggatunk rá, hatással lesz az egyensúlyára. A menüben a Sam lába alatt lévő kör mutatja majd a súlypontját, ami egy igen fontos tényező a kietlen világban. Ez a tényező azért fontos, mert egy sprint során számít majd az egyensúly; ha például egy lejtőn szaladunk lefelé, akkor az L2 és R2 gombokkal kell egyensúlyozzunk, hogy ne bukjunk orra.

A küldetések folyamán úgynevezett "strand" pontokat kapcsolunk hozzá a UCA rendszeréhez, ezzel segítve Amerika újraegyesítését, de a nemes ügy teljesítése után érzett büszkeségen kívül egyéb jutalmakra is számíthatunk. Kaphatunk így például lebegő csomagtároló alkalmatosságokat, amikkel egy gurulós bőrönd módjára húzhatjuk magunk után rakományunkat, tehát nem kell állandóan a felmálházott dromedár módjára közlekednünk. Ha éppen nem tárolunk semmit ebben a kis eszközben, akkor akár fel is pattanhatunk rá és a lábunkkal lökést adva neki, már indulhat is a Hideo Pro Skater.

Nagyon fontos, hogy a nálunk lévő cuccokat jól kezeljük, ha mondjuk egy necces helyzet (például egy harc) van kilátásban, akkor érdemesebb ledobálni a rajtunk lévő terhet, hogy fürgébben mozogjunk. A világ domborzata egyébként elég változatos és rengeteg természeti akadály, folyók, hágók, szurdokok és sziklák állják majd utunkat, így minden küldetés útvonalát megterveztethetjük a játékkal, utána pedig mi magunk is változtathatunk rajta kedvünk szerint. A nálunk lévő rendszerek remekül jelzik, hogy melyik domborzati elemet hogyan tudunk leküzdeni; ha egy folyó állja utunkat, akkor egy kék színű sáv jelzi, hogy hol vagyunk biztonságban, egy sárga, hogy hol nehézkes az előrejutás, és egy piros, hogy hol ragad minket óhatatlanul is magával az áramlat. Erre vigyázni kell, mert ha elsüllyedünk, akkor a rakományunkból bizonyos dolgokat el is sodorhat a folyam, amit nem mindig lesz könnyű újra begyűjteni.

Ez is előfordulhat, hogy egy kellően széles kanyon vagy szurdok állja utunkat, ilyenkor több lehetőségünk is van. Egyrészt kereshetünk egy átjárót,  ilyet az online kapcsolatnak (amiről a cikk későbbi részében esik még szó) hála más emberek is telepíthetnek a pályán, amit utána mi is használhatunk. Ha nincs ilyen, akkor használhatjuk a már korábbi videókban is látott létrát, amin le föl mászhatunk meredélyeken, vagy akár hídként is elhelyezhetjük hasadékok fölé. Leereszkedhetünk egy sziklásabb hegyoldalon hegymászó kötél segítségével is, azt azonban lentről nem tudjuk újra magunkhoz venni.

Egyszemélyes hadsereg

Persze nem csak a környezet állhatja utunkat, hiszen a biztonságot jelentő városokon kívül meglehetősen fura szerzetek garázdálkodnak, és akkor még jól járunk, ha ellenséges katonákba futunk bele. Sam felszerelésében akad néhány remek eszköz arra, hogy kiiktassa az útjába kerülő őrposztok strázsáit. Ha megszabadultunk az ingóságainktól, akkor kellő gyorsasággal tudjuk a Metal Gear Solid szériából ismert lopakodós módszerrel megtizedelni ellenlábasaink táborát. Mögéjük lopózva, egy Strand nevű eszköz segítségével elkábíthatjuk és gúzsba köthetjük a kellemetlenkedő lakokat, de ha nyílt párharcra kerül a sor, akkor sem kell feltétlenül az ölésre játszanunk, ugyanis a másik bemutatott eszköz, a Bola Gun segítségével két energiagömbben végződő hurkot lőhetünk emberi és túlvilági ellenfeleinkre is, ezzel bénítva le őket. Előbbieket egyébként közelharcban is ki tudjuk iktatni, sőt ha épp kezünk ügyébe akad egy csomag, akkor nemes egyszerűséggel hozzájuk is vághatjuk azt. 

A BT-kkel már egészen más a helyzet: a kisebb, emberszerű lényeket lopakodva szintén megbéníthatjuk, de ha egyszer megláttak minket, akkor aztán ránk szabadítják a világvégét. Ezek a lények képesek valami furcsa fekete víz-szerű felszínt generálni a pályán, amibe lehúznak minket, és egy hatalmas szörnyeteg elé rángatnak benne. Ellene hurokvető fegyverünk már mit sem ér, a Hematic Grenade névre hallgató, vérből készült gránát már annál inkább. Arra egyelőre nem kaptunk magyarázatot, hogy miért sebzi a BT-ket az emberi vér, de ha van nálunk belőle bezacskózva (miért ne akadna, hisz minden utazás elengedhetetlen kelléke), akkor azzal megtépázhatjuk a bestiákat. Ha nincs, akkor Sam a saját vérét is használhatja, hogy hatásos fegyvert készíthessen magának.

A harcokra való felkészülésben segítségünkre lehetnek a pályaszerte elszórt tárolók, ezekben ugyanis nem csak fegyvereket, de olyan exoskeletonokat (mesterséges külső vázakat) találhatunk, amiket magunkra felszerelve turbózhatjuk képességeinket; például sokkal gyorsabban futhatunk tőlük, amivel akár az ellenséges járműveket is utolérhetjük, vagy lendületet vehetünk, hogy menekülés közben nagyobb hasadékok fölött ugorhassunk át.

 

Láthatatlan kötelék

Kojima egyébként a legfontosabbnak azt tartja, hogy a játékosok kapcsolatba léphetnek egymással a játékuk során. Ezt a mechanikát leginkább a Souls játékokban megjelenő rendszerhez lehetne hasonlítani, ugyanis ha megszorulunk egy harcban, akkor segítségért kiálthatunk. Ha van a közelben egy játékos a saját játékában, akkor meghallhatja a vészjelzést, és segítséget nyújthat; nem csatlakozhat ugyan a csetepatéhoz, de mindenféle hasznos holmit dobálhat nekünk, amivel könnyebben iktathatjuk ki az ellenfeleket. 

Azonban ez a kapcsolat nem áll meg itt, ugyanis elszórhatunk pályaszerte mindenféle holmit, amire már nincs szükségünk, ezeket pedig mások felhasználhatják a saját játékukban. A legjobb példa erre a korábban említett létra, amit szimplán otthagyhatunk egy szurdok felett hídként, más játékosok pedig megtalálhatják, így nekik már nem kell az átjutással bajlódniuk. Persze rengeteg felszerelés várhat szerte a világban, ezek közül azonban nem tudunk  mindent azonnal a javunkra fordítani. Az is előfordulhat, hogy találunk egy ládát, ami megrongálódott, pedig a benne lévő cuccokra szükségünk lenne. Ilyen esetben jó, ha van nálunk egy javító spray, amivel rendbe hozhatjuk a kárt. Minden ilyen, játékosok által széthagyott holmin lehetőségünk van egy like-ot hagyni, ugyanígy ők is díjazhatják a mieinket, ezek a like-ok pedig fizetőeszközként szolgálnak, úgyhogy nem csak szívjóságból érdemes néha-néha otthagyni valamit, egy stratégiailag fontos ponton, hiszen azt sok játékos értékelheti.

Híd a kawaii-folyón

Kétségtelenül a játék legszürreálisabb eleme a hasunkra rögzített ártatlan kis baba, aki végig csodálkozva szemléli a körülöttük zajló borzalmakat. Ő hídként szolgál köztünk és a másik dimenzió lényei között - erre utal neve is. Ahhoz hogy eredményesek legyünk, nem csak a környezetünkre, de a karakterünk és a Bridge Babynk állapotára is oda kell figyeljünk. Egy komolyabb harc, egy csúnya esés, vagy egy váratlan folyóban való fürdőzés után Sam bizony képes alaposan elfáradni, a BB-pedig nyugtalan lesz vagy sírni kezd. Ilyenkor muszáj kipihenhetjük magunkat, őt pedig megnyugtassuk valahogy.

Ha csak Sam merült ki, az orvosolható némi energiaitallal, de ennél sokkal elegánsabb megoldások is vannak; bizonyos küldetések teljesítése után kaphatunk hasznos tárgyakat, például egy szájharmonikát, ha pedig leheveredünk egy biztonságos helyen a fűbe, akkor ezen játszhatunk a babának, hogy megnyugodjon, ezt békés kis nyögdécseléssel és gügyögéssel jelezi, ezután mi is szusszanhatunk egyet. Elszórtan találhatók a pályán meleg vizű tavacskák, amikbe belehuppanhatunk, hogy egy kicsit feltöltsük az akkumulátorunkat (a játék ténylegesen így hívja a folyamatot), eközben a Bridge Baby a tartályával aranyosan úszkál mellettünk, ha kedvünk tartja akár még énekelgethetünk is neki.

A BB szintén bevételi forrás, ugyanis a törődést és a győztes csatákat is like-okkal jutalmazza, így ha megállunk egyet szusszanni, akkor azt is kezelhetjük befektetésként. Hihetetlen kidolgozottságot kapott egyénként Sam is, ha túl sok cuccot pakolunk rá, akkor egy ilyen fürdőzés alkalmával láthatjuk a vállán a málha hevederének nyomát, de a BT-k érintését is.

A teljes előzetest itt tudjátok megnézni, ha érdekelnek titeket az újdonságok, azonban néhány játékon belüli feliratot leszámítva kizárólag japán kommentárokkal találkoztok majd:

Persze még rengeteg kérdőjel van bennünk a Death Strandinggel kapcsolatban, de Kojima most azért egy kis megnyugvást hozott azoknak, akik aggódtak amiatt, hogy hogy lesz ebből a koncepcióból egy működő játék. Azt hozzátette, hogy az itt látott küldetések valószínűleg nem, legalábbis nem ilyen formában szerepelnek majd a játékban. A megjelenésig még nagy eséllyel kapunk részleteket a játékról (remélhetőleg angolul is), de két hónapot sem kell már várnunk, hogy mi is belevethessük magunkat ebbe az egyedi világba, ugyanis november 8-án már a boltok polcaira kerül a nagy mű.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)