Hirdetés

Diablo IV előzetes - sötét kalandok megújult köntösben

|

A rajongóknak sokat kellett várniuk rá, de a Blizzard végre bejelentette a legendás Diablo széria folytatását, ami egy komor hangulatú, de jól összerakott játéknak ígérkezik.

Hirdetés

Több izgalmas dolog is bejelentésre került az idei BlizzConon, de talán nem túlzás azt állítani, hogy a Diablo IV régóta esedékes leleplezése durrant a legnagyobbat az Anaheim Convention Centerben. A Blizzard egy hosszú, elképesztően látványos trailerrel jelentette be az új részt, majd kicsivel később kaptunk egy videót a játékmenetről is. Természetesen különálló bemutatót is szenteltek a játéknak, ahol számos lényeges tudnivalóra fény derült.

Hirdetés

Visszatér a sötétség

Mielőtt nagyon belefolynánk a játék részleteibe, következzen egy kis történelemlecke. Ahogy azt a bejelentő trailerben is láthattuk, a Diablo IV sztorijának középpontjában egy jól ismert démon, Lilith visszatérése áll. Ő Mephisto lánya, aki egy arkangyallal együtt alkotta meg a játékbeli emberek világát, Sanctuaryt, és a legelső nephalem is az ő kapcsolatuknak hála születhetett meg. Elég fontos szereplője tehát a történetnek, és valószínűleg sok gondot is okoz majd a kalandoroknak a negyedik epizódban. Azt egyelőre még nem tudjuk, hogy Diablo és a testvérei feltűnnek-e majd a kaland során, de nem lennénk meglepve, ha ők is tiszteletüket tennék a játékban.

A sztoriról eddig nem sok részlet derült ki, de azt már megnézhettük, hogy fest majd Sanctuary a Diablo IV-ben. Nem túl fényesen. Úgy tűnik, a fejlesztők elhagyták a Diablo III némileg barátságosabb látványvilágát, és visszatértek az első és második részre jellemző, jóval komorabb hangulathoz, ami kifejezetten jó döntés volt. A sorozat valójában mindig is a dark fantasy műfajához állt a legközelebb, így örvendetes, hogy a Blizzard ismét visszahozza a sötétebb, horrorisztikusabb elemeket. A játék világa nagyon barátságtalan hely lesz, tele mindenféle rémséggel, de ugyanakkor egy, az eddigieknél sokkal összetettebb játékteret kapunk.

Ezúttal ugyanis egy nyílt világban kalandozhatunk, amit a srácok öt jól elkülöníthető régióra (Scosglen, Fractured Peaks, Dry Steppes, Hawezar, Kehjistan) bontottak fel.

Ez a terület ad otthont a játék kampányának, ami nem lesz lineáris, tehát mi dönthetjük el, hogy a főküldetéseket szeretnénk csinálni, vagy valami más kaland után néznénk. A hatalmas pályán egyébként más játékosokkal is találkozhatunk az osztott világos megoldásnak hála, és nagyobb városokba is ellátogathatunk, amelyek egyfajta közösségi térként funkcionálnak majd. Továbbá lóháton közlekedhetünk (hátasainkat pedig mindenféle menő cuccokkal fel is cicomázhatjuk), ha például nem akarunk gyalog megtenni hosszabb utakat, valamint hangulatfokozóként dinamikus időjárást és váltakozó napszakokat is kapunk. Sanctuary egy sötét hely, de valószínűleg még sosem nézett ki ilyen jól.

Régi-új hősök

A tervek szerint öt választható kaszt lesz a Diablo IV-ben, amelyek közül hármat, a Barbariant, a Sorceresst (avagy Sorcerert, ha épp férfi karaktert választunk), illetve a Druidot már be is mutatta a stúdió, de azt még nem tudni, mi lesz a maradék kettő, és az is rejtély, hogy érkeznek-e később újabb karakterek bármilyen formában legyen szó sima DLC-ről, vagy akár fizetős kiegészítőről. A Barbarian nagyjából ugyanolyan, mint a második és harmadik részben volt, tehát a tömegbe beszaladva, valódi gyilkológépként osztja majd a pofonokat. Persze azért alakítanak rajta ezt-azt a fejlesztők, így például az Arsenal rendszernek hála egyszerre négy különböző, egy- és kétkezes fegyvert is magánál tarthat karakterünk, szóval minden eshetőségre felkészülhetünk, és természetesen a magunkra aggatott összes fegyver előnyeit megkapjuk. Ráadásul ha egy képesség használatához egy bizonyos fegyvertípusra van szükségünk, harcosunk automatikusan átvált a megfelelő eszközre. Valamint még az is kiderült, hogy a kaszt továbbra is furyt használ a skillekhez.

Sokak nagy örömére visszatér a Druid is, aki egy valódi hibrid kaszt lesz, és elméletileg jóval hatékonyabban keverhetjük majd a különböző képességeket, mint ahogy tehettük azt a Diablo II-ben. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy gyorsan váltogathatunk az alakváltáshoz, az idézéshez, illetve a varázsláshoz kapcsolódó skillek között, és könnyedén össze is kapcsolhatjuk azokat a minél hatékonyabb támadás érdekében. Külön érdekesség, hogy a fejlesztők eredetileg nem is akarták belerakni a kasztot a játékba, de aztán meglátták a stúdió egyik munkatársának művészi rajzát, és rögtön megváltozott a véleményük. Remélhetőleg tényleg sikerül egy ügyesen variálható kasztot kihozniuk a Druidból.

Végül a Sorceress is szóba került egy kicsit, ám róla nem osztottak meg túl sok részletet a készítők. Az egyértelmű, hogy egy távolról sebző, nem túl nagy védelemmel rendelkező hősről van szó, aki a különféle természeti elemekhez kapcsolódó varázslataival fog rendet tenni a démonok között, de az még titok, hogyan is fogja mindezt kivitelezni. A maradék két kasztról nem esett szó, de érdemes figyelembe venni, hogy a felhozatalban egyelőre nincs komolyabb védelemmel rendelkező, tankként funkcionáló kaszt, illetve kifejezetten idézésre kitalált hős sem. Ezek alapján simán elképzelhető, hogy az egyelőre titkolt szereplők ezekre a szerepekre lesznek kitalálva.

Kifejezetten jó hír még, hogy karakterünk több aspektusát is testre szabhatjuk. Már a Diablo III-ban is eldönthettük, hogy férfi vagy női hőssel csapunk bele a lecsóba, de most sokkal tovább ment a Blizzard.

A Diablo IV-ben ugyanis a karakter nemét, frizuráját és bőrszínét is megváltoztathatjuk,

ráadásul különféle sebhelyekkel és tetoválásokkal is feldobhatjuk bajnokunk megjelenését. Az ilyen szintű testreszabás mára már megszokottá vált a szerepjátékokban, ám a Diablo szériára eddig nem igazán volt jellemző, tehát ezt is felírhatjuk a fontosabb újítások listájára.

Mindig csak az az átkozott harc...

A fejlesztők egyébként nemcsak a hangulat tekintetében vették alapul a Diablo II-t, hanem a játékmenet kapcsán is. Visszatérnek például a talentfák, a rúnaszavak, és különböző rangú képességeket is kapunk, így tulajdonképpen teljes egészében mi dönthetjük el, milyen karaktert szeretnénk összerakni. Ám ezúttal szerencsére nem kell a különféle titkos kódokkal húznunk az időt, jóval egyszerűbb lesz a rúnák használata.

Sok tekintetben a játékmenet olyan, mint egy MMO-é, hiszen a már korábban említett nagyvárosokban cseveghetünk a többiekkel, kereskedhetünk velük, és akár még ilyen-olyan kalandokra is elhívhatjuk őket. Lesznek például játékbeli események szerte Sanctuary világában, amelyeket a többi játékossal együtt teljesíthetünk. Továbbá akad több száz dungeon is, amelyek csak arra várnak, hogy kipucoljuk őket és elvigyük belőlük az összes lootot. Mindezek természetesen random módon működnek majd, de hát ez nem is igazán meglepő, hiszen mindig is fontos szerep jutott a Diablo-játékokban a véletlenszerűen generált dolgoknak. Ezek alapján tehát már most borítékolható, hogy a főküldetések mellett is bőven találunk tennivalót a játékban. Dobják a korábbi nehézségi fokokat, a dungeonök minimális szintkövetelményt kapnak, ha pedig magasabb szinten látogatjuk meg őket, akkor felskálázódnak aktuális karakterszintünkhöz - jelenleg egyébként 40-es szint a maximum, de ez még a megjelenésig változhat. 

Kezdődhet a várakozás

Nagyon jó hír, hogy a Blizzard végre bejelentette a Diablo IV-et, és az eddig megosztott információk és egyéb anyagok alapján kifejezetten ígéretesnek is tűnik a folytatás. Hatalmas pozitívum a sötét hangulat visszahozása, főleg úgy, hogy közben számos módon még meg is újul a játékmenet. Persze nem biztos, hogy mindenkinek bejön ez az irányváltás, de a rajongók többsége valószínűleg örömmel fogadja majd az újdonságokat. Picit belerondíthat a játékosok örömébe, hogy a csapat még eléggé a fejlesztés elején tart, így egyáltalán nem biztos, hogy jövőre megjelenhet a folytatás, de legalább már tudjuk, hogy készül, és az ízelítők alapján az is világos már, hogy nagyjából miféle kalandra számíthatunk.

A jelenlegi tervek szerint PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra fog megjelenni a Diablo IV. Reménykedünk benne, hogy a srácoknak sikerül visszakormányozniuk a legendás, már-már műfajteremtő Diablo szériát a megfelelő ösvényre. Egyelőre még a megjelenés évét sem érdemes megtippelni, a Blizzard nem győzte hangsúlyozni, bizony nagyon távol vagyunk még attól, hogy a játék elkészüljön. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)