Hirdetés

Dr Kawashima's Brain Training for Nintendo Switch teszt - nekem ne mondd, hogy 80 éves vagyok!

|

A jó doktor Switchen is tiszteletét teszi, hogy miután megkínzott néha szórakoztató, néha frusztráló feladataival, megalázzon, amikor megtippeli, milyen idős az agyunk.

Hirdetés

Ryuta Kawashima, a Tohoku Egyetemen dolgozó tudós egyébként is sztárnak számít Japánban, de az is lökött egyet a népszerűségén, hogy 2005-ben megjelent első játéka, a Dr. Kawashima's Brain Training: How Old is Your Brain?, mely - részben azért, mert egyértelműen az alkalmi játékosoknak szólt - a Nintendo DS egyik legjobban fogyó címe lett, ahogy fél évvel később érkező folytatása is nagy sikereket ért el. Ezeket könyvek és további játékok követték, de a formula a régi maradt: minijátékokkal edzhettük az agyunkat, az edzések végén pedig kaptunk egy kiértékelést, pár bölcseletet, tanácsot, meg olykor egy kis kéretlen alázást, hogy mennyire buták vagyunk a korunkhoz képest, és bátorítást, hogy azért emiatt ne döfjük le magunkat az érintőceruzával. Az alapok az új, switches kiadás esetében sem változtak, de van pár újdonság, ami csak a Nintendo legújabb konzoljának segítségével valósulhatott meg.

Hirdetés

Napi edzés

Valószínűleg viszonylag kevesen játszanak azért, hogy kiderítsék agyuk életkorát, a benne foglaltakhoz hasonló játékokból meg rengeteget lehet találni mobilokra, úgyhogy napjainkban eleve megkérdőjelezhető a Brain Training switches változatának létjogosultsága, jobb helye lehetne iOS-en és Androidon. A játékban nagyon sok régi elem, minijáték visszaköszön, úgyhogy akit bármely korábbi résszel összesodort már az élet, annak azonnal ismerősek lehetnek az egyszerű matematikai műveletek, a sudoku, vagy a hangos felolvasás, de kimaradtak például a kiabálós feladatok, mivel a Switchben - a 3DS-sel ellentétben - nincs mikrofon. Cserébe azonban érkeztek olyanok, amik a Joy-Con funkcióit használják, a zongorázós játékban pedig már akkordokat is lefoghatunk a több ponton érzékelő kijelzőnek hála.

A lecsatolható kontrollerek egyikében található egy infrakamera, melynek segítségével a gép képes felismerni, hogyan tartjuk a kezünket. Ezt használja ki a kő-papír-ollós feladat, melyben hol nyernünk, hol veszítenünk kell; a számolgatós, amiben összeadások és kivonások eredményét kell felmutatnunk; valamint a kéztorna, amiben a mutatott ábrákat kell leutánoznunk. Meglepően pontos és reszponzív, de nem tud sokáig szórakoztató maradni.

A lecsatolt Joy-Conokat használhatjuk a kompetitív feladatoknál is, amikor madarakat vagy dobozokat kell számolnunk ellenfelünknél gyorsabban (és a ravasz lekattintásával megadni, hányat láttunk), vagy úgy kell tartanunk a kontrollereket, mintha zászlót lengetnénk. Ez utóbbi rettenetesen pontatlan, hamar megölte az élményt, hogy hiába csináltam mindent jól, mégis más pozíciót regisztrált.

Agyhalál

Van egy nem olyan vékony vonal, ami elválasztja a munkát a szórakozástól. Míg a matematikai műveletek megoldását élveztem, azt, amikor huszonöt szám pozícióját kellett volna megjegyeznem két perc alatt, nem annyira (ennek variációja, amikor szavakat kellett memorizálni, jobb volt), azt meg pláne, amikor a drága doktor a képembe vágta, hogy tippre nagyjából 80 éves vagyok, ami a maximális érték a játékban. Nem éreztem korrektnek a rontások után járó büntetések mértékét sem, pláne a sudokunál, ahol egy rosszul beírt szám 20 percet ad a végső időeredményhez. A kézírás felismerése sem tökéletes (sosem volt az, most sem lett jobb), a 7-eseimet sokszor 2-esnek nézte a gép, az 5-ösöket nem ismerte fel, akármely beállítást választottam, és néha egészen mást tippelt be, mint amit valójában írtam. Ez egész könnyen áthidalható lenne, ha gombokra is lehetne bökni, de a fejlesztők bizonyára annyira büszkék az írásfelismerőre, hogy nem akarnak alternatívát kínálni. Legalább helyet kapott a dobozban egy stylus is, az azért nagy könnyítés.

És ha már munka és szórakozás: természetesen elérhető a Germ Buster, avagy a Dr. Mario-klón, ami készségeket nem igazán fejleszt, ellenben szuper jó móka.

Az új Dr. Kawashima játék szuperül megmutatja, mire képes még a Joy-Con a korábban látott felhasználási módjai mellett, de ha az újdonság varázsa elmúlik, és ráununk a mutogatásra, nagyjából ugyanazt kapjuk, amit a korábbi részek adtak. Ahhoz meg még nyomott áron is túl drága. Ha hasonlót akartok, nézzetek körül az App Store-ban vagy a Google Play-ben, változatosabb játékok vannak alacsonyabb áron.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Dr Kawashima's Brain Training for Nintendo Switch
Sajnos eljárt felette az idő, de mobilon még tovább élhetne a franchise.
Ami tetszett
  • a Sudoku jó móka
  • ahogy a Dr. Mario klón is
  • van pár szórakoztató feladat
Ami nem tetszett
  • kevés benne az érdemi újdonság
  • a kézírás és a Joy-Con mozgás felismerése nem tökéletes.
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)