Hirdetés

Dr Kawashima's Brain Training for Nintendo Switch teszt - nekem ne mondd, hogy 80 éves vagyok!

|

A jó doktor Switchen is tiszteletét teszi, hogy miután megkínzott néha szórakoztató, néha frusztráló feladataival, megalázzon, amikor megtippeli, milyen idős az agyunk.

Hirdetés

Ryuta Kawashima, a Tohoku Egyetemen dolgozó tudós egyébként is sztárnak számít Japánban, de az is lökött egyet a népszerűségén, hogy 2005-ben megjelent első játéka, a Dr. Kawashima's Brain Training: How Old is Your Brain?, mely - részben azért, mert egyértelműen az alkalmi játékosoknak szólt - a Nintendo DS egyik legjobban fogyó címe lett, ahogy fél évvel később érkező folytatása is nagy sikereket ért el. Ezeket könyvek és további játékok követték, de a formula a régi maradt: minijátékokkal edzhettük az agyunkat, az edzések végén pedig kaptunk egy kiértékelést, pár bölcseletet, tanácsot, meg olykor egy kis kéretlen alázást, hogy mennyire buták vagyunk a korunkhoz képest, és bátorítást, hogy azért emiatt ne döfjük le magunkat az érintőceruzával. Az alapok az új, switches kiadás esetében sem változtak, de van pár újdonság, ami csak a Nintendo legújabb konzoljának segítségével valósulhatott meg.

Hirdetés

Napi edzés

Valószínűleg viszonylag kevesen játszanak azért, hogy kiderítsék agyuk életkorát, a benne foglaltakhoz hasonló játékokból meg rengeteget lehet találni mobilokra, úgyhogy napjainkban eleve megkérdőjelezhető a Brain Training switches változatának létjogosultsága, jobb helye lehetne iOS-en és Androidon. A játékban nagyon sok régi elem, minijáték visszaköszön, úgyhogy akit bármely korábbi résszel összesodort már az élet, annak azonnal ismerősek lehetnek az egyszerű matematikai műveletek, a sudoku, vagy a hangos felolvasás, de kimaradtak például a kiabálós feladatok, mivel a Switchben - a 3DS-sel ellentétben - nincs mikrofon. Cserébe azonban érkeztek olyanok, amik a Joy-Con funkcióit használják, a zongorázós játékban pedig már akkordokat is lefoghatunk a több ponton érzékelő kijelzőnek hála.

A lecsatolható kontrollerek egyikében található egy infrakamera, melynek segítségével a gép képes felismerni, hogyan tartjuk a kezünket. Ezt használja ki a kő-papír-ollós feladat, melyben hol nyernünk, hol veszítenünk kell; a számolgatós, amiben összeadások és kivonások eredményét kell felmutatnunk; valamint a kéztorna, amiben a mutatott ábrákat kell leutánoznunk. Meglepően pontos és reszponzív, de nem tud sokáig szórakoztató maradni.

A lecsatolt Joy-Conokat használhatjuk a kompetitív feladatoknál is, amikor madarakat vagy dobozokat kell számolnunk ellenfelünknél gyorsabban (és a ravasz lekattintásával megadni, hányat láttunk), vagy úgy kell tartanunk a kontrollereket, mintha zászlót lengetnénk. Ez utóbbi rettenetesen pontatlan, hamar megölte az élményt, hogy hiába csináltam mindent jól, mégis más pozíciót regisztrált.

Agyhalál

Van egy nem olyan vékony vonal, ami elválasztja a munkát a szórakozástól. Míg a matematikai műveletek megoldását élveztem, azt, amikor huszonöt szám pozícióját kellett volna megjegyeznem két perc alatt, nem annyira (ennek variációja, amikor szavakat kellett memorizálni, jobb volt), azt meg pláne, amikor a drága doktor a képembe vágta, hogy tippre nagyjából 80 éves vagyok, ami a maximális érték a játékban. Nem éreztem korrektnek a rontások után járó büntetések mértékét sem, pláne a sudokunál, ahol egy rosszul beírt szám 20 percet ad a végső időeredményhez. A kézírás felismerése sem tökéletes (sosem volt az, most sem lett jobb), a 7-eseimet sokszor 2-esnek nézte a gép, az 5-ösöket nem ismerte fel, akármely beállítást választottam, és néha egészen mást tippelt be, mint amit valójában írtam. Ez egész könnyen áthidalható lenne, ha gombokra is lehetne bökni, de a fejlesztők bizonyára annyira büszkék az írásfelismerőre, hogy nem akarnak alternatívát kínálni. Legalább helyet kapott a dobozban egy stylus is, az azért nagy könnyítés.

És ha már munka és szórakozás: természetesen elérhető a Germ Buster, avagy a Dr. Mario-klón, ami készségeket nem igazán fejleszt, ellenben szuper jó móka.

Az új Dr. Kawashima játék szuperül megmutatja, mire képes még a Joy-Con a korábban látott felhasználási módjai mellett, de ha az újdonság varázsa elmúlik, és ráununk a mutogatásra, nagyjából ugyanazt kapjuk, amit a korábbi részek adtak. Ahhoz meg még nyomott áron is túl drága. Ha hasonlót akartok, nézzetek körül az App Store-ban vagy a Google Play-ben, változatosabb játékok vannak alacsonyabb áron.

Dr Kawashima's Brain Training for Nintendo Switch
Sajnos eljárt felette az idő, de mobilon még tovább élhetne a franchise.
Ami tetszett
  • a Sudoku jó móka
  • ahogy a Dr. Mario klón is
  • van pár szórakoztató feladat
Ami nem tetszett
  • kevés benne az érdemi újdonság
  • a kézírás és a Joy-Con mozgás felismerése nem tökéletes.
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)