Hirdetés

Dragon Age: Inquisition - egy kizárólag multis projektnek indult

|

A BioWare már a Dragon Age II fejlesztése közben is dolgozott a játékon, de akkor még nem csak a neve, hanem a játékmenet is teljesen más volt.

Hirdetés

A Dragon Age: Inquisition fejlesztése hivatalosan is lezárult, ennek kapcsán nyilatkozott a sorozat vezető producere, Mark Darrah a gamesindustry.biz-nek. Szóba került a sorozat korábbi részeihez való viszony, ahogy az is, mi volt a legnagyobb kihívás a fejlesztés során, de szó esett arról is,hogy miként hatott a Skyrim a játékra.

Arra a kérdésre válaszolva, hogy milyen volt az új konzolokra fejleszteni, Darrah azt mondta, furcsa módon az első Mass Effect elkészítésére emlékeztette őt. Az Inquisition ugyanis a Frostbite személyében egy teljesen új engine-t használ, ami sok olyan koncepicót nem ismer, ami elengedhetetlen az RPG-műfajhoz.

 

A Mass Effect ehhez hasonlóan a stúdió első Xbox 360-játéka volt, és a szerepjátékokhoz szintén nem sokat használt Unreal engine alatt készült. Így meg kellett tanítani a Frostbite-ot a karakterek tulajdonságainak és a tárgyak kezelésére, ahogy a játékállás mentésére is. Ez egyébként járt némi extra költséggel, de nem jelentett olyan durva ugrást, mint az előző konzolgenerációs váltáskor.

Más kérdés, hogy ez a munka a többjátékos mód elkészítésével kezdődött. A csak multis, Blackfoot kódnéven futó játék már a Dragon Age II megjelenése előtt fejlesztés alatt állt, ebből indult ki a harmadik Dragon Age fejlesztése. A multis rész azért is volt fontos, mert a papíros RPG-k kora óta a szerepjátszás alapvetően nem egy magányos tevékenység, viszont a videojátékok esetében ez nagyon bonyolult lenne, így kerültek előtérbe a singleplayer RPG-k. Részben ezért lettek az Inquisition többjátékos részei is rövidebb, pörgősebb kalandok.

Ennek egy másik oka a közönség változása. Ezzel kapcsolatban Darrah egyrészt a már-már klisének ható, az idősebb gamereknél viszont napi problémának számító időhiányt hozta fel, másrészt pedig a Skyrim brutális népszerűségéből következő változást az RPG-kkel kapcsolatos várakozásban. Ez utóbbi főleg a felfedezés élményére vonatkozik, viszont a producer szerint ennek kedvez az új konzolok megnövekedett ereje, aminek köszönhetően újra divatba jönnek a nagy, szabadon bejárható játékvilágok.

Az előző részhez való viszonyról elmondta, az Inquisition sok tekintetben valahol az Origins és a Dragon Age II között lesz félúton. Ami pedig a DA II visszafogott sikerét illeti, Darrah szerint nehéz megítélni a helyzetet, mert rengeteg szenvedéllyel készült a játék, ami akármilyen előjellel, de heves reakciót fog kiváltani mindenkiből. Ennek ellenére örült, hogy sok új dolgot ki tudtak próbálni a második részben, például a személyesebb hangvételű történetet. És bár fontosak nekik a rajongók visszajelzései, nem hagyhatják, hogy csak ez befolyásolja őket.

Ti várjátok már a Dragon Age: Inquisition?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)