Hirdetés

Eddig teljesen félreértelmeztük a Redfallt az Arkane Studios szerint

|

Téves kép alakult ki az emberekben a Dishonored, a Prey és a Deathloop fejlesztőinek közelgő újdonságáról.

Hirdetés

Még a Deathloop sem látta meg a napvilágot, amikor felröppentek az első híresztelések az Arkane vámpíros játékáról, a Project Omenről. A stúdió pedigréjét alapul véve mindenki az immersive sim műfaj egy újabb képviselőjére számított, a Redfall hivatalos bejelentése (első körben egy CGI videót kaptunk, a játékmenetet csak később láthattuk) után azonban világossá vált, hogy más irányba indult el az austini csapat.

Egy vérszívók által elözönlött város, négy irányítható karakter, (opcionális) kooperatív mód - ennyi információ bőven elég is volt ahhoz, hogy sokan egyszerű Left 4 Dead utánérzésnek, vagy hogy egy frissebb, ám kevésbé sikeres példát említsek, Back 4 Blood utánlövésnek könyveljék el. Esetleg még a Borderlandshez hasonlították.

Hirdetés

Egy friss interjúból azonban, amit a GamesRadar készített Harvey Smith stúdióvezetővel és Ricardo Bare kreatív rendezővel, kiviláglik, hogy sokkal inkább mérhető a Ubisoft Far Cry szériájához a Redfall, mint a korábban említett játékok bármelyikéhez. Adott ugyanis egy felfedezésre váró, nyitott világ, amelyben attól függően, hogy épp mihez van kedvünk, akár konkrét cél nélkül is szabadon kószálhatunk, de aki a kötöttebb játékmenet híve, az megteheti, hogy kizárólag a bázison felvehető sztoriküldetésekre fókuszál. Itt, vagyis a főhadiszálláson tudunk majd szóba elegyedni az NPC-kkel, információ és további feladatok, mellékküldetések reményében.

A címadó massachusettsi város és környéke alapvetően két, egymástól jól megkülönböztethető részre osztható fel, egy sűrűbben lakott, urbánus környezetre, valamint egy falusias területre, ahol simán előfordulhat, hogy kukoricamezőbe tévedve kergetőzünk az élőholtakkal és szolgáikkal (szektások és a Bellwether Security zsoldosai). Természetesen nem hagyták ki a fejlesztők azt a ziccert, amit a napszakok változása jelenthet egy vámpíros játékban, egészen más élményre számíthatunk éjszaka, mint nappal. Alkonyat után a vérszívók aktívabbak, míg napközben inkább a halandóktól kell tartanunk. Mivel a tűzharc kiemelkedően fontos szereppel bír a játékban, az Arkane FPS-specialistákkal bővítette létszámát, valamint segítséget kért az id Software-től is.

Számtalanszor hangsúlyozták már a fejlesztők, hogy a Redfall egyedül játszva tökéletesen élvezhető, ezt húzza alá, hogy nemcsak az összes fegyverünkből tüzelve és minden offenzív képességünket bevetve érhetünk célt, hanem lopakodva és ellenfeleinket a sakktábláról egyenként lekapva is, akárcsak a Dishonored szériában és az Arkane más játékaiban. Ha viszont csapattal megyünk, készüljünk arra, hogy a karakterek egyedi képességei a legváltozatosabb módokon egészíthetik ki egymást, azaz érdemes lesz együtt maradni, és nem annyifelé csatangolni, ahányan vagyunk. Ráadásul a vámpírvadászok folyamatosan beszélgetni fognak egymással, és idővel egyre jobban megnyílnak, mígnem kialakul köztük egy komoly előnyt jelentő bizalmi kapcsolat.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

A Redfall PC-re és Xbox Series X-re érkezik majd. Eredetileg 2022 nyarán kellett volna megjelennie, ám a Microsoft Gaming alá tartozó Betheshda elhalasztotta a premiert a Starfield rajtjával együtt. A legutóbbi iparági pletykák azt sugalmazzák, hogy végül májusban zsűrizhetjük le, milyen is lett az Arkane első kooperatív és teljesen open world játéka.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)