Hirdetés

Egy hónap után került bele az Assassin's Creed Valhallába az Odyssey egyik szánalmas mikrotranzakciója

|

A kiadó gondosan ügyelt arra, hogy az XP boosterről még ne írhassanak a kritikák, mostantól azonban bárki vásárolhat magának pénzért fejlődést.

Hirdetés

A legtöbb szolgáltatásos modellben működő játék mostanra abból él, hogy a felhasználók a mikrotranzakciókon keresztül hagynak ott vagyonokat egy-egy kiegészítőért. Persze menő, ha egy speciális skinnel tudunk felvágni a haverok előtt, de amikor egy kiadó úgy dönt, hogy a játékmenetet módosító dolgokat is meg lehet vásárolni, az már nem olyan vidám azok számára, akik nem költenek játékon belül.

Nyilván egy kampány esetében ez nem olyan zavaró, mint a multiban, de a pénzért vásárolható XP sem a játékvilág csokornyakkendője az elegáns megoldások gálaestjén, lássuk be.

A Ubisoft az Assassin's Creed Odyssey kapcsán meg is tapasztalta, hogy a játékosok nem szeretik, ha XP és pénz boostereket akarnak rájuk sózni a játékon belül, hogy könnyebben haladhassanak. A kiadó tanult is a hibájából és ki is hagyta azt a Valhallából... megjelenéskor.

Hirdetés

Most, hogy több mint egy hónappal járunk vikinges kaland megjelenése után és már mindenki megírta a kritikáját a játékról (a mi Valhalla tesztünk itt olvasható), a stúdió elérkezettnek látta az időt, hogy ebbe is beleszuszakolja az XP boostert. Ez tehát azt jelent, hogy aki 50 százalékkal felgyorsítaná Eivor fejlődését, az most már nyugodtan fizethet érte 10 dollárt. Persze érkezett egy ugyanilyen booster a játékon belüli fizetőeszközre is.

Ezzel a húzással a Ubisoft is bevezette azt a meglehetősen kellemetlen hagyományt, amit az Activision előszeretettel alkalmaz, hogy a megjelenés után patchelik bele a mikrotranzakciókat a játékba, nehogy a kritikák ezek miatt marasztalják el a játékot. Bugokat is lehetne javítani ehelyett, de értjük az üzletpolitikát.

A stúdió mentségére legyen mondva, hogy a kalandon egyáltalán nem érződik, hogy a fejlődés úgy lenne kialakítva, hogy a játékosoknak szükségük legyen az XP boosterre. Míg az Odyssey-ben a fő küldetésekkel csak nehezen fejlődtünk, és a sokszor kifejezetten monoton mellékküldetéseket kellett daráljuk, addig a Valhallában jól kiegyensúlyozott a haladás, nem szükséges a farmolás. De most már lehet fizetni a semmiért, ha valakinek éppen ez hiányzott. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)