Hirdetés

9 Electronic Arts játéksorozat, aminek hiába várjuk a folytatását

|

A Visceral bezárása után még kisebb az esély arra, hogy a Dead Space valaha folytatódik, de vannak olyan sorozatok az EA-nél, amik már sokkal korábban megkezdték pihenőjüket -pedig volna érdeklődés új részek iránt.

Hirdetés

Van egy nagyon egyszerű és logikus elv, ami alapján a világon rengeteg cég működik: ami pénzt hoz, azt meg kell tartani, ami nem, azt el kell engedni. Senki nem hibáztatható azért, mert ezt az elvet követi; sajnos nem a tweetek és kommentek termelik a bevételt, amiből megtérül a fejlesztési költség, hanem a vásárlások, és ha egy kiadó azt látja, hogy pénzügyileg nem éri meg valamit csinálni, akkor hiába ordítják tele tízezrek a fórumokat, nem vállalja a rizikót. Akármennyire fáj néha, vannak sorozatok, amiket el kell engednünk ,ha nem is örökre, de jó időre. Összeszedtünk kilencet, melyek folytatása részben vagy teljesen az Electronic Artson múlik.

Hirdetés

Dead Space

Tegnap már értekeztünk a Dead Space sorozat sorsáról. Az első rész nagy sikert aratott, de a második már nem teljesített a kasszáknál az elvárásoknak megfelelően, a harmadik pedig konkrétan bukott. Szó volt róla, hogy ennek ellenére mégis lesz folytatás, de aztán a Visceralt a Battlefield Hardline foglalta le, majd a név nélküli Star Wars projektet kezdték faragni. A stúdió bezárt, utolsó reményünk is elszállt vele, de hátha egyszer mégis meglep az EA minket. 

Skate

Amikor a Tony Hawk sorozat már kezdett erősen elfáradni, jött az EA Black Box, hogy megmutassa, deszkázni másképp is lehet. A Skate fantasztikus volt, realisztikusabb az Activision szériájánál, nagyon élvezetes, érdekes, új. Láthatóan a játékosoknak is bejött, a kasszáknál lenyomta a rivális Proving Groundját. A 2007-es első részt két folyatatás követte 2009-ben és 2010-ben. A Skate 3 2014-ben új erőre kapott, amikor a streaming kezdett elterjedni, és egyre több youtuber szórakoztatta vele a közönségét; olyannyira megnőtt a kereslet, hogy újra gyártani kellett a dobozos példányokat. Sajnos sem ez, sem az, hogy az egyik legtöbbet követelt játék volt az Xbox One visszafelé kompatibilitási programjában, nem bátorította az EA-t arra, hogy belevágjon a Skate 4-be. A Black Box 2013 áprilisában bezárt.

Egyébként Tony Hawk anno megszellőztette, hogy dolgozik egy új játékon, de nem az Activisionnel. Ez még nem jelenti, hogy akkor az EA-vel, de nem is zárhatjuk ki. 

Crysis

Emlékszem még, amikor tíz évvel ezelőtt a haverokkal egy GameStar DVD-ről néztük a Crysis előzetesét, és ámuldoztunk, hogy hogy nézhet ki ilyen jól egy játék. A Crytek grafikában mindig is az élen járt, csak játékaik minden más területén voltak hiányosságok. A széria első és második részével, valamint a magyar fejlesztésű Warheaddel még tökéletesen elégedettek lehettünk, a harmadikra viszont teljesen elfogyott a szufla,  a kritikusoktól sem kapott jó pontszámokat, és az eladások sem a Crytek reményei szerint alakultak. Lezárult egy trilógia, ha jött volna valaha folytatás, azt nem Crysis 4-nek hívták volna, de végül a fejlesztők teljesen más irányba indultak, és nincs kilátásban a franchise újraélesztése. 

FIFA Street

2005-ben az EA úgy gondolta, a játékosok nem csak stadionok gyepén, de a grundon is szívesen rúgnák a bőrt virtuálisan, ezért megjelent az első FIFA Street. A kritikusokat nem tudta meggyőzni, viszont a boltokban futott úgy, hogy következő évben megérje folytatni... de a FIFA Street 2 sem lett jobb. 2008-ban volt még egy próbálkozás, ami valahogy megint nem jött össze, majd 2012-ben egy reboot készült, melynek végre-valahára sikerült jelentősen felülmúlnia elődeit. Most már jobban örülnénk egy Street vagy futsal módnak (még azt is le tudjuk nyelni, ha DLC-ben jön), az EA Sports dolga is könnyebb volna így, mintha külön játékot kéne összerakni.

Command & Conquer

A kiadó egyik leghosszabb ideig futó sorozata volt a Command & Conquer, mígnem aztán 2011-ben hirtelen nem tudták, mit kellene kezdeni vele. A 2010-es Tiberian Twilight sok kritikát kapott, de a következő évben úgy tűnt, a Command & Conquer: Generals 2-vel a botlást helyre lehet majd hozni. Végül egy free-to-play játékot csináltak volna belőle, de az alfát kipróbáló játékosoknak nem tetszett, úgyhogy 2013-ban törölték. 2014-ben egy reboothoz toboroztak fejlesztőket, ami szintén a kukában végezte. A sorozaton 2003-ig dolgozó Westwood már rég megszűnt, az EA Los Angelest (ami most már DICE Los Angeles) a Medal of Honor szériára állították át, és ugyan az EA Phenomic még kinyomott magából egy böngészős játékot, a Tiberium Alliances azért messze nem az volt, amire a rajongók vágytak. Az Electronic Arts 2013 óta nem nyilatkozott a témában.

Medal of Honor

És ha már ez is szóba került, morzsoljunk el pár könnycseppet az egykor második világháborús sorozatként tündöklő, majd modern háborúsként hanyatló Medal of Honorért. 1999-től egészen 2007-ig sikerült az előbbi témánál maradni, de 2010-ben úgy érezték, ideje felzárkózni a Call of Dutyhoz, és Afganisztánba utaztatni a játékosokat. A kezdeti érdeklődés óriási volt, a sorozat egyik részét sem rendelték még annyian elő, mint ezt, és az eladásokkal a kiadó nagyon elégedett lehetett - még ha a kritikák azért finoman, de ütötték a játékot. Aztán jött a Warfighter 2012-ben, ami csúnya volt, bugos, gyenge sztorival és gyatra mesterséges intelligenciával látták el, erre pedig nyilván az volt a fogyasztói válasz, hogy rosszul fogyott, és az újságírók is szétcincálták. Az EA 2013-ban bejelentette, hogy parkolópályára teszik, és inkább a Battlefieldre fókuszálnak. Talán most, hogy a CoD is visszautazott az időben, a Titanfall 2 meg nem lett az Activision játékainak méltó vetélytársa a kis pályán játszódó multis akciójátékok piacán, adhatnak neki egy esélyt. 

Army of Two

Az Army of Two sorozat soha nem volt igazán jó vagy sikeres, pedig a kooperáció előtérbe helyezésével tényleg ki tudott emelkedni az akciójátékok tömegéből. Langyos lett az első és a második rész is, a mélypontot viszont a The Devil's Cartellel sikerült elérni, ami egy erősen felejthető és logikátlan történettel, kevés kreativitással maximum középszerű tudott lenni. Ebben szerepet játszottak a stúdióban felmerülő belső problémák, az alacsony csapatmorál, és végül nem sokkal a megjelenés után a Visceral montreali stúdiója lehúzta a rolót. Valószínűleg aki valaha dolgozott rajta, előbb ugrana mókusok közé, mint hogy visszatérjen.

SimCity

Míg a The Sims játékok iránt továbbra is nagy az érdeklődés (konzolos változat és cicás-kutyás kiegészítő is érkezik idén), a SimCity elvesztette renoméját. A Maxis 2013-ban megpróbálkozott egy reboottal, de a megvalósítással akadtak gondok, a szerverek köhögtek, és a játék összességében csalódást okozott. A Paradox eleinte tartott attól, hogy hiába készíttetne jó városépítős játékot, a SimCityvel nem vehetné fel a versenyt, de a félelem elillant, és 2015-ben megjelent a Cities: Skylines, ami megváltás volt a műfaj iránt rajongók számára, egyben utolsó döfés a SimCitynek. Olyan hátrányba került mind az elrontott reboot, mind a konkurencia törekvései miatt, hogy ha most jönne egy új rész, az nagyon nagy eséllyel bebukna. Az eredeti Maxis-csapatot már fel is oszlatták azóta.

Beszélhetnénk még az Ultimáról és a Dungeon Keeperről is, de előbbinek már nem biztos, hogy volna piaca, utóbbi meg mobilon él tovább (kétes sikerrel). Ti mit élesztenétek újra?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)