Hirdetés

Enemy Territory: Quake Wars

|

Nagyon sokat vártunk rá, de végülis elkészült. Hölgyeim és uraim, körünkben üdvözölhetjük a Quake univerzum következő tagját, a Quake Wars-t!

Hirdetés

Néhány héttel ezelőtt sikerült rátenni a kezem a béta változatra. Már akkor is látszott, hogy igen átgondolt játékkal van dolgunk, és persze számítani lehetett arra, hogy a végleges változatra még kiforrottabb lesz. Bevallom, elsőre nem sok változást sikerült felfedezni, maximum annyit, mintha a Stroggok kicsit sebezhetőbbek lennének, és a netkód mintha fürgébb lenne. Persze lehet, hogy csak vaklárma, de a lényeg, hogy teljesen elkészült a játék.


Ellenfelek egymás között
A Quake sorozat sci-fisebb oldalával találkozhatunk ismét, gigantikus lépegető robotokkal, föld felett lebegő járgányokkal, és rengeteg lehetőséggel. Mint azt bizonyára tudjátok, két oldalról szállhatunk be a multiplayer csatározásba. Lehetünk hűek saját fajunkhoz, és erősíthetjük az emberek kicsiny hadát, vagy egészen új technológiákkal is megismerkedhetünk a Strogg főhadiszálláson. Mindkét oldalon 5 különféle karakter közül választhatunk. A meccsek elején ki kell szemelnünk egy fő fegyvert is, és persze mellette még hordozhatunk némi muníciót, robbanószert, miegymást. Nézzük sorban a lehetőségeket: A Soldier a harci karakter. Quake 3 mániákusoknak kötelező, vele tudunk a legtöbb fegyverrel pusztítani. A Field Ops képes különféle védelmi eszközöket telepíteni a harcmezőre, ezzel remek védelmet biztosítva saját csapattársainak. Az Engineer ezen eszközöket akár meg is tudja javítani, de adott esetben ő is képes védelmi funkcióval ellátott eszközöket lerakni. Figyeljünk arra, hogy ez a karakter nem éppen a gyorsaságáról és változatos fegyvereiről híres. Csak taktikusoknak tudjuk javasolni! A Medic szinte magáért beszél: gyógyít, újraéleszt, egy szóval a csapat „védőszentje" J. Végül, de nem utolsó sorban itt van emberi oldalról a Covert Ops. Kémkedéshez kiváló, távcsöves puskájával igen nagy távolságból is halálos. Meghekkeletjük vele az ellenséges objektumokat, melyre bizony szükség is van játék közben.
Strogg oldalról a következő a felhozatal. A Soldierhez hasonló kialakítással bír az Assault. Nem nagy a különbség, a legharciasabb karakterről van szó. Az Oppressor képes a Field Opshoz hasonlóan tárgyakat letenni. Kicsit csápos, kicsit fura, de a miénk, sokat kell használni, főleg bázis védési célzattal. A Constructor vigyáz a védelmi gépezetek épségére, míg a Technician képes újra életet lehelni belénk. Egyszerre ad életerőt és muníciót, a csapat egyértelműen egyik legértékesebb tagja. Az Infiltrator pediglen képes az elesett harcosok testével csinálni néhány érdekességet.


Játék közben jön meg az étvágy
A gigantikus pályák nagyon jól sikerültek. Bár grafikailag lehetne mit javítani rajtuk, a játékélmény nagyon jól el lett találva. A Splash Damage csapata nagyon ügyelt arra is, hogy ne tudjuk elakadni idegesítő helyeken. Egy nagy csatatér az egész, és persze a föld több kontinensén is megfordulunk.
A járművezetés nagyon jól el lett találva. Egyik jármű sem túl gyors, vagy túl lassú, pont olyan, amilyennek lennie kell. A játék fizikája nem a szokványos Quake-es, sokkal jobban érezhetőek a nehezebb karakterek, illetve a járművek.
Nem szabad elfelejteni, hogy csapatjátékról van szó. Nem kevésszer fordult elő velem, hogy azon kaptam a fejem, hogy akármit csinálom, nem fogunk nyerni. Egész egyszerűen azért, mert 12 csapattársam közül mondjuk csak három tudta, hogy mit csinál. Nyilván mi is hibázhatunk, ezért érdemes a gépünkön kipróbálgatni minden módot és pályát, melyben a botok fognak segédkezni.
A terep sajnos nem roncsolható, csak és kizárólag a járművek. Azért, hogy a játékmenetet ne akadályozzák, az elhullott gépek és holttestek szép lassan eltűnnek a pályáról.


Újra stabil a Quake pozíciója
Nemrégiben hallottam, hogy bizonyos nemzetközi versenyekről kivették a Counter Strike-kot, és betették a helyére a Quake Wars-t. Nyilván ez sem volt véletlen, és egyértelműen arról árulkodik, hogy egy jól összerakott játékról van szó. Ez bizony így van, és úgy gondolom, nem csak eddigi Quake rajongóknak érdemes kipróbálni. Néhány apró hibától eltekintve szerintem egészen jó lett, sajnálatos tény, hogy az erdetileg tervezett 2006 végi megjelenési időpontban sokkal nagyobbat is üthetett volna!

90%


Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)