Hirdetés

Ezeket a Star Wars játékokat szeretnénk a Lucasfilm Gamestől

|

Ha már úgysem csak az EA készíthet Star Wars játékokat, elgondolkodtunk azon, milyen címeket fogadnánk szívesen, és ezeket kiknek kellene fejlesztenie.

Hirdetés

Nemrég összegyűjtöttünk 15 olyan Star Wars játékot, amit már sosem próbálhatunk ki, mivel elkaszálta őket a megboldogult LucasArts. Ha a mobilos címeket nem számítjuk, akkor az elmúlt években csak és kizárólag az Electronic Arts szállíthatott nekünk Csillagok háborúja játékokat, ők azonban hosszú ideig beérték mindösszesen két Battlefront epizóddal. Persze a 2019-es Star Wars Jedi: Fallen Ordernek és a tavalyi Star Wars: Squadronsnak már nagyon örültünk, ezek a játékok kifejezetten jók lettek, de a Lucasfilm illetékesei a jelek szerint úgy érezték, szintet kell lépni.

Létrejött hát a Lucasfilm Games divízió, az a brand, ami a jövőben az összes Lucasfilm-kötődésű játékot összefogja. Az már kiderült, hogy a MachineGames Indiana Jones játékon dolgozik, a Ubisofthoz tartozó Massive Entertainment pedig egy nyílt világú Star Wars játékot fejleszt, a stúdió tehát komolyan megemelte a fordulatszámot, mostantól gyakorlatilag bárki készíthet Star Wars játékokat. Ennek apropóján eljátszottunk azzal a gondolattal, hogy mely zsánereket bővíthetnék, és mely fejlesztőcsapatok volnának legalkalmasabbak a feladatra. Összesen 10 + 1 olyan játékot szedtünk össze, amelyet szerintünk a Lucasfilm Gamesnek mindenképpen el kellene készíttetnie - persze ezek egyikét sem jelentették be, mind a mi vágyainkat tükrözik. 

Hirdetés

Star Wars Rebels epizodikus kalandjáték

Fejlesztő: Telltale Games

Anno a LucasArts neve egyet jelentett a minőségi kalandjátékokkal, és épp a tőlük kivált szakemberek alapították meg azt a Telltale Gamest, ami sikeresen lehelt új lendületet ebbe a formulába. Bár nagyon szerettük a játékaikat, az anyagi siker elkerülte őket, ami a cég bezárásához vezetett, az LCG Entertainment azonban felvásárolta 2019-ben a Telltale maradványait, és a The Wolf Among Us 2-t már biztosan el fogják készíteni.

Szerintünk itt nem szabad megállniuk, saját epizodikus kalandjáték-formulájuk pedig a Star Wars Rebels sorozatnak is nagyon jól állna. A galaxis őrzői adaptációjában már megmutatták, hogy remekül boldogulnak egy sok szereplőt megmozgató, mókás űrbéli kaland megalkotásával, egy ehhez hasonló hangvétel és megvalósítás pedig a Rebelshez is remekül passzolna. 

Bár az animációs sorozat már lezárult, egy kerek egészet alkot, de ez korántsem jelenti azt, hogy az ismert epizódok közé ne lehetne beékelni egyéb kalandokat, ezt egyébként könyves vagy képregényes formában már meg is tették. 

Új Star Wars Racer 

Fejlesztő: Codemasters

Az 1999-es Star Wars: Episode I - Racer sokunk számára különösen kedves emlék, a játék ráadásul 2020-ban Nintendo Switch-es, PS4-es és Xbox One-os portokat is kapott, így azok is belekóstolhattak, akik anno kimaradtak belőle. Nyilván egy több mint 20 esztendős játék portja nem képes azt nyújtani, mint amit egy modern Star Wars versenyjáték tudna, éppen ezért gondoljuk úgy, hogy valakinek foglalkoznia kéne a témával. Erre pedig remek kiszemelt lehetne az EA által épp mostanában felvásárolt Codemasters csapata.

A brit Codemastersnek köszönhettük eddig a Grid, Dirt és F1 szériákat; nem túlzás azt állítani, hogy vérükben van a versenyjátékok fejlesztése, így nagyon érdekes lenne látni azt, mire képesek a Star Wars világában. Bár az EA elveszítette az exkluzív hozzáférést a messzi-messzi galaxishoz, azt azért a Lucasfilm és ők sem tagadták, hogy a jövőben is érkeznek majd Csillagok háborúja címek az EA gondozásában.

Lehetne akár az egyik ilyen játék egy újragondolt, modern Star Wars Racer is, melyben számos különböző helyszínen, temérdek ismert vagy épp új bolygón folynának a versenyek. Fogatunkat teljes mértékben testre tudnánk szabni, cserélgethetnénk az alkatrészeket, egyedi festéseket és díszítőelemeket pakolhatnánk rá. Még az sem lenne ördögtől való ötlet, ha ezúttal nem az ifjú Anakin Skywalker és Sebulba kergetnék egymást, hanem az egész játékot áthelyeznék egy másik korszakba, egy új kitalált főszereplő köré pedig akár egy izgalmas kampányt is föl lehetne húzni.

The High Republic akció-kalandjáték

Fejlesztő: Ubisoft Quebec

Az Immortals Fenyx Risinggal a Ubisoft Quebec elkészítette saját Breath of the Wildját, és bár a végeredményről süt, hogy szinte minden porcikáját a Nintendo sikercíme ihlette, mégis a 2020-as év egyik legkellemesebb meglepetésének bizonyult. Könnyed humora, megkapóan meseszerű látványvilága, pofonegyszerű harcrendszere és ügyesen összerakott fejtörői kiváló mixet alkottak, ez a recept pedig tökéletesen működne egy olyan The High Republic akció-kalandjáték esetében is, amiben az épp most elstartolt ifjúsági regények hangulata köszön vissza. 

Főhősünk lehetne egy teljesen testreszabható külsejű ifjú padawan, akinek több bolygót bejárva kell küldetéseket teljesítenie, útját pedig nem csak összecsapások, hanem az Erő segítségével megoldandó logikai feladványok tömkelege is keresztezné. Ezúttal tehát például nem Héraklész karperecével, hanem magával az Erővel mozgatnánk tárgyakat úgy, hogy sikerüljön megoldani a különféle fejtörőket. A Ubisofton belül már úgyis dolgozik egy Star Wars játékon a Massive Entertainment, így valószínűleg a Lucasfilm is megbízik a francia kiadóban, nem jelentene nagy meglepetést, ha még egy címet rájuk bíznának. A Ubisoft Quebec pedig elég nagy csapat ahhoz, hogy a következő Assassin's Creed fejlesztése mellett akár egy High Republic akció-kalandjátékra is jusson elég idejük és energiájuk. 

The Clone Wars körökre osztott taktikai akciójáték

Fejlesztő: Firaxis Games

A Civilization játékok mellett az XCOM széria kapcsán ismerhetitek a Firaxis Games nevét, mi pedig pontosan erre a csapatra bíznánk rá egy The Clone Wars körökre osztott taktikai akciójáték fejlesztését. A klónháborúk idejében játszódó kaland felölelhetné a teljes háborút, olyan nagy összecsapásokat élhetnénk át újra itt a klónok szemszögéből, mint például a geonosisi, a kashyyyki, vagy az utapaui csata, a finálé pedig lehetne mondjuk a Mandalore ostroma. 

Az XCOM játékok mechanikáit tökéletesen rá lehetne húzni erre a The Clone Wars címre is. A különböző karakterosztályokba sorolható klónkatonák eltérő felszerelésekkel és készségekkel rendelkeznének, megmaradna a fedezékek használta, a kellően ravasz MI pedig arra játszana rá, hogy valahogy hátba tudja támadni katonáinkat, ezáltal a játékosnak tényleg latba kéne vetnie minden taktikai tudását a szeparatisták kiiktatásához. Azok a klónok, akik túlélik az ütközetet, természetesen tapasztalati pontokkal gazdagodnának, fejlődnének, így aztán még jobban fájna, ha egy alaposan feltápolt katonát egyetlen rossz döntés miatt elveszítenénk egy összecsapás során. Kvázi hős egységként néha a jedik is beugorhatnánk a buliba, de a játék egyértelműen a klónokra koncentrálna, őket helyezné a fókuszba. 

The High Republic RPG

Fejlesztő: Obsidian Entertainment

Imádtuk a Star Wars: Knights of the Old Republic II-t, az nem is kérdés, hogy az Obsidian Entertainment ért a Star Wars világához. Mivel arról kár is álmodozni, hogy az immár csak a Legendák közé sorolható KOTOR széria valaha is folytatódjon egy új számozott epizóddal, mi inkább az új kánon frissen bemutatott, a Baljós árnyak előtt 200 évvel játszódó korszakába, a The High Republic érába helyeznénk egy grandiózus szerepjátékot, ami kimondva-kimondatlanul azért felépítését és játékmenetét tekintve egy új KOTOR lenne.

Az általunk megkreált főhős kalandja során találkozna a The High Republic könyvekben és képregényekben megismert híresebb karakterekkel, nyilván nem maradna ki a sztoriból Yoda mester sem. Egy tökéletes világban Chris Avellone írná a történetet, de zaklatási botrányai után ezt nem valószínű, hogy akár az Obsidian, akár a Lucasfilm bevállalná. A The High Republic köteteken viszont olyan tehetséges írók dolgoznak, mint Charles Soule, Justina Ireland, Claudia Gray, vagy épp Cavan Scott, ők pedig maradandót tudnának alkotni videojátékos fronton is, ráadásul kétségtelenül ők ismerik legjobban ezt a most bevezetett korszakot, hiszen ők maguk tették le az alapköveket. 

A The High Republic RPG-ben egy változatos kompánia élén járhatnánk be a peremvidék még felfedezetlen területeit, miközben folyamatos fenyegetésként a háttérben ott mozgolódna az űrvikingekként emlegetett gonosz Nihil csoport. 

The Bad Batch FPS

Fejlesztő: Raven Software

Sok rajongó máig nem bocsátotta meg a LucasArtsnak azt, hogy már a Star Wars: Republic Commando megjelenése előtt elkaszálták annak tervezett folytatását, az Imperial Commandót. Az teljesen biztos, hogy ezt a játékot nem fogják már feltámasztani, de kaphatnánk valami ehhez eléggé hasonlót a The Clone Wars animációs sorozatban megismert, és egy saját szériát is kiérdemlő Bad Batch csapattal.

A különböző genetikai mutációkkal rendelkező elit klónkatonák szemszögéből bemutatva egy kiváló, taktikai elemekkel felturbózott FPS-t lehetne készíteni, ami akár azzal is foglalkozhat, hogy a 66-os parancs kiadása után ezen alakulatoknak mi lett a sorsa a Birodalmon belül - gyakorlatilag ezt fedi majd le az új animációs sorozat is, ami kéz a kézben járhatna a játékkal. Persze annak is ugyanígy örülnénk, ha a történet még a klónháborúk alatt játszódna, és itt mutatnák be nekünk részletesebben azokat a titkos missziókat, amelyeket csak ezek a különleges klónegységek voltak képesek teljesíteni. A játékból semmiképp sem hiányozhatna a kooperatív mód, akár négyen is lövöldözhetnénk egyszerre Huntert, Crosshairt, Techet és Wreckert irányítva. 

A fejlesztést mi arra a Raven Software-re osztanánk, akik az utóbbi évtizedben a Call of Duty széria pofozgatásával töltötték idejüket, de múltjuk ismeretében pontosan tudjuk, hogy ők ennél sokkal többre is képesek. A Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcasttel és a Star Wars Jedi Knight: Jedi Academyvel ráadásul már azt is bizonyították, hogy nem rossz ötlet rájuk bízni egy Csillagok háborúja játékot. 

Star Wars RTS a Birodalom korszakában

Fejlesztő: Relic Entertainment

Valós idejű stratégiai játékok terén eddig nem túl sok címmel ajándékozott meg bennünket a Star Wars univerzum: hirtelen a Rebellion, a Force Commander, a Galactic Battlegrounds és az Empire at War jut eszünkbe. Kétségtelen, hogy nem mostanában éli ez a műfaj a fénykorát, de azért még manapság is akadnak remek képviselői - és miért ne kaphatna a messzi messzi galaxis is egy új RTS-t? Szerintünk a Birodalom időszaka lenne a legalkalmasabb a játék számára, szemünk előtt már fel is állt egymással szembe a Lázadók Szövetségének és a Galaktikus Birodalomnak a hadereje. A csata persze nem csak a bolygók felszínén, hanem a világűrben is zajlana, időnként pedig a közkatonák mellett felbukkanhatnának mindkét fél ikonikus karakterei. 

Az új Star Wars RTS-nek szerintünk a Relic Entertainment kezében lenne a legjobb helye. A kanadai csapat jelenleg az Age of Empires IV-en dolgozik gőzerővel, de ennek befejezése után simán fordíthatnák a figyelmüket a Star Wars univerzum felé. A Warhammer 40,000: Dawn of War játékokkal már bizonyították a szakértelmüket a monumentális sci-fi RTS-sek terén, szóval nyugodt szívvel adnánk nekik ezt a feladatot - most arról ne kezdjünk vitába, mennyire sci-fi a Star Wars és mennyire nem, a szakértők úgyis a "science fantasy" kifejezéssel szokták ezt kivédeni.

The Mandalorian vagy Boba Fett VR

Fejlesztő: Valve

A játékosok egy igen nagy csoportja hosszú időn át csak legyintett a VR kapcsán, a 2020 márciusában kiadott Half-Life: Alyx után viszont ezek a hangok elhalkultak. A Valve Corporation bebizonyította, hogy a AAA minőségnek és mélységnek is van helye a virtuális valóságban, éppen ezért annak örülnénk a legjobban, ha egyszer ők dolgoznának egy VR Star Wars játékon.

Meglepő lenne talán, de ezúttal teljesen hanyagolnánk a fénykardokat: aki sugárpallossal akar hadonászni, annak ott van a Vader Immortal, vagy a ritmusjátékok szerelmeseinek a hatalmas sikereket elért Beat Saber. Mi inkább a Csillagok háborúja bekarpáncélos fegyverforgatói felé vennénk az irányt, álmaink Star Wars VR játékának főhőse a The Mandalorian sorozat főszereplője, a Pedro Pascal által alakított Din Djarin, vagy pedig az ugyancsak ebben a szériában feltámasztott legendás fejvadász, Boba Fett lenne. 

Mindkét mandalori tökéletes protagonistája lehetne egy olyan VR játéknak, amelyben változatos fegyverarzenáljukat kellene használnunk, sőt még akár űrcsatákat is simán el tudnánk képzelni megfelelő adagolás mellett. Ez lehetne az a Star Wars videojáték, ami végérvényesen új szintre emeli a VR-eszközöket, teljesen biztosan vagyunk benne, hogy sokan épp ezért a címért döntenének úgy, hogy most már megéri beruházni egy headsetre. 

Szerepjáték a IX. rész utáni időszakból

Fejlesztő: Larian Studios

Jó szerepjátékokból sosem elég, időrendben pedig nem csak hátrafelé lehetne haladni, hanem a kilencedik epizód utáni Csillagok háborúja világba is szívesen ellátogatnánk végre. Teljesen tiszta lappal lehetne itt indulni, pontosan ezért jutott eszünkbe az, hogy egy RPG-ben kellene feldolgozni a korszakot. Fejlesztőcsapatként a Larian Studiosra gondoltunk, mivel egy Divinity: Original Sinre vagy Baldur's Gate-re hajazó, számos játszható fajt és kasztot felsorakoztató gigászi RPG lebeg a szemeink előtt. Nem csak erőhasználó karaktert indíthatnánk, ha viszont így döntünk, akkor semmiképp sem egy képzett jedi felett vehetnénk át azonnal az irányítást. Épp arra lenne kiváló megoldás ez a játék, hogy bemutassa, hogyan épülne fel apránként egy teljesen új jedi rend a semmiből, immár Rey irányítása alatt - erőszellemként persze a régi nagy mesterek is segíthetnék őt.  

A Larian Studios munkásságát ismerve a játékmenet tekintetében nem aggódnánk, ügyesen össze tudnánk rakni egy olyan rendszert, amelyben erőhasználók, zsiványok, fejvadászok és katonák egymás mellett vagy épp egymás ellen küzdenének, írói gárdájuk pedig van annyira jó, hogy esetlegesen a Lucasfilm szakembereivel kiegészülve okosan szőhetnék tovább a messzi-messzi galaxis nagy meséjét. Természetesen egy tartalommal és bejárható helyszínekkel alaposan megtömött RPG-t várnánk el tőlük, itt nem lenne elég féltucat bolygó és pár kósza NPC. A Larian viszont szerintünk képes lenne arra, hogy megbirkózzon ezzel a cseppet sem egyszerű feladattal. 

Holosakk játék

Fejlesztő: Capital Games

1993-ban már kaptunk egy Star Wars Chesst, de ez gyakorlatilag nem volt több, mint egy Csillagok háborúja figurákkal játszható klasszikus sakk. Mi most azt szeretnénk, hogy az a holosakk kapjon egy rendes játékadaptációt, amit Csubakka is annyira szívesen játszott a droidokkal a Millennium Falconon. Álmaink holosakk videojátékában a gyűjtögetős kártyajátékokhoz hasonlóan folyamatosan bővíthetnénk a készletünket, új játékba küldhető hololényeket szereznénk meg, akiket fejleszteni is lehetne. Sakkpartnereket keresve bejárhatnánk a fél galaxist, és persze ismert szereplőkkel is leülhetnénk játszani egy-két gyors partit. 

Gondolkozhatnánk egyből egy mobiltelefonos játékban, ebben az esetben pedig a fejlesztést a Star Wars: Galaxy of Heroest is 2015-ben útjára indító Capital Gamesre bíznánk, ők már profik abban, hogyan lehet egy hosszútávon is életképes Csillagok háborúja mobiljátékot fejleszteni. A kiadó így az Electronic Arts maradna, ezzel sincs alapvetően semmi gond. 

+1 - KOTOR Remake

Fejlesztő: Bluepoint Games

Listánkra végezetül plusz egyes versenyzőként felkerült egy olyan álom, ami teljesen bizonyos, hogy sosem valósulhat meg, mert a Lucasfilm nem akarja a régi, immár Legendáknak számító kánont erőltetni, és az új hivatalos idővonalon képzel csak el friss megjelenéseket. Pedig mennyire csodás lenne, ha egyszer tisztességes remake-t kapna az eredetileg 2003-ban kiadott Star Wars: Knights of the Old Republic...

Szerintünk ezt az alapjaitól újra felépített KOTOR Remake-et a Bluepoint Gamesnek kellene elkészítenie, mivel ők már több alkalommal is megmutatták, hogy remake-elhetetlennek gondolt videojátékokkal is simán megbirkóznak - elég csak a Shadow of the Colossusra vagy a tavaly érkezett PS5-ös Demon's Soulsra gondolni. 

Ezek tehát azok a Star Wars játékok, amelyeknek mi a legjobban örülnénk. Nem tudni, a Lucasfilm Games még milyen eddig be nem jelentett terveket dédelget, de az EA exkluzivitásának lecsengésével most már tényleg gyakorlatilag bármilyen ötlet megvalósulhat. Mi titeket is arra szeretnénk biztatni, hogy engedjétek szabadon a fantáziátokat, és kommentben meséljetek részletesen arról, milyen Csillagok háborúja videojátékokról álmodtok, szerintetek milyen címeket kellene berendelnie, és mely fejlesztőket kellene ezekre a munkákra megbíznia a Lucasfilm Gamesnek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)