Hirdetés

F1 2017 teszt - lökj fel, Vettel!

|

Az idei Forma-1 játék visszafogottabban újít, mint a tavalyi, de az apróságoknak is tudunk örülni.

Hirdetés

Én magam nem követem naprakészen a Forma-1-et, de figyelem a híreket, és nagyjából tudom, kit lehet most tisztelni kiugró teljesítményéért, és ki éppen az aktuális féreg, akit nem hogy a pályára, a lelátóra se kellene felengedni. Ezért amikor az F1 2017-ben egy 15 körös verseny egyik pillanatában Sebastian Vettel rútul belém hajtott és kifordított, láttam, hogy a Codemasters tényleg remekül lekövette a sportág aktuális trendjeit, és valóban a Forma-1-es versenyzés élményét igyekezett átadni (mondjuk nem Hamilton autójában voltam, de ez részletkérdés). Egyébként általánosságban elmondható, hogy a mesterséges intelligencia nem viselkedik olyan agresszívan, a gépi versenyzők fékeznek, ha kell, és nem próbálják meg egymást vagy a játékost összetörni.Az idei rész nem fejlődött akkorát, mint a tavalyi a tavalyelőttihez képest, de a Codemasters apró hibajavításokkal és a klasszikus autókkal egyértelműen jobbá tette. 

Hirdetés

Egy pillanatig legenda voltam

Amíg van egy aláírt szerződés, addig a legtöbb esetben nem élet-halál kérdése, hogy hogyan sikerül a sorozat aktuális része, de mindenki értékeli, ha nem ugyanazt tolják elé átcimkézve. Az F1 2017 kapcsán azért amíg bele nem merül az ember a kibővített karriermódba, okkal nézegetheti, hogy jó lemezt rakott-e a gépbe. A látvány minimálisan javult, de ezzel a motorral valószínűleg már nem lesz sokkal jobb, viszont valószínűleg nem zavar sokakat, hogy a távolban lévő objektumok nem tűélesek, az arcok alapján ugyan fel lehet ismerni, hogy ki kicsoda, de lehetne még faragni rajtuk, a hajak és azok viselkedése meg teljesen bizarr, egyes esetekben rémisztő. Ez egy versenyjáték, amiben persze az a fontos, hogy a kocsik szépek legyenek, meg a pocsolyák jól nézzenek ki az aszfalton, és azok valóban jók is. Esőben egyébként a legjobb élményt a sisakrostélyon elfolyó esőcseppek adják, majdnem lecsúsztam az útról, amikor azokban gyönyörködtem. Játékmódok tekintetében a szokásos a kínálat. A karriermód mellett játszhatunk bajnokságot, versenyhétvégét, időmérőket, online versenyeket, illetve ami még izgalmas, az az Event mód, melyben korlátozott ideig mindig más kihívás érhető el, és ha jól teljesítünk, kvalifikálhatjuk magunkat a hivatalos e-sport bajnokságra. Bizony. Az F1 2017 már e-sport.

Aki a legjobb élményt akarja, annak ezt egyértelműen a karriermód fogja megadni. A tíz szezonból álló életút során saját pilótánkat juttathatjuk az élre bármely csapat színeiben (én a Red Bullhoz csapódtam, a Mercedes vagy a Ferrari talán túl könnyű lett volna), és természetesen most sem csak a pályán nyújtott teljesítmény dönti el, meddig tudunk előretörni. A Forma-1 egy nagyon technikás sportág, amiben az ideális ív tartása legalább annyira fontos, mint az, hogy figyeljük a gumik állapotát és az üzemanyag mennyiségét. Nem a világ legjobb érzése, mikor a célegyenesben fogy ki a nafta, és a biztosan tartott első helyről a nyolcadikra csúszunk vissza (jobb esetben). A kvalifikációt három gyakorlás előzi meg, melyek során ismét indulhatunk a kihívásokban, amik segítenek csökkenteni az üzemanyagfogyasztást és a gumikopást. Autónkat a pitben pontok egy skillfán való elosztásával fejleszthetjük, de aki nem akar nagyon bajlódni vele, kérheti a mérnökök javaslatát is. Ugyanakkor egy szezon alatt mindig fontos döntéseket kell hoznunk, amik befolyásolják teljesítményünket, vagy akár azt is eredményezhetik, hogy győzelem helyett kizárással térünk haza. A versenyhétvégék között beülhetünk a 11 klasszikus autó valamelyikébe (DLC-vel 12), hogy fussunk egy kört a pályán Ayrton Senna vagy Mika Häkkinen kocsijával; 1988 és 2010 közti járgányok állnak rendelkezésünkre, köztük McLarenek, Ferrarik, Williamsek, egy Renault és egy Red Bull.

Pompás utakon

Nem tudom egyértelműen kijelenteni, hogy aki megvette az F1 2016-ot, annak most feltétlenül váltania kell, de az F1 2017 esetében érezhető az előrelépés, és a sorozat jó irányba halad. Elsősorban nem az átlag játékosoknak való, viszont akik tényleg szeretik a sportágat és a kihívásokat, a technikásabb autóverseny játékokat, amikben nem csak a gáz taposására és az analóg agresszív mozgatására kell figyelni, annak szívből tudom ajánlani. A többiek meg várják meg a Forza 7-et, abban is lesznek formaautók, bár az elektromos kocsik zúgása nem ér fel a Forma-1-esek zümmögéséhez.

F1 2017
Az irány jó, de még több újítást elfogadtunk volna.
Ami tetszett
  • egyedi versenyzési élmény
  • jobb force feedback kontrollerrel is
  • a karriermód újdonságai
Ami nem tetszett
  • kevés klasszikus autó
  • nincs óriási előrelépés
  • a retro-élményt lehetett volna még erősíteni
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)