Hirdetés

F1 2020 teszt - van csapat, ami jobb a Mercedesnél

|

A Forma-1 idei szezonja eddig egy bohózat, de szerencsére a játék a tavalyi epizódot is felülmúlja.

Hirdetés

Nem tartom magam a sportág nagy szakértőjének, de nem is kell annak lenni, hogy az ember belássa, a Forma-1 az egyik legfurább évét éli. A koronavírus a száguldó cirkusznak is betett, a két héttel ezelőtti, első visszatérő futamot 11-en fejezték be a 20 fős mezőnyből, a Stájer Nagydíjon pedig a mostanában egyébként sem remekelő Ferrarik is a kiesők közé kerültek. Az egész helyzetet még furcsábbá teszi, hogy a vírus miatti óvintézkedések következtében most már robotok adják át a díjakat, az újságírók csak többméteres távolságból beszélgethetnek a sportolókkal, és valahogy a győzteseken sem látszik a felhőtlen öröm. Ezeknek szerencsére nyoma sincs az F1 2020 játékban, amit élvezettel pörgethetünk, amíg helyre nem áll a rend.

A 11. csapat: a GameStar F1 Team

Az idei rész legnagyobb újítása egyértelműen a MyTeam mód, melynek köszönhetően 11. istállóként csatlakozhatunk a mezőnyhöz. Mivel nem csak a csapat versenyzőjét, de a tulajdonosát is megformáljuk egy személyben, a pályán kívül is jól kell teljesítenünk; feladatunk kiválogatni a megfelelő (értsd: jól fizető, reális elvárásokat állító) szponzorokat, eldönteni, mely gyártó szolgáltassa autónk alapját, milyen tevékenységeket iktassunk be azokra a napokra, amikor nincsen versenyhétvége, illetve a legfontosabb: megválasztani a színeket, a festés és a HQ dizájnját, meg persze azt, melyik F2-ből felszökött ifjú üljön a második járgányban.

Visszatér persze a fejlesztések rendszere is, és interjúkat is kell adnunk (amik szokás szerint bénácskák, és sok újat nem mutatnak a tavalyi évben látott megoldáshoz képest), amikkel jó esetben sztárokká válhatunk, illetve motiválhatjuk csapatunkat, hogy a lehető legjobb tudásuk szerint végezzék munkájukat. Az egész rendszer könnyen kezelhető, átlátható, és az átlag játékosok számára sem jelent nagy terhet, de a felvezetésnek ne egy hosszú nap után, este 11-kor kezdjetek neki, mert kell egy kis idő, míg a beállításokon és az interjúkon át eljuthatunk az Ausztrál Nagydíjig.

Az autók továbbra is kényelmesen kezelhetők, a kezdők és a gyakorlottak egyaránt megtalálhatják a nekik megfelelő beállításokat, az új, extra elnéző Casual móddal pedig pláne nem lesz problémája az abszolút amatőröknek. Az MI által irányított versenytársaink többnyire korrektül, szabálykövetően viselkednek, ami miatt kevesebb a drámai pillanat, mint egy valódi versenyhétvégén, de ezzel még együtt lehet élni. A kerékvetőkkel nagyon óvatosan kell bánni, mert könnyen kipördülhetünk (és látszólag véletlenszerű, hogy mikor kegyes hozzánk a játék, és mikor gátoljuk a többiek továbbhaladását akaratlanul), ezen kívül viszont nem volt különösebb gondom. Megjelent az Overtake kapcsoló, melynek köszönhetően az ERS által felhalmozott extra energiát felhasználva nagyobb sebességet érhetünk el, így hatékonyabban előzhetünk; ugyanakkor mint szinte minden más, ez is automatára állítható. Érdemes vele óvatosan bánni, jól taktikázni, mert a túlhasználat végül pozícióvesztést eredményezhet.

Új tájakon

A pályák sora két olyan helyszínnel bővült, ami végül nem szerepel a versenynaptárban, de kimaradt Mugello (ahol szeptember 13-án zajlik majd a Toszkán Nagydíj), Imola, és a talán bekerülő Portimao. Ez megint csak azt mutatja, mennyire bizonytalan most minden, és míg az autófestéseket a Codemasters viszonylag könnyedén be tudja tenni a játékba egy frissítéssel, pályákat modellezni egy kicsivel hosszabb feladat. Az egyik új pálya a rettentő technikás Hanoi, ahol összesen 23 kanyar van, illetve néhány kimondottan hosszú egyenes, ahol behozhatjuk az esetleges lemaradást. A másik, Zandvoort más szempontból komplikált: hullámos, tele van emelkedőkkel és lejtőkkel, döntött kanyarokkal. Mindkettő kellően izgalmas, de kell idő a kitanulásukhoz. Ne sajnáljátok a szabadedzéseket erre.

Az F1 2020-ben végre újra van osztott képernyős mód, így egy kijelző előtt ülve csatázhatunk barátainkkal, visszatértek az F2-es autók, amiket akár egy teljes, 24 versenyből álló szezonon át vezethetünk (a rövidített opciók mellett), mielőtt kategóriát váltanánk, valamint választhatunk rövidített szezonokat, hogy ne kelljen minden helyszínt meglátogatnunk. Az online multi kielégítően működik, ami fontos, mert az F1 E-sportot még mindig nagyon komolyan veszik.

Nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz a jövő évi F1 játék. Az előző generációváltásnál egy kicsit megbotlott a Codemasters, de itt talán már nem kell visszalépéstől tartanunk, cserébe remélhetőleg egy sokkal élvezetesebb, simábban futó, tartalmas csomagot kapunk. Én mindenesetre az F1 2020-szal is nagyon jól szórakoztam, a hobbijátékosoknak már az osztott képernyős multi miatt önmagában megérheti.

Ügyfélszolgálati változás!
F1 2020
Akárhogy is alakul az F1 2020-as szezonja, a játékkal nem hibázhattok.
Ami tetszett
  • a saját csapat menedzselése jó móka
  • még szebb, még tartalmasabb, mint elődje
  • az újdonságok betaláltak
Ami nem tetszett
  • a kerékvető néha túl könnyen kiforgatott
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)