Eredetileg három faj közül választhattunk volna a Fallout: New Vegasban

|

Az Obisidian ügyvezető igazgatója emlékezett vissza a Fallout: New Vegas fejlesztésére, aminek a koncepciója elég sok változáson esett át, például a játszható fajok közötti választás lehetősége is eltűnt.

Szerezd meg a Ubisoft sikerjátékait 4 990 Ft-tól! Hirdetés

Ugyan a hamarosan GOTY kiadásban is megjelenő Fallout 4 is kifejezetten sikeresnek bizonyult, a poszt-apokaliptikus széria sok rajongója szerint az utóbbi években nem a Bethesda saját epizódjai, hanem az Obsidian-féle New Vegas volt a legjobb rész. Ráadásul ha a Black Isle-tagok által alapított stúdión múlt volna, még néhány őrült ötlet bekerül.

Hirdetés

A New Vegas fejlesztésére a cég ügyvezetője, Feargus Urquhart emlékezett vissza a Eurogamernek adott interjújában, amiben például elmesélte azt is, hogy az eredeti elképzeléseik szerint három játszható faj közül választhattunk volna a karakterünk elkészítésekor.

"Lehettél volna ember, ghoul, vagy szupermutáns. Csak hát a motor... Tulajdonképpen amiatt maradt ki, ahogy a páncélok és a fegyverek működnek. Megoldani, hogy mindegyik működjön ghoulokkal és szupermutánsokkal is, [a Bethesda szerint] egy rémálom lett volna. Nem mondták ki egyértelműen, hogy ne csináljuk, de úgy fogalmaztak, hogy »Erősen javasoljuk, hogy ezt ne csináljátok meg.«"

- emlékezett vissza Urquhart.

A csapat egyébként tisztában volt vele, hogy nem teljes értékű folytatást csinálnak a Fallout 3-nak, hanem inkább afféle mellékág lesz a szériában a New Vegas. A helyszín tekintetében egyébként először New Reno vetődött fel, hiszen a Bethesda saját csapata foglalkozott a keleti part eseményeivel. Erről váltottak inkább a közeli Las Vegasra, ami alapján először Sin City, majd Vegas és végül New Vegas lett a játék alcíme.

Az Obsidian feje elmondta azt is, hogy mivel a csapatban többen dolgoztak a Fallouton, és ő maga is a Fallout 2 vezető dizájnere volt, rendkívül izgatottan láttak neki a munkának. A külső szemlélők számára viszont nem feltétlenül ez a lelkesedés, hanem a játék megjelenése utáni egyik momentum lett a legemlékezetesebb a játék kapcsán. Sokak szemében felháborító volt, hogy az Obsidian azért maradt le egy bónuszról, mert a játék Metacritic-átlaga nem érte el a 85 pontot, hanem csupán 84 lett a tesztek összegzése után.

Urquhart elmondása szerint viszont ők nem bosszankodtak ezen, hiszen a szerződés kialakításakor is a Bethesda vetette fel a bónusz lehetőségét és belátták, hogy a tesztek pontszámaira egyáltalán nem tudnak hatni. Ráadásul nem sokkal korábban kellett egy nagy leépítést tartaniuk a Stormlands törlése miatt, így nem is ez volt a legnagyobb gondjuk.

"Nem irányíthatod a tesztelést, a reklámozást, vagy hogy mikor jelenik meg a játék. Rengeteg minden van, amibe nincs beleszólásunk. És ez - ezt nagyon fontos kiemelnem - nem kifogás. (...) Ha ugyanazt a játékot adnád ki két különböző kiadó neve alatt, akkor is más pontszámot kapnának"

- mondta a stúdió feje.

Nektek milyen emlékeitek vannak a New Vegasról?

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!