Hirdetés

FIFA 12 - megelőző könyöklés, elszúrt becsúszás

|

A FIFA 12 új korszakot hoz a fociprogramok történelmében: a test-test elleni küzdelmet a lehető leghitelesebben ábrázolja majd.

Hirdetés

Annak idején, amikor még a labdarúgás gyermekcipőben volt, egyszer egy edző rászólt a hátvédjére:
- Fiam, csináljon valamit azza a csatárral, mindig kicselezi és lefutja magát!-
- Nyugi mester, a második félidőben már nem fog!
- Hogyhogy? - kérdezte a naív mester.
- Majd az öltözőfolyósón lerúgom, ott úgyis utólérem!

Ez már modern futball

Nem kizárt, hogy a modern fociban is zajlanak le hasonló jelenetek, bár ma már a legfelsőbb szinteken kamerák tucatjai figyelnek mindenfelé. Hogy ez miért fontos? Azért, mert a labdarúgásnak - sajnos - nagyon fontos része a testi kontaktus, az érintkezés. S nagyon fontos része az ezáltal létrejött helyzetek és szituációk többsége. Elég egy pici lökés, hogy a csatár kibillenjen az egyensúlyából, máris elkerültük a gólt. De aztán lehet, hogy hozzá sem érünk, ő ügyesen úgy csinál, mintha - és jön a  11-es vagy a jogtalan kiállítás. Az igazi fociban a testi erő használata, a megfelelő helyezkedés nagyon fontos - már néhány kiló különbségel is le lehet pattintani magunkról az ellenfél védőjét - emlékezzünk csak Vincze Ottó legendás góljára Zürichben, amikor a svájci védők csak úgy pattogtak le róla...

Egyébként egy rövid hírben már megmutattuk, hogy működnek ezek a dolgok, most pedig el is mondjuk jól:

Csak egy apró rúgás volt spori!

Mostantól akár egy ilyen gól is lehetséges lesz a FIFA 12-ben, ugyanis olyan ütközés és érintésérzékelő motor került be, amely minden egyes testrészt érzékel - az apró billentéstől kezdve, amikor épp, hogy odaér a könyök, a durva belépőig, aminek akár lábtörés is lehet a vége. Sőt, nemcsak érzékeli ezeket a belépőket illetve a testek találkozását, hanem a mozgási motor segítségével megfelelően szimulálja hogyan haladnak tovább a testek, a testrészek az ütközés után: hányszor láttunk olyat igazi focimeccseken, hogy egy szerencsétlen felugrás miatt akkorát eset a játékos, mint az ólajtó - ettől kezdve a FIFA 12 is képes lesz ezt szimulálni. Persze egyszerűbb gondolkodásúak és agyuk helyén focilabdát hordók egyből arra használnák ezt fel, hogy eltörjék az ellenfél lábát, vagy a labdarúgás helyett élvezzék a csodálatos fizikai motort, azonban előre szólok: a kedves virtuális játékvezető vörösre fogja tapsolni a kártyáját, ha nem tartjuk be  a nemzetközi labdarúgás egyébként egyértelmű érintkezési szabályait. 

Amire mégis fel lehet használni ezeket az új fizikai tulajdonságokat az egyértelmű - legázolni az ellenfelet ha kell. De ez nem szép dolog. Viszont egy apró könyökös, egy pici lábralépés, egy egészen aprócska visszahúzás, egy szúnyogcsípésnyi elnyomás, egy iciripiciri akasztás, egy pihényi lökdösés csodákra képes a labda megszerzéséért, vagy a góllövés megakadályozásáért folytatott küzelemben - nézzük majd meg például a Bajnokok Ligája döntőjét - ott a srácok erre a célra már igen fejlett fizikai motort használnak majd, amit valóságnak hívnak. No, a FIFA 12 is ilyen kunsztokat tud majd a test-test elleni ütközetekben. Frankó, mi? 

Persze lesznek még egyéb újdonságok is, amelyekről folyamatosan beszámolunk majd...

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)