Hirdetés

FIFA 21 teszt - Puskás Öcsivel minden jobb

|

Ránézésre semmit sem fejlődött az idei FIFA, ám a változatlan grafikai körítés alatt több rendszert is alaposan felforgatott az EA Sports.

Hirdetés

Minden ősszel eszembe jut, hogy most kéne még időben abbahagyni, miután észreveszem, hogy máris kétszáznál több Ultimate Team meccs van a hátam mögött. Elment az eszem? Biztosan, ebben nem lehet vita, az őrültség egyik definíciója szerint akkor vagy őrült ha ugyanazt a dolgot ismételgeted és azt reméled más lesz a kimenetele. Nos igen, valószínűleg nagyon más nem lesz, de azért picit mosolygok majd, amikor hátrahúzós csel után a rövid sarokba bombázok Puskás Öcsivel, még ha sokszor nem is fog sikerülni.

Idén a szokásosnál is élénkebben vitatkoznék azzal, hogy a FIFA-rajongók ugyanazt a játékot veszik meg évről évre, mert gameplay tekintetében régóta nem változott ennyit. Ez egyébként rá is fért, hiszen gyakorlatilag teljes egyetértés volt az e-sportolók és többi játékos között abban, hogy a FIFA 20 talán minden idők egyik legrosszabb része volt, annyira igazságtalanul alakultak a mérkőzések. A fejlesztők beláthatták, hogy teljesen más megközelítésre van szükség, és emiatt a jól megszokott apró beállításokat is újra kellett értelmeznünk.

Hirdetés

Sprinterek és labdamágusok

Aki nem tud cselezni, többé ne is álmodozzon arról, hogy magasabb szintű játékos ellen nyerhet. Az vezetett ide, hogy a fejlesztők és a közönség is megelégelte a magasabb szintű e-sport versenyek 1-0-ra végződő unalmas döntőit. Emiatt érezhetően átalakult a védekezés. Először is a kapusok kevésbé ügyesek mint korábban, másodszor pedig a már említett cselek számítanak valódi vérfrissítésnek. Az eddig is sokat és jól cselező profiknak érthetően nagyon tetszik az új játékmenet, hiszen szuperhősként szaladnak át ellenfelük védelmén, viszont a támadást komótosabban felépítő játékosoknak egyelőre rémálom az új rendszer.

Mostantól ajánlott a labdás játékos azonnali letámadása helyett inkább manuálisan váltogatva visszahátrálva lezárni a lehetséges felfutások és passzsávok útjait, és akkor megpróbálkozni a labdaszerzéssel, ha a támadó megtolta a játékszert, amikor megindul.

Mindez azért fontos, mert a cselek és apró elhúzások annyira hatékonyak, hogy ha odalépve szerelni próbálunk és szorosan tartja a támadó a lasztit, akkor szinte biztos, hogy nem tudjuk elvenni, sőt ki fogja kerülni a játékosunkat, és már szabad is az út számára.

Ennek részben az is az oka, hogy jelenleg még bugos kicsit a rendszer, ugyanis pár cselre konkrétan nincs ellenszer, és akkor is átmegy a védőn a támadó labdástul ha tökéletesen helyezkedünk. Bug lehet még az is, hogy néha anélkül, hogy feltolnánk a rúgóerőt, maximális lendülettel küldi meg a labdát a támadó, gyakorlatilag védhetetlenül. Ezzel együtt is rendkívül sok lövést blokkolnak a védőink, úgyhogy már csak ezért is érdemes kivárni és utat zárni a felesleges szerelési kísérlettel szemben.

Továbbra is fontos ún. "jockey" használata védekezés közben, amit a bal ravasz lenyomásával érhetünk el. Ilyenkor a védő teljesen a labdás játékosra fókuszál, emiatt nem fut olyan sebesen, de könnyebben boldogul a hirtelen irányváltásokkal kis területen. Bár egy ideig garantáltan nem fog összejönni a háromszögelés, ha már rögzült a kivitelezés módja, rendkívül hasznos lehet: futás közben tartsuk nyomva az L1-et, majd úgy nyomjuk meg a passz gombot, és ezután a jobb kart pöccintve arra utasíthatjuk a passzoló játékost, hogy fusson tovább a kijelölt irányba.

Lehetőségünk van továbbá a két kar együttes lenyomásával úgymond magunkhoz láncolni a játékost akivel vagyunk, így ha lepasszoljuk a labdát akkor sem váltunk át a csapattársára, hanem a gép fogja irányítani azt. Ezután már a labda nélkül befuthatunk a kiszemelt helyre, és ekkor visszakérhetjük a játékszert.

Ha pedig már ennyit beszéltünk a futásról, muszáj megemlíteni, hogy a sebesség minden eddiginél fontosabb, azaz szinte már nem is számít, ha a csatárunk rossz befejező, amíg 96-os Pace értéke van. Emiatt pedig kissé egysíkúvá válik a csapatépítés, mert mindenki ugyanazokat a gyors játékosokat keresi.

A labdarúgás magyar legendája

Az idei FIFA nekünk magyaroknak minden kétséget kizáróan legfontosabb újítása az, hogy bekerült a FIFA Ultimate Team csapatépítős, kártyagyűjtögetős játékmódjába Puskás Ferenc. Hogy ez mennyire sokat számíthat a hazai FIFA közösségnek, azt jól mutatja, hogy több ismerősöm aki megfogadta, hogy a FIFA 20 után nem költi el meggondolatlanul a pénzét, de legalábbis kivár a vásárlással, azonnal előrendelte a játékot, amint megtudták, hogy Puskás benne lesz. Igazából nincs is ebben semmi meglepő, hiszen a játékosbázis túlnyomó része kizárólag az Ultimate Team módot pörgeti.

A többieknek itt van helyette például a visszatérő VOLTA mód. Őszintén szólva azok után, hogy tavaly a világ csodájaként adták el a kispályás focit, most némi túlzással észre sem vennénk, ha kimaradt volna. Ami viszont tényleg fájó, az az évek óta nagyon elhanyagolt a karrier mód. Régen imádták a focimenedzsment kedvelői, most azonban kb. annyian játsszák, mint ahányan moziba járnak a járvány idején.

A FUT egyeduralkodásának azonban más oka is van: lényegében ebben a játékmódban tudjunk a legpontosabban lekövetni az aktuális szezon eseményeit. Ez abban ölt testet, hogy a jól teljesítő játékosok kiemelt kártyákat kapnak hétről hétre, így a valóságban történtek tényleg hatással bírnak a játékra is.

Csak nagyon röviden foglalnám össze azok kedvéért, akik nem ismerik. Első FUT csapatunk létrehozásakor kiválasztjuk, mely régióból szeretnénk a leginkább játékosokat szerezni, és a kezdő pakli összeállításakor ezt figyelembe véve kapunk párat, akikkel elindulhatunk. Innentől fogva folyamatosan arra fogunk törekedni, hogy jobb és jobb játékosokat szerezzünk, figyelve a focistáink közötti kémiára. Értelemszerűen nem arról van szó, hogy szeretnének-e elmenni együtt moziba, ehelyett az számít, hogy a megfelelő pozícióra kerüljenek, lehetőleg azonos nemzetiségűek legyenek, vagy ugyanabban a bajnokságban edződjenek.

FUThatunk a pénzünk után

Többféle módon juthatunk játékospaklikhoz. Először is a kissé megújult Division Rivals keretében ezúttal heti 30 mérkőzést játszhatunk online mások ellen, és forduló végén kialakult helyezés alapján kaphatunk erős paklikat, amelyekben talán jó és értékes játékosok is lapulnak. Igaz ez a Squad Battle menüpontra is, ahol viszont a gép ellen mehetünk szintén meghatározott alkalommal, ugyancsak a minél jobb összetett helyezéséért a nagyobb jutalmakért küzdve. Végrehajthatunk továbbá hétről hétre változó kisebb feladatokat, mint például azt, hogy szerezzünk 20 gólt olasz játékosokkal.

A legfontosabb azonban a hétvégi liga, ide a Rivals játékmódon keresztül juthatunk 2000 hétvégi ligapont megszerzésével. Ha bekerültünk, ismét 30 meccsen csaphatunk össze lényegében akár a legjobbakkal is, ha úgy hozza a sors, tehát a szervezett versenyeket leszámítva lényegében ez a legkeményebb kihívás jelenleg, de persze totál lutri, hogy milyen ellenfelet fogunk ki.

Igazából ezen a ponton kezd átalakulni az egész élmény, hiszen szörnyű addiktív lehet ez a játékmód, és sokszor érzünk majd úgy, hogy az ellenfél csak azért nyert, mert jobb játékosai vannak. És sajnos ez igaz is. Bizonyos kiemelt játékosok (Rád nézek Van Dijk!) például állva spárgázva blokkolnak lövéseket, emiatt érthető, hogy az az érzet alakul ki bennünk, tényleg az jut tovább, aki többet költ a játékra.

Aki ezzel képtelen megbékélni, egyszer csak azon kapja magát, hogy már valós pénzen is vesz paklikat és abban reménykedik, hogy a legmagasabban rangsorolt játékosikonok valamelyikét dobja neki a gép, amire konkrétan 1 százaléknál is jóval kevesebb esély van.

Az odáig még teljesen rendben van, hogy nehéz megszerezni egy Zidane, vagy Cantona szintű ikont, de talán kissé túlzás az, hogy egy átlagos játékosnak mondjuk Puskás kifarmolása alsó hangon három hónapjába kerül, ha nem akar pénzt is költeni. Emiatt kissé megtévesztőnek hat a "Játssz kedvenc sztárjaiddal!" szlogen, hiszen még százezres nagyságrendű pénzszórás sem garantálja, hogy biztosan hozzájussunk ahhoz, akit kiszemeltünk.

Visszafújja-e a VAR?

Bekerült még pár apró újítás, mint a saját stadion, amiben mi szabhatjuk meg az összes külsőséget a színektől a drapériákon és a góloknál bejátszott zenén át a pirotechnikáig, de hogy őszinte legyek, a sokadik meccs után felőlem egy füves réten is játszhatnánk, amíg jönnek a gólok a Puskás a csapat tagja. Az idei FIFA csakis a csökkentett árú PES viszonylatában értékelhető, hiszen grafikában nem történt előrelépés, ezért zavaró, hogy az EA el sem gondolkodott egy hasonló megoldáson, de majd meglátjuk mit hoz a jövő. Aki a FUT lelkes rajongója, úgyis beszerzi, hiszen az előző rész hétvégi ligái leállnak az új megjelenésével, semmi értelme a régiben folytatni a gyűjtögetést. A cselezés és a több gól jó irány, de valamit kezdeni kellene a hibákkal, elvégre az egyik legkiemeltebb e-sport címről beszélünk.

FIFA 21
Puskás Öcsi megszerzéséig biztosan maradok, a többit majd meglátjuk.
Ami tetszett
  • Puskás Öcsi
  • mindennap új tartalom
  • több cselezés és gól
Ami nem tetszett
  • sajnos tényleg esetenként „pay to win” szaga van
  • bugos cselek
  • lag online játék közben
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)