Hirdetés

Kipróbáltuk a Final Fantasy XV PC-s verzióját, és jó híreink vannak

|

Hajime Tabata az Nvidia rendezvényén jelentette be, hogy a két cég együttműködésének köszönhetően sikerült átültetni PC-re a Final Fantasy XV-öt. A megjelenés még legalább fél évre van, de mi már kipróbáltuk a játékot.

Hirdetés

Az Nvidia tegnapi előadásán ülve zavartan néztem körbe, amikor a cég egyik illetékese Hajime Tabata, az FFXV rendezője kíséretében a színpadra lépett, és teljes lelki nyugalommal kezdtek el beszélgetni a Final Fantasy XV PC-s verziójáról.

Először nem mondták ki, hogy erről a részről fognak beszélni, úgyhogy azt gondoltam, a Final Fantasy XIV lesz a téma, de pár perc múlva tiszta lett minden. És persze örömmel teli. Kora reggel érkeztünk Kölnbe, a nagy rohanásban nem ellenőrizgettük a friss híreket, úgyhogy nem tudtam, bejelentették-e már, és én maradtam le, vagy tényleg nem gondolták, hogy ezt dobpergésnek kell kísérnie. Mindenesetre megtörtént a bejelentés,

2018 elején jön a Final Fantasy XV Windows Edition, mi pedig megnéztük, hogy áll most.

Az irányítás és a képfrissítés

A helyszínen több PC-n is ki lehetett próbálni (sajnos csak néhány perc erejéig), billentyűzettel és egérrel, valamint kontrollerrel egyaránt az Nvidia csúcsgépein. (A hét második felében láthattok majd saját készítésű 4K gameplayt is erről, de az itteni net nem engedi meg, hogy korrekt minőségben feltoljuk nektek, mindenesetre kövessétek a GameStar Hungary YouTube csatornát addig is, lesz itt szép kontent dögivel).

A jelenlegi állapot nem tükrözi teljesen azt, amilyen majd a játék fél év múlva lesz, viszont azt már most látni, hogy gyönyörű, nagyrészt simán fut, minimálisan volt tapasztalható screen tearing a nagyobb tereknél, de ezt várhatóan még elsimítják. Többé-kevésbé tartotta a 60 fps-t 4K mellett, de mivel a gépekbe sejthetően a legmodernebb hardver került, nehéz megmondani, hányan fogják ezt így élvezni.

Kipróbáltam az irányítást kontrollerrel és billentyűzettel is.

Előbbivel nyilván semmi probléma nem volt, minden tökéletesen kézre állt, pont olyan, mint konzolon, utóbbi esetében viszont az alap kiosztás felvetett pár kérdést (persze valószínűleg átrendezhető lesz). Gyalogosan a bal egérklikk az interakció, ezzel lehet beszélgetést kezdeményezni, beszállni autókba, a jobb egérklikk pedig a séta, amire konzolon nem volt külön gomb. Vezetés közben a Tab a gázadás, az Y a fék, kanyarodni pedig az A-val és a D-vel kell. A lapon (ami német nyelvű volt, és csekély német szókészletemmel nem tudtam mindent dekódolni) a billentyűzet bal fele be volt színezve, jelezve, hogy a T-G-V oszlopig minden billentyűt használni kell - egy kontrolleren ennyi gomb nincs, ha még az egérgombokat is hozzáadjuk. Remélhetőleg mindenki tudja majd úgy állítani, hogy kényelmes legyen neki, de a rövid idő alatt szerzett tapasztalatok alapján inkább a kontroller javasolt.

Mivel az Nvidia is a projekt mögött áll, várhatóan technológiailag kifogástalan lesz a megjelenésre. Egyelőre örülünk és bizakodunk, ti hogy vagytok ezzel?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)