For Honor - mit tanultunk a bétából?

|

A hétvégén kipróbálhattuk az év egyik legjobb játékát, ami mindössze két hét múlva a boltok polcaira is felkerül, így a jelenlegi állapot már sokat elárul arról, hogy milyen lesz a For Honor a megjelenéskor.

Hirdetés

Kifejezetten vártam a For Honor bétát. Már a bejelentés óta izgatja a fantáziámat a koncepció, és az alfát is nagyon élveztem, ráadásul abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy én írhatom majd a tesztet, így szerettem volna a lehető legjobban felkészülni a megjelenésre. Ha nem is játszottam megállás nélkül, 14-15 órát azért beleraktam a játékba a hétvégén, ez idő alatt pedig elég sok minden kiderült.

A játék kifejezetten jól optimalizált

Bár kicsit aggódtam, amikor az első indításkor az fogadott, hogy nincs meg a minimum gépigény (egyébként megvolt, egy i5-2500k, Radeon R9 270X, 8GB RAM konfigon futott a játék), gyári beállítások mellett (Full HD + mediumra lőtte be magát a játék) simán futott 55-60 fpssel, és összesen talán két alkalommal esett le ez alá.

Vannak még problémák

Itt olyan dolgokra gondolok, mint a "Leave with group" gomb, ami ahelyett, hogy egyben kiléptetné a csapatot, kilépteti a csapatot, illetve kidobja belőle a leadert. Aki játszik mondjuk a Siege-dzsel, az tudja, hogy a Uplay-ben aztán visszahívni valakit kész rémálom, itt pedig még ennél is rosszabb volt a helyzet. Persze mondhatjuk, hogy hát egy ekkora feature-t azért nem lehetetlen lefejleszteni, de akkor kérdem én: miért nem lehetett már a bétára megoldani a dolgot?

Nincsenek egyértelműen OP karakterek

Banner helye Első

A saját tapasztalataim és a Reddites visszajelzések alapján sincs olyan hős, ami kifejezetten sok sarat kapna. Nyilván már most is vannak olyan rajongók, akik pár ezer óra verekedős játékkal a hátuk mögött olyan szintre jutottak bizonyos hősökkel, hogy néhány másodperc alatt összecsomagolják az embert, de mielőtt farkast kiáltunk, érdemes elgondolkozni, hogy mennyire vagyunk képben az ellenfél karakterét illetően.

Hiányosságok

Banner helye Második

A jelenlegi multiplayer játékmódok mellé kapunk még egy 4v4 TDM-et és egy 4v4 Elimination módot is, a kérdés már csak az, hogy lesznek-e ranglisták, amiket a többiek orra alá dörgölhetünk? A Ubisoftnak nem titkolt széndéka, hogy esport magasságokba emelje a For Honort, ehhez viszont egy ranked rendszerre is szükség lesz, ami kineveli a legjobb játékosokat. Ilyen egyelőre nincs, és valószínűleg egy leaderboardot nem is olyan nehéz összedobni. Egy ilyen rendszer nyilvánvalóan tovább darabolja a community-t, így valamilyen szinten értető, hogy nem folytak bele, amíg fogalmuk sincs, mekkora lesz a játékosbázis.

Mégiscsak kellenének azok a szerverek

Banner helye Első

A For Honor dedikált szerverek nélkül, kizárólag P2P kapcsolattal dolgozik, ami több szempontból is problémás. A hostnak nyilvánvalóan mindig előnye van, ami egy ilyen játéknál bizony nem feltétlen szerencsés, ha pedig köhög a net, akkor az az egész meccsre hatással lehet. Ezen felül egy esetleges ragequit esetén az egész meccs elveszik az éterben. Redditen számos olyan videót találunk, ahol megszakadt a kapcsolat, rollbackelték az állást, vagy egyéb anomáliák léptek fel. Ez már önmagában elég sok embert tántorít el a vásárlástól, ráadásul lehetnek olyanok, akiket fizikailag meg is akadályoz abban, hogy csatába vonuljanak. A legtöbb kollégiumi hálózaton például a torrentezés visszaszorítása miatt tiltják a P2P kapcsolatokat, így ők ki vannak zárva a buliból.

A megjelenésig még két hét van hátra, ez idő alatt (és az azt követő hetekben-hónapokban) pedig néhány dolgot még rendbe lehet tenni, de miután a játék 4 éve P2P alapokon készül, ezt már biztosan nem fogják megváltoztatni, ami komolyan rányomhatja a bélyegét a játékra.

Ti próbáltátok a bétát? Ha igen, milyenek a tapasztalatok?

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)