Forza Horizon 4 - Fortune Island teszt - a kincses sziget, ami egy kincs

A Forza Horizon 4 első kiegészítőjében különleges kincsvadászatra indultunk egy rejtélyes szigeten.

Hirdetés

Eddig nem sokszor gondolkodtunk el ezen, de most érdemes: kell hogy egy DLC teljesen eltérő élményt kínáljon attól, amivel az alapjáték szolgált? Az előző Horizon játék első csomagja, a Blizzard Mountain egy fagyos területre vitt bennünket, ahol addig még nem járhattunk, míg a második egy óriási Hot Wheels pályává alakított szigetre. A Fortune Island kiegészítőben nincs ekkora újítás, mégis olyan csodálatos, hogy kérni sem lehetett volna szebbet.

Vitorlát bonts!

Ismét új területre utazunk, ezúttal a csodálatos Fortuna-szigetre, amely egyébként a valóságban nem létezik (vagy legalábbis nem azonos a Fülöp-szigetekhez tartozó Fortune Islanddel), de tökéletesen illeszkedne a Nagy-Britannia környékén lévő szigetek közé. Nevét onnan kapta, hogy a Playground egy kicsit ráfeküdt a kalózos vonalra, és adott egy kincskeresős körítést az egésznek. Alapvetően a szokásos típusú versenyeket kell teljesítenünk, utcákon és terepeken hasíthatunk, közben viszont szinteket lépünk, és minden szintlépés után egy találós kérdés vár. Ebből kell kikövetkeztetnünk, hogy milyen járművel és mit kell teljesítenünk. Némelyik könnyebb, mások kicsit több gondolkodást igényelnek, vagy nem olyan specifikusak, mint a korábbiak. Az egyik például úgy hangzik, hogy "A Tű-kaptatón driftel a pilóta, ha az árral olasz négy-öt-nyolc sodorja", amiből viszonylag könnyen rá lehet jönni, hogy azt várják tőlünk, adjuk hozzá gyűjteményünkhöz a Ferrari 458 Italiát (minden tekintetben csodálatos autó egyébként, szívből ajánlom, én beleszerettem), majd vegyük célba a Tű-kaptató driftzónáját. Ha megoldottuk a rejtvényt, és teljesítettük a feladatot, kapunk egy fényképet, amely egy kincsesládát ábrázol, illetve a térképen zóna jelöli, nagyjából hol találhatjuk meg. Amennyiben rábukkanunk, és egy határozott gázadással szétzúzzuk, egymillió kredit üti a markunkat (ez tízszer, mert tíz szint, tíz talány, és így tíz láda van), meg néha egy kocsi is jár a kincshez, és emiatt már önmagában is megérné beszerezni a DLC-t. Nagyon mókás kihívás ez, és többnyire a magyar fordítók is jó munkát végeztek, bár néha sokat segített, hogy a narrátor angolul olvasta fel a rejtvényeket. Sokkal jobban élveztem, mint korábban a csűrleletek után kutatni; lényegében ezeket váltotta le most a kincskeresés. Ezenfelül van még egy új feladattípus, a Pionír, amelynek lényege, hogy a lehető leggyorsabban jussunk el A pontból B-be árkon-bokron át; valamint hét driftes kihívásban vezethetünk különböző Formula Drift autókat.

Egek ura!

A Fortune Island ezek nélkül is csodálatos lenne, és hiába újít csak ennyit tennivalók tekintetében, olyan élményt ad, amiért megérné még többet is fizetni. A sarki fény által beterített égbolt alatt vezetni leírhatatlan (pláne Xbox One X-en, ahol 4K-ban lehet ámuldozni mindenen), és ahogy egy vihar során a villámok cikáznak a távolban, páratlan élmény. Gyönyörű maga a sziget is; északon összeszorított fogakkal próbáltam a szűk földúton tartani az autómat, miközben balra egy omladozó hegy, jobbra pedig egy több tíz méteres szakadék, valamint a végtelen tenger vágyakozott ziháló testem után. Délen a világítótorony környéke, a hajóroncsokkal teli tengerpart kínált kitűnő látványt. A víz egyébként épp olyan sekély, hogy a kocsik többsége ugyan félig elmerülve és meglehetősen lassan, de elmegy benne, így a kisebb szigetek is elérhetők. A csomag tartalmaz tíz exkluzív autót is, köztük a 2019-es Lamborghini URUS-t, amely az egyik legjobban kezelhető SUV a játékban. Ha a második DLC is épp csak ennyit újít, én boldog leszek, mert a Fortune Island fantasztikus kiegészítője egy remek játéknak.

Forza Horizon 4 – Fortune Island
Nem lehet betelni vele, megyek is vissza játszani.
Ami tetszett
  • döbbenetes látvány és hangulat
  • remek móka a kincskeresés
  • bőven megéri az árát
Ami nem tetszett
  • nincs benne olyan igazán nagy, éles újítás
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)