Hirdetés

God of War PC teszt - Kratos a master race-nek is megmutatja

|

Közel 4 évvel a PS4-es megjelenés után végre a PC-ket is meghódítja a God of War, mi meg tátott szájjal ámulunk azon, hogy ez a játék még mindig milyen fantasztikus.

Hirdetés

Nem a God of War az első PlayStation-exkluzív játék, ami megjelenik PC-re, hiszen tolhatjuk már a Journey-t, a Detroit: Become Humant (és a Quantic Dream korábbi játékait), a Death Strandinget, a Days Gone-t és a Horizon: Zero Dawn-t is, amelyek mindegyike meghatározó a Sony konzoljainak életében, de nincs még egy akkora franchise, akkora húzónév a kékek kezében, mint a God of War. 

Kratos vérrel írt története az első pillanatban lenyűgözte a rajongókat, a PlayStation 2 népszerűségének hála pedig a második részt még úgy is erre a konzolra adták ki, hogy már egy éve a piacon volt a PS3. Szerencsére ma már egyszerűbb több platformot támogatni egyszerre, különben a következő epizódot is PS4-re kapnánk meg a chiphiány miatt, de ez már más téma.

Hirdetés

Kratos a Sony egyik, ha nem a legismertebb kabalája, a sorozat darabjai összesen több mint 51 millió példányban keltek el, és bár a 2018-as kvázi reboot előtt a Santa Monica Studiónál voltak problémák, abban biztosak lehetünk, hogy a PC-s megjelenés mellett nem pusztán azért döntött a kiadó, mert csak a steames bevételből tudják kifizetni a villanyszámlát.

A God of War portja persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy mostantól minden más is ellátogat PC-re az összes Unchartedtől a Spider-Manen át egészen a The Last of Us-ig, ugyanakkor kétségtelenül jelzésértékű. Kratos az a Sony-nak, ami Master Chief az Xboxnak és Mario a Nintendonak. Előbbi már régen keblére ölelte a PC-t, utóbbi talán sosem fogja, de sokáig a Sony volt a legellenségesebb, ha cross-playről és exkluzivitásról volt szó. 

De ha ezt olvasod, az azt jelenti, győztünk. Pedig hosszú évekig elképzelhetetlennek tűnt ez a pillanat. Sokat küzdöttünk érte, de legalább ennyien voltak érdekeltek abban, hogy a küzdelem örökké tartson, hiszen a háború jó üzlet, még ha megannyi szenvedéssel is jár.

És milyen prózai, hogy a konzolháborúnak  épp a háború istene vet véget.

Minden seb beforr

Bár a PS4-es játékok PS5-ös átiratai nagyon jól sikerültek, a PC-s portok mérlege elég vegyes. A Days Gone egy remekül optimalizált játék lett, a Horizon: Zero Dawn viszont hemzsegett a technikai hibáktól a memóriaproblémáktól kezdve a teljesen használhatatlan adaptív felbontásig. A God of War portolását nem házon belül végezte a Santa Monica, hanem kiszervezték a feladat oroszlánrészét a Jetpack Interactive-nak, így akár lehetett is volna okunk az aggodalomra. Most azonban már a telepítés előtt megnyugodtunk egy kicsit, hogy itt nem kell majd egy 40 gigás Day1 patch.

Ez a játék már egy hagyományos PS4-en is jól futott, a PS4 Pro teljesítmény módjával pedig kényelmesen fel tudott menni 30 fps fölé, de az ugráló képkockaszám nem minden esetben tette jobbá az élményt. PS5-ön viszont gyakorlatilag odaszögelték a 60-as számot a sarokba, egy reccenés, nem sok, annyival sem találkozunk, úgyhogy komoly elvárásaink ezzel a változattal szemben.

Windowson persze jóval több lehetőségünk van a testreszabásra. Nálam a tesztgépben egy Ryzen 7 3800X, egy RTX 3070 és 32 GB RAM dolgozott. Ezzel a hardverrel 4K Ultra beállításokkal alulról szagolgatjuk a 60 fps-t (fontos azonban megjegyezni, hogy ez natív 4K, míg a PS5-ös változat checkerboard felskálázást használ). Ahogy az egy PC-s játéktól elvárható, külön állíthatjuk a textúrák minőségét, a modellgeometria részletességét, és mindent, ami ilyenkor elvárható. A konzolos változathoz képest magasabb felbontású árnyékokat, realisztikusabb fényhatásokat és tükröződést, több mélységet, természetesebb fényeket fényeket kapunk.

A konzolos változathoz hasonlóan a filmes szemcséződést és az elmosódást itt is állíthatjuk, a képkockaszámnak pedig ezúttal csak a videokártyánk teljesítménye szabhat határt. Vagy hát igazából mi is, hiszen fixálhatjuk az értéket, ha szeretnénk, mert a monitorunk nem támogatja a FreeSyncet vagy G-Syncet. A Field of View-val nem tudunk babrálni, mint a Horizon esetében, ugyanakkor a játék támogatja a natív 21:9-es Ultrawide képarányt, és ilyenkor szépen ki is tágítja a látómezőt, nem csak levág a frame tetejéből és aljából.

A már említett hardverrel 1080p Ultrában átlag 110 fps-sel pörgött a játék, de ha nagyon akartam, 4K-ban is ki tudtam hozni ennyit, hála a DLSS-nek. A port egyébként nemcsak ezt, hanem az AMD megoldását, a FidelityFX Super Resolutiont is támogatja: ezt összesen alig egy tucat cím mondhatja el magáról. A 27"-os monitoron játék közben nem igazán vettem észre a különbséget harc közben, de az átvezetőknél azért belefutottam hibákba. Ultra Performance módban például nagyon furcsa artifactok jelentek meg Atreus ruhája és haja körül, az egész vibrált és világított. Ilyenkor ugye egy 720p-s képet próbál meg egészen 4K-ig felskálázni a gép, az eredmény nyilván nem lesz tökéletes, de ilyennel korábban nem találkoztam, és itt is csak az Ultra Performance opció esetén.

És hogy garantáltan ne a hardveren, hanem csak és kizárólag a reakcióidőnkön múljon, hogy le tudjuk-e gyűrni a valkűröket, még az Nvidia Reflex technológiáját is implementálták a legalacsonyabb input lag érdekében.

Válassz fegyvert!

A PC-s változat természetesen támogatja a Dualshock 4 és Dualsense kontrollereket, meg egyébként az Xbox-os megoldásokat is, de nagyon kíváncsi voltam, hogyan oldották meg az egér-billentyűzetes irányítást. Bár alapvetően PC-s játékos vagyok, a legtöbb TPS-t kontrollerrel játszom, és a God of Warban nem is számít annyit a precíz célzás, mint mondjuk a Horizonban. Mivel a két támadás az egér két gombjára került, a fejsze eldobásához a Ctrl-lal tudunk célozni, amit nem könnyű megszokni, tekintve, hogy a legtöbb játéknál ez a jobb gombon van. A védekezés/hárítás a Q-ra került alapból, így balra mozgás közben nem könnyű ezt leütni, míg a kitéréshez a Space-t kell lenyomni.

Persze minden akció testreszabható, ha valaki talán ennél kényelmesebb megoldást, az feltétlenül ossza meg velünk, de én személy szerint inkább maradok a kontrollernél.

Mindent egybevéve a God of War egy remek PC-s portot kapott, bőséges testreszabási lehetőségekkel nemcsak az irányítás, hanem a grafika terén is, egy csomó kisegítő lehetőséggel, remek optimalizációval. Természetesen a menü és a feliratok itt is elérhetőek magyar nyelven, úgyhogy ha eddig kimaradt, most már tényleg nem lehet kifogás.

Ugyanakkor ha választanom kell, hogy egy kis monitoron játszom-e 120 fpssel 1080p-ben, vagy egy 55"-os OLED tévén Dolby Vision támogatással PS5-ön, akkor egyértelműen az utóbbi mellett maradok. A God of War már PS5-ön is hibátlanul fut, a látvány pedig elképesztő. Ennél többet nem is kívánhatnék. 

Az idén megjelenő Ragnarök csak PlayStation konzolokon lesz elérhető, de ez a port talán meggyőzi majd az eddig kétkedő "master race" tagjait, hogy igenis érdemes beruházni egy kis fekete, vagy nagyobb fehér dobozba.

God of War PC
Ha PlayStationön kimaradt, most feltétlenül pótold be!
Ami tetszett
  • Jól optimalizált
  • FSR, DLSS és Reflex támogatás
  • Korlátlan fps, 21:9-es képarány
Ami nem tetszett
  • A DLSS produkál furcsaságokat
  • A kontrolleres irányítás intuitívabb
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)