Hirdetés

GRID 2 teszt - versenyzés, ahogy én szeretem

|

A Codemasters öt év elteltével elhozta számunkra a nagysikerű GRID folytatását, amiből ismét árad az égett gumi szaga. Rég vártunk már erre.

Hirdetés

Volt anno nagyon régen, még az előző században egy játéksorozat, melynek darabjait sokan csak úgy emlegetik, mint a világ legjobb versenyjátékait. A brit túraautó-bajnokságot, a TOCA-t először 1997-ben ültette át virtuális formába a Codemasters, majd egy-két évente új darabbal bővítették a szériát, mígnem elérkeztünk a 2008-as Race Driver: GRID-hez, ami hamar a játéktörténelem egyik meghatározó autóverseny-játékává, LAN-partyk központi szereplőjévé vált. Bár még mindig a sorozathoz tartozik, a napokban megjelenő GRID 2 már nem viseli az elődök nevét. Nem mintha ez bármit is jelentene.

Álmodtam egy bajnokságot... 

Egy kimondottan a hagyományos versengésre épülő autós játéknak történetet adni általában legalább annyira fölösleges, mint egy irodában a mákdaráló vagy a tehénfejőgép. Nem is jellemző a játékfejlesztőkre, hogy megerőltetnék magukat, de mi már azzal is tökéletesen elégedettek vagyunk, ha a vezetési élmény átlag feletti. A sztori szerint egyébként egy bizonyos Patrick Callahan nevű befektető úgy határoz, hogy megalkotja saját, World Series Racing nevű versenysorozatát, melynek te, a játékos vagy az első versenyzője, a te segítségeddel igyekszik további sofőröket toborozni. A versenyek - ahogy a liga neve is mutatja - a világ minden pontján játszódnak, de kizárólag aszfalton - az off-road terepek vagy extrémebb terepviszonyok rajongói most sajnos nem kapnak a pitéből. A WSR egy nagy show, ahol a klasszikus versenymódok mellett békésen megférnek a rendhagyó események.

Összesen tíz mód van, köztük a szponzorok promózásának céljából megrendezett Overtake futamok, ahol pickupokat előzgetve kell minél több pontot szerezni valamely város (például Dubai) igen szűk utcáin. Ezek rajongókat is hoznak, akik segítenek számunkra előrelépni a kategóriákban. Ugyanúgy mellékes, de nem elhanyagolható események a járműkihívások, ahol egy bizonyos objektíva teljesítésével új autókat nyerhetünk. A szponzorok egyébként folyamatosan szórják ránk a feladatokat (menj 160 km/h felett 9 másodpercig stb.), amikért cserébe persze nem marad el a jutalom.

Arany közút 

A GRID 2 esetében a fejlesztők arra törekedtek, hogy megtalálják a tökéletes egyensúlyt az árkád versenyjátékok és a szimulátorok irányítása között, de a végeredménnyel lehet vitatkozni. Mivel minden autó másképp viselkedik, mindegyiknél külön-külön kell kitapasztalni, hogy mikor engedhetjük el a gázt, ha a falba csapódás helyett inkább a sokkal előremutatóbb úton maradást választanánk. Az irányítás elsajátítása többnyire nem egy hosszú folyamat, de az úgynevezett izomautókkal könnyebb elnézni egy kanyart, mint a driftelésre teremtett japán gépjárművekkel.

Ha esetleg mégis kifordítanánk az autót, a korlátozott számban rendelkezésre álló Flashback funkciót használva visszapörgethetjük az időt, majd ugyanúgy belecsapódhatunk ugyanabba a falba... vagy nem. Ezen kívül semmilyen más segítségünk nincs - nincsenek zöld színváltós nyilak a betonon, nincs fék- vagy kanyarrásegítés. A bal alsó sarokban lévő GPS azért segít valamit, de ez a teljesen amatőrök számára kevés lehet. A türelem viszont győzelmet terem. 

Sokat igazából nem segít, de hangulatos, hogy verseny közben, illetve a menükben lépkedve folyamatosan kapjuk az instrukciókat arról, hogy hanyadik helyen állunk, hogy legközelebb kicsit nagyobb ívben forduljunk be a kanyarban, vagy hogy milyen versenyek állnak rendelkezésünkre.

Egy kamera vagy 

Nem mehetünk el amellett, hogy a fejlesztők munkát és erőforrást spórolva kihagyták a belső nézetet, ami miatt sok rajongó szíve fáj. Érthető, de csalódát keltő húzás volt. A játék maga persze enélkül is élvezetes, de mégiscsak jobban bele tudja magát élni az ember, ha egy versenyző szemszögéből követheti az eseményeket. Érdekes egyébként, hogy a legtöbb gameplay trailerben a motorháztetőre szerelt kamerával versenyeztek a készítők - lehet, hogy nekik is hiányzik a műszerfal?

Belső nézettel vagy anélkül, a GRID 2 egy kiemelkedő versenyjáték, pont olyan, mint amilyet a Codemasterstől várnánk. A hosszú Career mód hónapokra lefoglal minket, de ha már unjuk a gép által irányított ellenfeleket, osztott képernyős módban, vagy akár online is megmutathatjuk felebarátainknak, hogy hol a pálya széle. Hosszabb tesztünket a 2013/06-os GameStarban olvashatjátok, RG, a szimulátorok és versenyjátékok nagy tudója három oldalban mondja el véleményét többek között arról, hogy a kontrollert kormányra cserélve milyen élményt nyújt az idei év eddigi legjobb versenyjátéka. Addig is én kirúgom a téglát a gázpedál alól, lenyomom a vasárnapi vezetőket. Mert megérdemlem.

Ügyfélszolgálati változás!
Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)