Hirdetés

GTA IV - A PC-s verzió

|

Niko Bellic tévét néz, alkoholizál, autókat tör, embereket gyilkol, pénzt hajhász, de ami a legfontosabb – érkezik PC-re!

Hirdetés

A 2008-as Games Convention számtalan izgalmas látnivalója közül is kiemelkedik egy játék, amellyel kapcsolatban egyik szemünk sír, a másik pedig nevet. Sír azért, mert a PC-s megjelenésre hosszú hónapokat kellett várnunk (és a várakozásnak még nincs is vége), és nevet azért, mert cserébe szebb grafikájú, és érdekes újdonságokkal tarkított játékot kapunk. Élesebb kép, több multiplayer lehetőség, visszajátszás, montázs. Jön a GTA IV PC-re!

Grand Theft Auto IV - 110. kp Grand Theft Auto IV - 111. kp

Amerikába jöttem
Niko Bellic története a monitor előtt ülve sem lesz más, sőt, egészen konkrétan ugyanazt a sztorit kapjuk majd, mint amit a konzolos közönség láthatott. A szerb srác a háborús kalandjai után a lehetőségek hazájába, Liberty Citybe látogat unokaöccséhez, hogy szerencsét próbáljon, és persze elkapjon néhány fószert, akiket el kell. A Rockstar a GC-n a Four Leaf Cover című pályát demózta, amely illeszkedik a játék sztorijába, de eközben egy legendás jelenetet dolgoz fel a Heat című filmből (magyarul Szemtől Szemben néven futott), ahol a bankrablók akciójuk után hatalmas lövöldözésbe keverednek a kiérkező tömegnyi rendőrrel, majd az utcán csatározva próbálnak meglógni a helyszínről. A játékban tulajdonképpen ugyanez zajlik, a konzolverzióhoz képest azzal a különbséggel, hogy jobban néz ki annál. A grafika a jelenlévő fejlesztők szerint 2560 x 1600 pixeles felbontásig húzható, és - amint az óriási plazmatévén jól kivehető volt - a textúrák igen részletesek, a környezet és az effektusok pedig igen hatásosak lesznek. Ez már csak azért is fontos, mert az egyébként sok kritikustól kereken 100%-os értékelést kapott játék kapcsán korábban sokan felvetették, hogy a felbontás bizony elmarad az elvárható 1080P, vagyis Full HD minőségtől. PC-n tehát ez várhatóan másként lesz. Persze a Games Convencion-ös prezentációban előbukkanó grafikai bugok azért némi óvatosságra intenek minket.

A kiállított build hibáival kapcsolatban - biztos, ami biztos - megjegyezték, hogy a megjelenésig hátralévő időszak biztosan elég lesz a problémák kiküszöbölésére. A prezentációhoz azért hozzá kell tenni, hogy - bár a játék természetesen támogatni fogja a billentyű és az egér kezelését - mégis Xbox 360 kontrollerrel mutogatták, ráadásul a játékon belül is a konzol irányítópadjának ikonjai voltak láthatók, ami sokakban azt a gyanút keltette, hogy tulajdonképpen egy Microsoft konzolról fut az anyag - még akkor is, ha a háttérben ott zúgott a játékot valójában futtató PC.

Grand Theft Auto IV - 113. kp Grand Theft Auto IV - 114. kp

Play/Record
A grafikai változások mellett persze a GTA IV novemberben érkező verziójában egyéb extrafunkciók is lesznek, amelyek a többi játékplatformon még sehol sem voltak. Talán a legizgalmasabb a visszajátszás, amely a játék első pillanatától kezdve (előzetes beállítás, vagy a record gomb megnyomása nélkül) lehetővé teszi, hogy a legutóbbi 30 másodperc akcióit visszanézzük. Ennek akkor vesszük majd hasznát, ha egy látványosabb lövöldözést, robbanást, vagy irgalmatlan ütközést, ugratás pillanatait szeretnénk megörökíteni, ugyanis a kedvenc felvételeinket rögzíteni is tudjuk majd. Sőt! A játék tartalmaz egy szerkesztőmódot is, ahol jeleneteinkből összevághatunk egy igazi kis műalkotást, és az elkészült anyagra különböző filmes effektusokat is rámaszekolhatunk. Végül pedig, hogy még teljesebb legyen a kép, meg is oszthatjuk az elkészült matériát az interneten a Rockstar Social Club-ban, ahol bármely érdeklődő megszemlélheti azt. Cool.

Szintén fontos újdonságot jelentenek a multiplayerrel kapcsolatos változások, amelyek értelmében több új játékmódot is bekapcsolnak, és emellett lehetőséget adnak a felhasználóknak arra, hogy a konzolok esetében támogatott 16 játékosnál többen is összegyűljenek egy-egy meccsre. Ezzel kapcsolatban elárulták még, hogy tervezik a szerverkereső-rendszer újragondolását is, ami a gyakorlatban egy filterezett keresési mechanizmus beépítését jelenti majd. Ha például olyan pályán játszanánk, ahol csak egy bizonyos fegyvertípus engedélyezett, akkor az opciók között módunk lesz beállítani ezt, értelemszerűen a többi hasonló kritériummal egyetemben. Ez önmagában persze nem tűnik akkora újításnak, inkább amolyan szükséges hibajavítás, de a többjátékos móddal kapcsolatban egyes források szerint várható még egyéb újdonság is.

Grand Theft Auto IV - 115. kp Grand Theft Auto IV - 116. kp

Jelenleg a Rockstar a bugok kijavításával és az említett módosítások finomhangolásával van elfoglalva, ami előrevetíti, hogy a fejlesztőcsapat háza táján a következő három hónapban sem lesz majd tétlenség és lazsálás.
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)