A gyilkos és a femme fatale

|

Az Ubisoft az a cég, amelytől mindig meglepetések érnek minket… Miután a Prince of Persia sorozat lezárult, a készítők egy vadonatúj középkori játékhoz fogtak, melynek főszereplője egy rejtélyes arab bérgyilkos a keresztes háborúk idején. A játék fő designere és producere pedig nem más, mint egy gyönyörű kanadai hölgy: Jade Raymond.

Hirdetés



1191-ben járunk… Az ideológiákért folytatott háborúk virágkora: a keresztes lovagok „Isten nevében”, a „Szentföldön” mészárolják le a helyi lakosságot és kegyetlen harcot folytatnak a szaracénokkal. A totális káosz és gyilkos küzdelmek közepette egy titkos társaság, a „hashshashinok” (innen ered az angol, illetve francia „assassin” szó…) felesküdtek, hogy a béke érdekében meggyilkolják az összes figurát, aki felelős a véres harcokért – legyen akár keresztesekről, vagy szaracénokról szó… A játék főszereplője Altair, egy fiatal „hashshashin”…




Okos, ravasz, energikus, jéghideg gyilkos…
Az általunk irányított fiatal gyilkos kora ellenére igazi mestere munkájának. Annyira elszánt, hogy még annak is hajlandó volt alávetni magát, hogy egyik ujját levágják a titkos szervezete rituális szokásainak megfelelően.
No de milyen is lesz ez a játék valójában, hogyan kell majd Altairral megközelítenünk áldozatunkat? Hitman, Splinter Cell: nyílván mindenkinek eszébe jutnak ezek a klasszikus lopakodós játéksorozatok, ahol a lehető legdiszkrétebb és csendesebb módon kell célpontunkhoz közel férkőznünk és likvidálnunk (vagy valamilyen feladatot végrehajtanunk).
Azonban az Assassin’s Creedben épp az egyedi, hogy nincsenek ilyen előre megszabott, lineáris útvonalak, vagy kötelezően végrehajtandó feladatok. Gondolom, már sokan láttátok a játék fantasztikus hangulatú trailerjét, amelyből némi fogalmat nyertetek a játékmenetről is: egyszerre integrálja a Prince of Persia féle dinamizmust, ugyanakkor a Hitmanre jellemző ravasz és csendes megközelítési módozatokat is. A kulcsszó a szabadság: teljesen ránk van bízva, hogy tömérdek lehetőség és viselkedéstípus közül melyiket választjuk!




Szeretnek, nem szeretnek?
Bár Altair a Hitmannal ellentétben rendkívül dinamikus figura: házról házra ugrálva, ereszcsatornákon megpördülve olyan attrakciókra is képes, mint a híres Perzsa Herceg, szó sincs azonban arról, hogy ehhez a játékhoz hasonlóan pusztán reflexeinket és koordinációs képességeinket kellene kihasználnunk. Az Assassin’s Creedben találkozhatunk először az Ubisoft által kidolgozott tényleg forradalmi „crowd systemmel”. A játékban MINDEN NPC teljesen interaktív, és a velük való viselkedésünk teljesen tőlünk függ: beszélgethetünk velük, félrelökhetjük őket, vagy ha úgy ítéljük meg, hogy erre van szükség az adott szituációban, akkor meg is gyilkolhatjuk őket – a következményekkel viszont természetesen minden esetben számolnunk kell.
Emellett mindegyik NPC-nek saját, alaposan kidolgozott mesterséges intelligenciája lesz, attól függően, hogy milyen társadalmi osztályhoz (arisztokrácia, parasztok, koldusok), vagy foglalkozáshoz (őrök, kereskedők, papok) tartoznak.
A játék során eldönthetjük, hogy segítünk-e bizonyos fontosabb karaktereknek, vagy sem és ez természetesen befolyással bír a sztorira is…



Gyönyörű, mint a drágakő, amelyről a nevét kapta…
Hab a tortán, hogy a játék fő designere és producere nem valamilyen alaposan elhízott Gabe Newell-féle geek, vagy okostojás fejű excentrikus fazon á la Peter Molyneux, vagy Will Wright, hanem a játékvilágban szokatlan módon egy gyönyörű és intelligens hölgyről van szó. Jade Raymond neve az Assassin’s Creed előtt ismeretlen volt a játékvilágban, pedig szó sincs arról, hogy nyeretlen kezdő lenne. A McGill Unversity-n szerzett computer science diplomát és első munkahelyét a Sony-nál szerezte, ahol játékokat programozott. Később az Electronic Arts-nál helyezkedett el, mint designer és játékproducer. A Ubisoft azonban fejlesztői állást ajánlott fel neki és hamarosan az Assassin’s Creed lead designere lett.
Karrierje azonban nem ragadt le a játékfejlesztésnél: szépsége és intelligenciája annyira meghódította a G4 amerikai kábeltévé társaság vezetőségét, hogy felkérték az Electric Playground számítógépes és videojátékokkal foglalkozó műsor vezetőjének is.
Jade Raymonddal a következő GameStar „Egy kávé mellett…” rovatában olvashattok egy interjút, és ha szerencsém lesz, akkor a májusvégi Ubisoft rendezvényre is eljön, ahol mindenképpen további kérdésekkel fogom faggatni az Assassin’s Creeddel és személyes karrierjével is kapcsolatban…

Kapcsolódó videók:

Jade Raymond GTTV interjú


Jade Raymond a sztoriról mesél


Assassin’s Creed ingame játékmenet (Jade Raymond narrációja)


Assassin’s Creed újabb trailer
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)