Hirdetés

Harbringer előzetes

|

Eddig elég kevés RPG dolgozott fel valamilyen sci-fi témát, ami meglehetősen furcsa. Talán ezért is szerettem bele első látásba a Harbringer-be, hisz a Silverback fejlesztése az igazán távoli jövőbe repít el bennünket. No lássuk!

Hirdetés

Miután a Silverback Entertainment sikeresen rá tudta sózni a fejlesztését a DreamCatcher Games-re, a játék többé már nem játék néven szerepelt a köztudatban, hanem mint Harbringer. Sajnos sorvadó planétánkon már a PC iparát is megfertőzte az a kóros betegség, hogy csak akkor esik szó egy projektről, ha megfelelő anyagi háttér van mögötte. Jusson ilyenkor eszünkbe például a Call of Cthulhu válságos helyzete, de ugyanúgy említhetnék más játékot is mely hasonlóan benne van a kulimászban. A Silverback-nek azonban sikerült kievickélnie a vízből, partot ért, ezért hogy igazoljam az ipar mai állását, máris írok róla egy előzetest.

Tehát magáról a játékról
Amikor meglátom az "RPG" három betűs kombót, rögtön nagy múltú, halhatatlan harcosok, varázslók, sárkányok és végeérhetetlen történetek lebegnek a szemeim előtt. Nos, a Harbringer esetében azért se. Nagyítólencse alatt szenvedő alanyunk ugyanis valamikor a nagyon távoli jövőben játszódik, ahol a mágia fogalmát már nem is ismerik az emberek, még csak a sárkányokról sem hallottak soha. Neves hősök sem születnek már (úgy látszik a mi sorsunk már csak ilyen), így az olvasónak most valamelyféle posztapokaliptikus világ tárulhat a szeme elé. Majdnem. A csavarintás összesen annyiból áll, hogy az uralkodó faj - akik jelen esetben a Borgok - uralma alá hajtott minden élőt, ami most nem csak a humanoidokban merül ki.
Robotok, más bolygókról származó idegen lények, organizmusok estek a fejlettebb civilizáció fogságába, ahonnét a kiút megépítéséről valahogyan elfeledkeztek. Nehezbítendő tényező továbbá, hogy a Harbringer már csak egy a naprendszerben tengődő hatalmas hajók közül, tehát a csendes távozás sem valósítható meg. Ennek ellenére a monstrumon mégis bújkálnak szabadok, kik egykoron rabok voltak, de sikerült megszökniük, így most rejtőzve élik le hátralévő életüket. A Borgok ellen való lázadásra esélyük sincs, mert sokkal fejlettebbek náluk és a létszámuk is igencsak meggyőző fölényt tanusít.

Ám ha mindösszesen ennyi lenne a Harbringer, akkor ki is olvasná tovább ezt az előzetest. Így már csak ezért is többről kell szólnia. És ahogyan lennie is kell, van is remény arra, hogy az egyszerű lények leigázzák az uralkodó népet. A játékmenet során három különböző karaktert irányíthatunk, kik tulajdonságaikban jócskán eltérnek egymástól. Rögtön a legelső, a minden játékban átlagos emberi faj, kik ezúttal sem kiemelkedő képességeikkel fognak ámulatba ejteni minket. Másodikként a sorba egy kicsit korszerűtlen robot állt, akinek legfőképp az erejére támaszkodhatunk, míg a harmadik karakterünk egy Culibine névre hallgató egyed, s telepatikus képességi osztályon felüliek.

Ezzal talán az illendő felkonferálást be is fejezném, tömören ennyi a játék. Ha velősen szeretném bemutatni, akkor a következőket mondanám még el: a grafika szép és atmoszférikus (rengeteg speciális effektel tűzdelve!), a felbontást előreláthatólag 800x600-ig tolhatjuk, ami egy körökre osztott szerepjáték esetében jónak nevezhető. Jujj, de miket is írok, hisz a Harbringer csak RPG elemekkel megáldott program, a harcok sajnos igencsak hack and slash-szerűnek néznek ki a megjelent képek alapján. Talán beleépíti a Silverback Entertainment majd a pauz lehetőségét is, biztos nem szidná meg őket senki se érte.

Befejező mondatok
A játékidő egész korrektnek néz ki a nonlineáris küldetésrendszernek köszönhetően. Az már biztos, hogy a mellékküldetésekből percenként hullik majd egy az ölünkbe, így talán nem csak egyszer fogjuk végigvinni a Harbringer-t. Hát majd meglátjuk, mivel a megjelenésről semmit sem tudni, de még csak a játék jelenlegi állapotáról sem. A grafika már mindenesetre eléggé előrehalodottnak néz ki, s már kiadó is van, így bátran reménykedhetek abban, hogy hirtelen egyszer eljön az a pillanat, amikor nagy elámmal megírhatom hír formájában a progi debütálását.

Kapcsolódó linkek:

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)