Hirdetés

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds teszt - winter is coming

|

A Horizon Zero Dawn első sztorialapú kiegészítőjében a fagyos északon teszünk rendet a megvadult robotok között.

Hirdetés

Ritkán fordul elő velem, hogy már tavasszal tudom, melyik játékot fogom jelölni az év játéka kategóriában. Idén azonban egy percig sem haboztam, a Horizon Zero Dawn remek sztorijával, csodálatos grafikájával és kiváló játszhatóságával azonnal belopta magát a szívembe, és igazolta döntésemet: jól tettem, hogy ebben a generációban a japánok konzolját választottam.

Hull a hó. és hózik…

A The Frozen Wilds kiegészítő egy teljesen új területet nyit meg északon. Eddig ugye a mérsékelt égövi erdők és a sziklás félsivatagok jellemezték a játék flóráját, a kiegészítőben viszont a fagyos tundra lesz vadászterületünk. Ezzel együtt nem kell attól tartanunk, hogy unalmas hómezőkön kell majd kergetnünk a robotokat céltalanul, épp ellenkezőleg, változatos tájakon göngyölíthetjük fel az új történetszálat. A kiegészítő látványvilága nagyon hasonlít a Skyrimére, kifejezetten jó áll neki az új környezet. A hóesés hangulatos, ráadásul ahogy haladunk északra, úgy vastagodik a hótakaró. Ez pedig hatással van a fizikai modellre is: a hóban lelassulunk, megváltozik a főszereplő animációja, nehezebben tudunk vele mozogni és kitérni csata közben. Az új terület közepesen nehéz, a fejlesztők harmincas szintet ajánlanak, de ezt nem kell szentírásnak venni. Alacsonyabb szinten is bemehetünk, de akkor számítsunk arra, hogy a robotok néhányszor alaposan elnáspángolják a vörös hajú főhősnőt.

A sztori lassan indul be: a Banuk törzs (leginkább az eszkimókra emlékeztetnek) az utóbbi időben egyre több harcosát veszíti el, mert a térségben egyre agresszívabbak a robotok, számos embert marcangoltak már halálra. Itt csöppenünk bele a történetbe, a mi feladatunk lesz kideríteni, hogy ki vagy mi áll az események hátterében.

Játékmenet szempontjából szerencsére nem változott szinte semmi, ugyanaz a pörgős akció vár ránk mint az alapjátékban, csak éppen havas környezetben. A tervezők nem akarták megváltani a világot ezzel a kiegészítővel, nincs teletömve újdonsággal, de ez nem is akkora tragédia, az alapjátékkal együtt éppen elég változatos.

Aloy meg fázik

Kiegészítő a hivatalos megnevezése a The Frozen Wildsnak, de ne gondoljuk azt, hogy a Guerrilla Games kiszúrja a szemünket néhány új skinnel és másfél óra játékidővel. Gyakorlattól függően nagyjából 10-15 óra alatt lehet végigjátszani; nekem 12 órám van benne eddig, de néhány mellékküldetéssel adós vagyok. A fősztori olyan 10 óra alatt teljesíthető, de lehet persze gyorsabban is, csak akkor alig fedeztünk fel valamit a havas pusztaságból, és egyetlen elektronikus könyvet sem olvastunk el a történet jobb megértése végett. Ez pedig hiba lenne, mivel igen jó a sztori, és a háttéranyagok nagyban hozzájárulnak az élményhez. Ráadásul nincs is túlárazva a TFW, mindössze 20 dollárt kérnek ennyi játékidőért (az ár alacsonyabb, ha igénybe vesszük PlayStation Plus-kedvezményünket). Az új Call of Duty és a Battlefront II egyjátékos hadjárata például együtt is kevesebb játékélmény kínál, ezen azért érdemes elgondolkodni.

Kaptunk egy teljesen új talentfát (Traveler), nyolc új képesség segíti Aloyt a túlélésben. Sajnos ezek túl sokat nem tesznek hozzá harci képességeihez, inkább amolyan kiegészítő szerepük van: most már tudunk a hátasunkról leszállás nélkül virágot szedni, a kisebb szörnyeket a robotunk nyergéből elrugaszkodva menet közben kivégezhetjük, megjavíthatjuk saját gépezeteinket, illetve több nyersanyagot gyűjhetünk össze bizonyos helyeken. Semmi extra, mégis hasznos képzettségek ezek, amelyeket nemcsak a vad és hófödte északon, hanem bárhol a világban tudunk hasznosítani. Fegyverekből sem lesz hiány, az új területekhez dukál néhány vadonatúj eszköz is. Ezzel csak az a baj, hogy egyik sem olyan elegáns, mint az íj; aki egyszer belekóstol abba, hogy milyen lassítva leszedni egyetlen lövéssel egy robot valamelyik létfontosságú berendezését, az nem nagyon fog olyan új gyilkolóeszközök után vágyakozni, mint a lángszóró, a taposóakna-vető vagy éppen az energiafegyver. Nem mondom, hogy ezek rosszak lennének, de egyáltalán nem érzünk késztetést arra, hogy lecseréljük meglévő arzenálunkat az új játékszerekre. Szerencsére a játék közepefele összegyűlik annyi kristály (ezek a kiegészítő hivatalos fizetőeszközei), hogy megvehessük a kereskedőktől a legjobb fegyvereket és páncélokat.

Új ellenféltípusból sajnos csak kettővel találkozhatunk, talán ez az egyik legnagyobb hiányossága a The Frozen Wildsnak. A scorcher egy farkasrobot, amelybe lángszórót építettek. Jellemzően csapatban támad, közepes kihívást jelent, tapasztalt robotvadásznak nem okozhat gondot. Egészen más kaliberű a frostclaw, ezt a félelmetes monstrumot a jegesmedvék ihlették. Fagyalapú támadással megy az idegeinkre, képes arra, hogy veszedelmes jégtüskéket idézzen meg a fagyott talajból, és halálos öleléssel szorítja ki belőlünk a szuszt. Szerencsére van ellene védekezés, gyenge pontját belőve rövid időre megfagyaszthatjuk, ilyenkor gyorsan le lehet vinni az életerejét. Sajnos csupán ez a két új ellenfél került be, illetve a történet végén érkezik egy harmadik újonc is, de ő amolyan módosított típus, nem teljesen új kreatúra. Az új robotok mellett láthatunk új hús-vér állatokat is, a fák között kecskék ugrándoznak, borzok vadásznak a hóban, éhes baglyok csapnak le a figyelmetlen rágcsálókra, és aranyos mókusok próbálnak meg életben maradni. Ezeket természetesen levadászhatjuk, a belőlük kigyűjtött csontokkal és bőrökkel fejleszthetjük tovább felszerelésünket.

A harc mellett a fejlesztők közepes nehézségű logikai feladványokkal is nehezítették a továbbjutást, azonban nem kell ahhoz atomtudósnak lennünk, hogy megoldjuk ezeket; színesítőelemnek tökéletesek, de csodákat nem szabad tőlük várni. Kifejezetten jó lettek ellenben az animációk és az NPC-k arcai, valahogy így kell ábrázolni egy sztori szereplőit 2017 végén - sok fejlesztő tanulhatna tőlük.

A The Frozen Wilds a jobb kiegészítők közé tartozik, tipikusan az a darab, amit kötelező megvenni azoknak, akik beruháztak az alapjátékba; a kettő együtt nagy esélyes az év játéka díjra. Egészen egyszerűen jó vele játszani, tipikusan az a program, amit időről-időre előveszünk, hogy ne rozsdásodjanak be robotvadász képességeink. Alig várom már, hogy megjelenjen a második rész, hiszen túlságosan jó ez a világ, kár lenne itt megállni. Ha csak egy exkluzív játékot tudsz megvenni idén, és szereted a nyitott világú akciókat, akkor ez a neked való vétel.

Horizon: Zero Dawn - The Frozen Wilds
Ezért érdemes konzolt venni.
Ami tetszett
  • Kiváló ár-érték arány
  • Javított animációk
  • Pazar látvány
Ami nem tetszett
  • Mindössze két új ellenféltípus
  • Átlagos új skillek
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)