Hirdetés

Iron Man VR teszt - Tony Stark rémálma

|

A Vasember VR-játék pont olyan, mint egy Marvel eredetfilm: akciódús, de kiszámítható.

Hirdetés

Már jó néhány éve azok közé tartozom, akik ugyan megnézik a Marvel filmeket (sőt, A galaxis őrzőitől egészen a Végjátékig premier előtti vetítésen láttam mindet), de már nem tudnak lázba jönni tőlük. A Bosszúállók és más, csapatos filmek még csak-csak izgalmasak, viszont az eredettörténetek jellemzően ugyanarra a sémára épülnek: az eleinte bátortalan főszereplő felnő a feladathoz, a legyőzhetetlennek tűnő gonosz mégis elhullik, és közben milliós károk keletkeznek nagyvárosok gyönyörű épületeiben. Az Iron Man VR története sem tér el ettől a formulától, nem kimondottan érdekes, de önmagában az, hogy végre beleélhetjük magunkat Vasember szerepébe, képes lehet minden mást feledtetni.

Hirdetés

Sziklákon kopogó páncél

Vasemberként repkedni ugyanis fantasztikus élmény, a Camouflaj csapata kiválóan használta az idén tízéves PlayStation Move korlátozott lehetőségeit, és valami csodával határos módon megoldotta, hogy az összevissza repkedés ellenére se szédüljek meg. A ravaszokat nyomva mozoghatunk, az irány attól függ, hogyan tartjuk a kezünket, és ha a tenyerünk előre néz, abból lövünk nyalábokat, ha lefelé, az alkarunkra szerelt gránátokat, rakétákat aktiválhatjuk (attól függően, mit pakoltunk fel a garázsban). Gombnyomásra a levegőben maradhatunk, hogy csak a lövöldözésre kelljen figyelnünk, és akár üthetünk is, vagy a földbe csapódhatunk.

Kell egy kis idő, hogy hozzászokjunk, illetve gombokkal forogni még mindig jobb, mintha elfordulnánk a kamerától (ha háttal állunk a kamerának, nem látja a Move-okat, ugye), de ha belerázódunk, minden simán, magától értetődően működik. Az ellenfelek igyekeznek úgy helyezkedni, hogy mindig a látóterünkben maradjanak, ezért nagyon ritkán fordulhat elő, hogy nem várt, kikerülhetetlen támadás áldozatává válunk, és ez persze egyfelől megmosolyogtató, az árkád játékgépes időket idézi, játékélmény szempontjából viszont fontos.

A történet során elsősorban különböző Stark-drónokkal kell szembenéznünk, amiket a filmnézők számára A Hangya és a Darázsból ismerős Szellem küld a világra, de persze vele, valamint egy váratlan (mármint azok számára váratlan, akik nem jönnek rá 1 óra után a nagy csavarra) ellenféllel is meg kell küzdenünk. A harcot és a repülést extra kihívások során is gyakorolhatjuk, de ezek nélkül is teljesen valid a fejlesztők által ígért 7-10 órányi játékidő, még könnyű fokozaton is. (Aki, akárcsak én, leáll kosarazni Tony házában, vagy szeretné megszerezni az összes páncélfestést, annak ellenére, hogy marad a klasszikus piros-aranynál, ennél sokkal többet is belerakhat.) A játék az utolsó fejezetekre is kínál csavarokat és meglepő pillanatokat, amik elsősorban a Marvel-rajongók, mi több, Vasember fanjai számára lesznek igazán értékesek.

És hogy végre feloldjam a címet: az Iron Man VR két misszió során is átcsap horrorba, az egyik ráadásul olyan, mintha egy Fűrész-filmben lennénk (nyilván vér és belek nélkül), és ez kizökkentheti az átlag játékosokat, pláne a fiatalabbakat - teljesen indokolt a 16+-os korhatár-besorolás.

Másképp emlékszünk Sanghajra

Az élményt valamelyest rontja, hogy a 12 fejezet során viszonylag kevés helyszínre juthatunk el, és azok sem mutatnak valami jól. Sanghajnál mutatkozik meg igazán, milyen szigorú korlátok közé szorítja a VR a fejlesztőket: szépen festenek az Oscorp és más nagyvállalatok logói a sötét épületeken, de a város teljesen élettelen, szögletes és steril. A belső terek (különösen Tony háza) jól mutatnak, azonban kültéren minden olyan, mintha egy ősrégi játékban járnánk. Nem lettem nagy rajongója a hosszú töltési időknek sem, de ha pozitívan állok hozzá, így legalább volt időm pihenni a 20-30 perces küldetések között.

A lényeget, vagyis azt, hogy milyen lehet Vasemberként szántani az eget, a Camouflaj remekül eltalálta, és adott hozzá annyi extrát, hogy a karakter rajongói boldogak legyenek. Mondhatnám, hogy egy jobb sztorit elbírt volna, de Marvel-termékkel szemben nincs ilyen elvárásom (ezért is volt különösen kellemes meglepetés a Marvel's Spider-Man két éve, aminek a történetét is imádtam), vagy akár azt is, hogy a fejlesztési rendszerbe még lehetett volna energiát tenni, de összességében úgy érzem, mindent kihozott a csapat a PlayStation VR-ból, amit most lehet.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Marvel's Iron Man VR
Pontosan így képzeltem el, hogy milyen lehet Vasember páncélját viselve szántani az eget.
Ami tetszett
  • Vasemberként repkedni fantasztikus élmény
  • az irányítás kiváló
  • a karakterek szintén szimpatikusak
Ami nem tetszett
  • a sztori jellegtelen
  • a külső terek ocsmányak
  • kissé repetitív
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)