Hirdetés

Izgalmas, laza co-op lövölde lesz az Arcadegeddon

|

Kipróbáltuk a Predator: Hunting Grounds és a Friday the 13th: The Game fejlesztőinek új, nem licencelt, teljesen más élményt kínáló játékát.

Hirdetés

A lassan tizenötödik születésnapját ünneplő IllFonic eddig mindössze négy játékot készített (igaz, egyébként más fejlesztőknek is besegített), de mindegyiket legfeljebb középszerűnek nevezhetjük, ha jóindulatúak akarunk lenni. Ebből kettőt a licencek adtak el, a Péntek 13 és a Predator adaptációja is azért tudta felkelteni a játékosok érdeklődését, mert népszerű franchise-okon alapultak, és így aki nagyon akarta, megtalálhatta bennük a szépet. Részben ezért, részben a Sony támogatása és bizalma miatt tudott a csapat folyamatosan növekedni, most már három irodájuk van az Egyesült Államok három különböző pontján.

Következő projektjük teljesen eredeti, a kiadást is ők intézik, de ez rejt magában veszélyeket.

Hirdetés

Gépekben a gépeken

Senkit ne riasszanak el az Arcadegeddon élénk színei, ez nem egy újabb Fortnite-klón, semmi köze a battle royale műfajhoz, és nem is annyira vidám-mókázós-haljelmezben szaladgálós, bár a fejlesztők mindent megtettek azért, hogy a korhatár-besorolást végző bizottság ne az M (18+-os), hanem a T (16+-os) kategóriába tegye, így nincs például vér vagy emberi ellenfelek.

A történet is teljesen egyedi: adott egy megavállalat, a Fun Fun Co. ami egy kis játékteremre feni a fogát, melynek tulajdonosa, Gilly összekötötte az összes játékot, hogy egyetlen giga-mega-szuperjátékká formálja őket. Ezt a gonosz szervezet feltöri, vírussal fertőzi meg, nekünk pedig játékosokként be kell hatolnunk, hogy a gépi ellenfelek kiirtásával rendet tegyünk.

Egyedül vagy legfeljebb három pajtásunkkal együtt vághatunk neki a feladatnak. Több különböző, véletlenszerűen generált területet járhatunk be, melyeken változatos feladatok várnak minket, miközben folyamatosan fejlődünk, keressük az egyre erősebb fegyvereket rejtő ládákat, megnyitjuk a csapatunk és/vagy magunk megsegítésére használható képességeket, és ha eleget tettünk már, megküzdünk a bossokkal egyébként opcionális küzdelmek során. A főgonoszokból most még kettő van, és nem könnyű őket legyűrni, ezeknél már nagyon fontos az együttműködés, illetve az, hogy mindenki megfelelő, fegyverzetéhez, játékstílusához passzoló képességeket válasszon.

A checkpointoknál növelhetjük a nehézséget, elkölthetjük a ládákból összeszedett pénzt ilyen-olyan dolgokra, vagy részt vehetünk rövid, PvP minijátékokban is, amikben barátokból ellenségek lesznek, és FFA vagy 2v2 küzdelmekben eshetünk egymásnak. Van olyan, amiben a többieket kell lőni, de olyan is, amiben a padlót, és az nyer, aki a legtovább talpon tud maradni. Sosem tudhatjuk, mit dob be a gép, lehet, hogy labdajátékot kapunk, lehet, hogy olyat, amiben mind a társaink ellen, mind az MI ellen küzdenünk kell.

El ne menjen az áram!

Egyelőre vegyesek az érzéseim. Az IllFonic egy prezentációt követően hozzáférést engedett a játék fejlesztői buildjéhez (mától egy annál stabilabb, de még mindig nem teljesen kész kiadás érhető el, a megjelenés 2022 első negyedévére várható), és igaz, hogy jól szórakoztam, a hangulat remek, de a játékmenetből hiányzik az egyediség, az az extra, amitől azt érzem, hogy ez 10-20 óra után is szórakoztató lesz, a feladatokra nem fogok ráunni, és a pályák sem válnak unalmassá.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Pusztán a kizárólag játékkal megszerezhető (nincsenek mikrotranzakciók, juhé!) skinek engem annyira nem mozgatnak, sem az, hogy első helyen végezzek a ranglistán, így pedig attól félek, hogy bár 10-20 órán át nagyon jól fogom érezni magam (de csak akkor, ha nem egyedül játszok), később már a frissítésekkel sem fog többet nyújtani. Keveset láttam még ahhoz, hogy határozottan kijelentsem, ez ennyit tud, de úgy érzem, megalapozott az aggodalmam.

Ennyi idő persze nem rossz, ha az ár-érték arányt nézzük. Az Arcadegeddon már elérhető 15,99 euróért vagy 7090 Ft-ért a korai hozzáféréses szakaszban, egyelőre csak az Epic Games Store-ban és PlayStation 5-ön. Megjelenését követően 29,99-re árazzák majd be, és más platformokat is fontolóra vesznek. Jelenleg három biom játszható, de a következő két hónap során ezek száma nőni fog. Bármi lehet még belőle, ha a közönség rákap, de talán több esélye lenne ingyenesen játszható, mikrotranzakciós, battle pass-os címként, mint így, ráadásul az Epic-exkluzivitás sem segít rajta sokat. (Viszont ha ezért az Epic fizetett, akkor legalább az IllFonic nem megy mínuszba, történjék bármi).

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)