Hirdetés

Jagged Alliance 3

|

A profi zsoldos csapat jó pénzért mindent megold! Ezt végre ismét bebizonyíthatjuk a Jagged Alliance 3. részében, amelyet a Sea Dogs sorozattal híressé vált orosz team, az Akella hegesztget.

Hirdetés

Manapság, amikor minden csillog, villog és robban és a legmodernebb videokártyákat is megizzasztó FPS-ek uralják a piacot nehéz egy körökre osztott taktikai játékkal érvényesülni. Szinte lehetetlen is lenne talpon maradni, hacsak nem egy olyan igazán régi nagy névről van szó, mint a Jagged Alliance. Úgy látszik, még ebből a jól bejáratott névből sem könnyű harmadik részt csinálni, ugyanis miután az orosz Games Factory Interactive végül másodszor is leállította a Jagged Alliance 3D fejlesztését, egy másik orosz csapat, a Sea Dogs, illetve a Pirates of the Caribbean fejlesztőjeként híressé vált Akella Entertaiment állt munkába, hogy az „igazi" harmadik részt elkészítse - ezúttal „D" nélkül a címben...

 


 

Severna, a poklok pokla...

Az új játék sztorija szerint egy kitalált országban, Severnában járunk, amely valahol a Közel-kelet és Afrika között található. Severna tipikusan az a hely, ahova nyáron inkább nem érdemes szafarizgatni, meg turistáskodni menni. Az országot zsarnoki kormány irányítja, de a mellette lévő diktatúra sem sokkal jobb, amelyik Severna természetes kincseire ácsingózik. Nem csoda hát, ha egy olyan kis magánvállalkozásnak, amely zsoldosokat alkalmaz és amelynek te vagy a feje, Severna maga a paradicsom...

 


 

Iván, Shadow és a többiek...

Csakúgy, mint az előző részekben, a zsoldosokat ismét te magad irányíthatod majd a csatatéren. A játék hála a teremtőnek megőrizte a körökre osztott stílusát (miután a Jagged 3D-nél a GFI átváltott valós idejű játékmenetre, talán ezért is ejtették a projectet...), így akik az előző részeket imádták, azok ismét a mennyben érezhetik majd magukat. A körökre osztott stílus mellett a Jagged harmadik része a zsoldosok egyéni vonásait is megőrizte: nem csak egyszerű „bábúkat" irányítunk majd a harcmezőn, hanem igazi kidolgozott figurákat. Mindegyik emberünknek saját személyisége van, képességei és persze a profibb katonák többe is kerülnek, mint a zöldfülűek. Az olyan régi motorosok zsoldja, mint Shadow, vagy Iván („Dá! Hárásó, hárásó.") alaposan leszívja majd a pénztőkénket, viszont a zöldfülűek kekszért is hajlandóak lelövetni magukat, csak hát sokáig nem húzzák majd a kereszttűzben... Nem mindegy a csapat összeállítása sem, ugyanis egyesek már régről utálják egymást és nem hajlandóak együtt dolgozni, míg mások régi haverok.

 


 

Aki jobban fizet, annak van igaza...

Mivel minden hájjal megkent pénzéhes zsoldosokat és nem a világbéke érdekében harcoló „sztívinszigálokat" irányítunk, ezért nyílván annak fognak dolgozni, aki jobban fizet. Ez a játék nyelvére lefordítva azt jelenti, hogy ezúttal nem egyetlen oldal béreli fel szolgálatainkat, hanem négy közül választhatunk. Az első Severna diktatórikus kormánya, a második pedig egy lázadókból álló gerillacsapat. Nehogy azt higgyük, hogy ezek lennének a jó fiúk: ezek a „szabadságharcosok" tulajdonképpen más kormányok által titokban pénzelt közönséges bűnözők. De a harmadik fél sem igazán felemelő célok érdekében bérelne fel minket: olyan nagyvállalatok megbízottjairól van szó, akik ki akarják szipolyozni Severna természetes kincseit és ennek érdekében söpörnék el a többieket. Végül a negyedik fél nem más, mint a szomszédos ország, amelyik ugyanolyan diktatórikus hatalom, mint Severna, és szeretnék „barátilag egyesíteni" a két országot... Nincsenek tehát jó, vagy rossz fiúk: nem számít más, csak a pénz...

 

 

Fő a játékélmény

A Jagged 3 ismét nem a szuper grafikájával próbálja belopni magát a stratégák szívébe, hanem a taktikus, kommandós játékmenet fantasztikus élményével. Bár teljesen 3D-s motort dolgoztak ki hozzá az Akellás srácok, de nem ezt a játékot mutogatjuk majd a haveroknak, amikor az új videokártyánk erényeit fitogtatjuk, az biztos... (Viszont így a gépigény valószínűleg igen baráti lesz.) Ugyanakkor a még így is jobban néz ki a harmadik rész, mint az előzőek és a kezelőfelület is rengeteget javult. Visszatért a hatalmas taktikai térkép is, bár ez most nem négyzethálókra lesz felosztva, hanem sokkal természetesebb módon elhatárolt területekre. Emellett jó hír, hogy a taktikai „akciópontrendszer" is hasonlóképpen működik majd, mint az előző részekben. Nem is szaporítom tovább a szót: az első rész nagy rajongójaként várom a harmadikat nagy, nagy szeretettel!

 


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)