Hirdetés

Jagged Alliance: Rage! teszt - a harag rossz tanácsadó

|

A Jagged Alliance franchise rajzfilmes grafikájú spin-offja a húsz évvel a legelső fejezet után játszódik, de a történet minősége nyomába sem ér az eredeti sorozaténak.

Hirdetés

Ritka, hogy egy játék címe hűen tükrözi azt az állapotot, amit a játékosok éreznek iránta, de a Jagged Alliance: Rage! fejlesztőinek sikerült megszerezniük ezt a ritka achievementet. A Jagged Alliance széria lejtmenetéből azt hihetnénk, hogy egy minőségi, körökre osztott címet összerakni atomfizika nehézségű lehet, pedig számos konkurens - hogy mást ne mondjak, XCOM - bizonyította, hogy nem kell a szívünk elnyeréséhez és a pénztárcánk kinyitásához vért izzadni.

Hirdetés

Tulajdonképpen az 1999-es Jagged Alliance 2 és annak kiegészítői óta egerünk nem kattinthatott minőségi tartalmat a sorozaton belül, így nem csoda, hogy az azóta megjelent Back in Action, Crossfire, Flashback és Online részek sem örvendenek túl nagy népszerűségnek a rajongók körében. Ebből a tetszhalott állapotból kellett volna a német Cliffhanger Productionsnek a THQ Nordic égisze alá tartozó HandyGamesszel karöltve feltámasztania a franchise-t, csakhogy a Rage! egy olyan szép ígéret volt, amely durván megcsúnyult, mire beváltották. Elrageljük nektek, hogy miért.

Dühkezelés felsőfokon

Húsz évvel járunk a legelső rész eseményei után, és kideríthetjük, hogy mi történt az elmúlt időben a világ legszívósabb zsoldosaival. Hat kőkemény karakter - Charlene "Raven" Higgens, Dr. Q Huaong, Ivan Dolvich, Helmut "Grunty" Grunther, Kyle "Shadow" Simmons és Victoria "Vicki" Waters - közül választhatunk kettőt, akikkel túlélhetünk egy katonáktól hemzsegő dzsungelben, hogy egy újabb szigetet szabadíthassunk fel egy újabb ördögi elme elnyomása alól. A történet sablonossága még abszolút megbocsátható is lenne, hiszen ez a koncepció lényegében már olyannyira a széria védjegyévé vált, mint a Just Cause-nak, viszont a játék írói minden eddiginél mélyebbről merítettek a klisékútból. Képzeljük el, hogy a játék úgy kezdődik, hogy az általunk kiválasztott duó turistákat megszégyenítő módon besétál egy falu főterére, majd hirtelen körbekerítik őket, és mielőtt kettőt pisloghatnának, már egy föld alatti titkos laborban találják magukat, ahol egy pokoli zseni kísérletezni akar rajtuk... Még egy percig sem volt nálunk az irányítás, de már ezekből a jelenetekből érezhetjük, hogy a Rage! bizony nem a legfényesebb égő lesz a készletben, ugyanis minden porcikáján érződik az olcsóság - nyilvánvalóan alacsony költségvetésből készült, így nem is várhattunk el tőle első osztályú animációkat, ám ez nem ok a fantáziátlanságra, a hányaveti módon összedobált elemekre.

Kedvenc zsoldosaink azonban javítanak az összképen. Nem volt túlságosan kegyes az élet velük az eltelt évek során. Van, akit traumatizált, hogy a szeme előtt halt meg a férje, és olyan is akad, akit lelkileg tett tönkre a bérmunka, ezek a testi és lelki sérülések pedig hatással vannak a karakterek képességeire is. Mindegyikük rendelkezik valamilyen készséggel, amit tökélyre fejlesztettek (Huaong közelharcban erős, Raven kiváló mesterlövész, Shadow pedig lopakodásban profi), és ezeknek köszönhetően olyan előnyökkel bírnak a harc egyes területein, amelyekkel mások nem, miközben megvannak a hiányosságaik is. Aki jó kétkezes harcban, az kevésbé tapasztalt a fegyverekkel, skilljei viszont kárpótolhatják gyengeségeiért - Dr. Q például bizonyos mértékig tudja magát gyógyítani a harcmezőn, és képes dühét további akciópontokra fordítani. Ez a dühmérő (avagy Rage, amire a cím is utal) az új Jagged Alliance legfőbb újdonsága, amelynek feltöltődésekor harcosaink használhatják különleges képességeiket. Mivel a pályákon általában durva létszámfölényben vannak az ellenfelek, és felér egy öngyilkossággal a "rambózás", a csapat talentumainak alkalmazása mellett az sem árt, ha kiaknázzuk a környezetben rejlő lehetőségeket: az aljnövényzetet és a pályán lévő objektumokat felhasználva lopakodhatunk, csendben támadhatunk, csapdát állíthatunk, vagy éppen füttyentéssel odacsalhatjuk a célpontot (érdemes a testeket elrejteni a kíváncsi szemek elől, különben könnyen a nyakunkba kaphatjuk a fél hadsereget). A végigjátszás során arra is figyelnünk kell, hogy a szűkös inventory keretein belül minél több és minél jobb minőségű erőforrást, valamint eszközt vegyünk magunkhoz, ugyanis zsoldosainknak szüksége van tiszta vízre (különben kiszáradnak), kötszerre (másképpen elvérezhetnek), pihenésre (a térképnézetben tábort verhetünk) és más alapvető dolgokra, ráadásul az sem árt, ha beraktároznak késből, fegyverből, hátitáskából és páncélból, elvégre szökésben lévő közellenségnek számítanak. A sebek, fertőzések, kimerültség és más problémák pedig mind-mind negatív hatással vannak bakáinkra, és könnyen dzsungelfűbe haraphatnak miattuk. Szerencsére a felvehető tárgyak változatosságára nem lehet panasz, élvezetes kutatni a loot után és egyre jobb holmival felszerelni a csapatunkat, így a gondok megoldhatók.

Van baj

Kár, hogy ez a játék többi részéről nem igazán mondható el. Sokakat kapásból elriaszthat a rajzfilmszerű grafika, ami furcsa összhatást kelt a többi elemmel együtt, de még mindig kevesebb vele a probléma, mint magával a játékmenettel. A program erősen megköti a kezünket, így sokszor csak bizonyos módon teljesíthetünk egy pályát; ha elszámoltuk a lépést, és újrakezdenénk, akkor iszonyatosan frusztráló módon előtte meg kell várnunk, míg a gép minden egyes (!) ellenféllel cselekszik valamit; az MI gyakran viselkedik logikátlanul, és vesz észre/tesz olyan dolgokat, amiket nem volna szabad neki; körülményes a tárgyak felvétele és inventoryba helyezése; minden egyes karakter ugyanazokat a mondatokat ismételgeti állandóan ugyanazzal a hangsúllyal, mint valami betanított papagáj; a tutorial pedig végtelenül fárasztó. És ez csak szemezgetés a hiányosságok közül, amiken az sem enyhít túlságosan sokat, hogy a kétfős online kooperatív móddal valamelyest szórakoztatóbb minden. Az biztos, hogy nem a Jagged Alliance: Rage! lesz az az epizód, amely helyreállítja a széria megtépázott hírnevét. Talán majd legközelebb.

Jagged Alliance: Rage!
Rage!
Ami tetszett
  • ismerős arcok
  • egyedi képességek
  • változatos felszerelések
Ami nem tetszett
  • megköti a kezünket
  • logikátlan MI
  • frusztráló elemek
  • körülményes cselekvések
  • idegesítő szinkron
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)