Hirdetés

Kipróbáltuk a Valorant új hősét, aki új dimenziókat nyit majd a játékba

|

Astra az eddigi legegyedibb karakter, aki a megfelelő csapatban egymaga képes lehet egész meccseket eldönteni.

Hirdetés

Meghívót kaptunk a Riot Gamestől, hogy még az új szezon rajtja előtt kipróbáljuk a játék hamarosan érkező karakterét, Astrát. Több száz streamerrel, videóssal és újságíróval vetettük bele magunkat a kliensbe az otthonunk kényelméből, és nyúztuk egy egész hétvégén át a karaktert. Az ilyen események egyik nagy előnye, hogy ha valami nem világos, azonnal kérdezhetünk a fejlesztőktől bizonyos mechanikák pontos működését illetően.

A másik, hogy hagyományos matchmaking híján magunknak leszervezett csapatokkal játszunk, így mindenkinek van némi fogalma a játékról, és kommunikációs korlátok sincsenek. Egy Astra kaliberű hősnél különösen fontos a kommunikáció és a koordináció, mert ha a csapat nem tudja mire készülünk, abból nem sok jó fog kisülni.

Hirdetés

Astra a Valorant eddigi legkülönlegesebb karaktere, a képességei ugyanis teljesen eltérően működnek mindenki másétól. Bár első ránézésre ő is 3 speciális képességgel és egy ultival rendelkezik, ezekkel a hagyományostól eltérően gazdálkodik. Minden képesség alapja egy csillag, amiből körönként kettőt kap automatikusan, a többit pedig 200 creditért vásárolhatja. Az ulti gomb megnyomásával kilép a testéből (a karaktermodell ilyenkor egyhelyben lebeg), és a pálya bármelyik pontjára lepakolhatja a csillagokat (akár az ellenfél térfelére is még a preparációs fázisban), amiket aztán akció közben aktiválhat.

A képességeknek van 12-14 másodperces visszatöltési ideje, de bármennyiszer használhatóak, amíg van lerakva csillag, vagyis nem kell már a bevásárlásnál kitalálnunk a stratégiát, közben is alkalmazkodhatunk. Körön belül az adott csillag felszedhető és újra lerakható, de mindenképp elhasználódik. Cserébe Astra így is a legköltséghatékonyabb controller hős, aki így aktívabban kiveheti a részét az Full Eco és Half-Buy körökből is.

Könnyen tanulható, nehezen tökéletesíthető

A képességek viszonylag egyértelműek: az egyik egy füst (ebből egyszerre akár kettőt is eldurranthatunk), a másik egy stun, a harmadik pedig egy fekete lyuk, ami beszívja az ellenfeleket. Astra ezzel a csomaggal egy egész lerakót képes előkészíteni, elzárva a kulcsfontosságú átjárókat és kiugrasztva a fedezék mögül a védőket. A lehelyezett csillagokat az ellenfél is látja, ez azonban inkább előnyére, mint hátrányára válik a karakternek. Ennek köszönhetően ugyanis sokkal könnyebb eladni fake-eket (előkészítjük az egyik lerakót, aztán az utolsó pillanatban felkapjuk a csillagokat és a másikra pakoljuk őket), de már a csillagok puszta jelenléte is kimozdíthatja a védőket. Ha félnek a fekete lyuktól és hátralépnek, le tudjuk őket füstölni, ha épp előre lépnek, hogy megelőzzék a füstöt, egy fekete lyukkal vagy stunnal megakadályozhatjuk, hogy fedezékbe vonuljanak.

És ha ez még nem lenne elég, akkor jön Astra ultimate képessége. Ezzel felhúzhatunk egy lila falat, ami konkrétan az egész pályát kettészeli. A falon nem mennek át a lövedékek, és a hangokat is eltompítja a túloldalról. Ha elég közel állunk hozzá, még halljuk a közvetlen mellette leadott lövéseket, de távolabbi dolgokat már egyáltalán nem. Így aztán például a Bind pályán anélkül használhatjuk a teleportert, hogy az ellenfélnek bármi fogalma lenne róla.

Kétélű fegyver

Astra minden kétséget kizáróan a Valorant egyik legösszetettebb karaktere. A megfelelő kezekben, egy koordinált csapattal elképesztő lehetőségeket teremthet, és olyan támadásokat vagy retake szituációkat valósíthat meg, amikre eddig nem volt lehetőség a játékban. Ehhez azonban tényleg arra van szükség, hogy a csapat tagjai folyamatosan kommunikáljanak, ami szerencsére nekünk adott volt a hétvégi esemény alatt, de ha az ember csak belép egy alacsony rangú meccsbe, akkor kicsi rá az esély. A globálisan használható képességeknek köszönhetően a pálya bármely pontján be tud segíteni, ezek azonban némi előkészítést igényelnek, nem lehet a másodperc tört része alatt lebonyolítani őket. Emiatt jó eséllyel sem a matchmakingben, sem magasabb szinten nem ő lesz az elsődleges Controller, ugyanakkor a megfelelő csapatban tényleg egészen újszerű taktikákat hozhat a játékba.

A március 2-án rajtoló fejezettel debütáló Astra mellé az új battle passra is lecsaphatnak a rajongók, ami megannyi új skint és egyéb csecsebecsét tartogat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)