Hirdetés

Legends of Runeterra előzetes - azonnal ráfüggtünk a Riot LoL-os kártyajátékára

|

A Riot Games a tizedik évfordulóra időzítette a nevében a többes szám végleges igazolását. Nemrég Dublinban pedig mi is kipróbálhattuk új gyűjtögetős kártyajátékukat, a Legends of Runeterrát.

Hirdetés

Batyumban a legújabb elf paklimmal egy kilencedik kerületi lakás felé araszolva alig vártam 2010 embertelen telén, hogy kimesekártyázhassam magamból a munkahét gyötrelmeit a barátaimmal. Minimum hetente összegyűltünk péntek esténként, hogy megmutassuk egymásnak, mit csiszoltunk a stratégián, ám ezúttal nem a megszokott mappatúró-kártyacsencselő látkép fogadott a nappaliban. Néhai barátom, akit azóta sem láttam, épp egy új, ingyenesen játszható online csodát magyarázott két, szintén instant elesett bajtársunknak. Így történt, hogy aznap csak dueleztünk multi helyett, ugyanis a League of Legends megette vacsorára a Magic: The Gathering playgroupomat.

Hirdetés

Ezért is fogadtam kitörő lelkesedéssel a hírt, hogy a Riot Games dublini központjában, egy kellemes sajtóút keretei közt nézhetek "Sauron szemébe", abból az alkalomból, hogy az áldozatait tíz éve szedő League után a cégóriás újabb nagy bejelentésre készül.

Az Ördög Bibliájáról, szakszerűen

Reggelre kelve, ahogyan ez itt szokás, a Riot központban mindenkitől elvették a telefonját, melyet egy kinyithatatlan szütyőben zártak el, így csupán szívemben őrzöm a tökéletes munkahely emlékét, a csocsó- és biliárdasztallal, ingyenes, minőségi üdítőkkel és kávéval, számos arcade géppel és konzolsarokkal, valamint a falakon csupa kézzel festett concept arttal és egyéb művészeti alkotással megpakolt csodaországot. Gyors reggeli után megtörtént, ami végtelen eonok óta tölti meg találgatásokkal a különféle fórumokat: bejelentették, mi rejtőzik a 2018 végén levédetett Legends of Runeterra név mögött. A Riot egy teljesen új mechanikákra épülő kártyajátékot kevert ki, amelyet aznap elsőként tesztelhettünk.

Három fejlesztő, Andrew Yip, Blake Midstokke és Andrew Silver meséltek a három éve készülő, alapvetően a League világából táplálkozó gyermekükről, amely szakít a legtöbb kártyás klisével: támadó és védekező körökre osztva, mégis dinamikusan fenntartva a reakció lehetőségét minden egyes történésre, booster pakkok vásárlása nélkül, kvázi küldetéseket megoldva lehet előre haladni a győzelem felé. A pakliépítés során a LoL-ból már jól ismert, 24 különböző bajnok közül választhatunk, valamint az általuk képviselt régiók (kezdetben: Ionia, Demacia, Freljord, Noxus, Shadow Isles és Piltover-Zaun) egyéb akció- és lénykártyáit állíthatjuk csatarendbe, amelyek a bétában 53 lapot jelentenek régiónként, vagyis 318-as összlétszámmal tervezhetünk. A bajnokok egymással is folyamatos interakcióba kerülnek, valamint bizonyos feltételek teljesülése mellett szintet is lépnek, még erősebb képességekre szert téve. Kezdőkezünk négy lappal indul, melyből bármelyiket visszakeverhetjük új lapért, aztán a kezdő játékos egy manával indítja a játékot, amely körönként nő, illetve legfeljebb három felhasználatlan manát át is vihet a következő körbe spell manaként az ellenfél ármánykodását lereagálandó. A történet szerint egy új, fiatal bajnok felemelkedését követhetjük majd egyébként nyomon, aki fokozatosan ismeri fel erejét és képességeit.

Nagy teszt, nagy élvezet

A nap nagy részében lehetőségünk nyílt a játékot teljes valójában is kipróbálni, és számomra egy ismert quest bugon kívül minden elemében zökkenőmentesen duruzsolt. Egy alap poolból raktam össze rettegett Elise / Kalista paklim, melyben az egyik bajnok harci kedve pókseregem méretétől, míg a másiké fent nevezett lények halála láttán jött meg csak igazán. Andrew Yip dizájndirektor elmesélte, hogy ugyan a kitérés, mint minden hasonló játékban, igen erős képesség, minden egyes bajnok képes megfelelő környezetben lehengerlő győzelmet aratni, a mechanikák pedig valóban ezt igazolták. Belépő játékhoz képest is hihetetlenül változatosak, mindig találtam új utakat, melyeket teljesen egyedi élmény volt végigjárni. Nyilván, természetükből és a lore-ból fakadóan felfedezhetünk majd klasszikusan aggro, mid-range és kontrol elemeket bajnokaink módszerei közt, illetve lehetőségünk lesz elesett vezéreinket megfelelő trükkök alkalmazásával visszahozni a harcmezőre, tehát a graveyard fanatikusok is örülhetnek.

A Legends of Runeterra első blikkre mindent jól csinál, amit más, e-sportként is sikeres kártyajátékokból hiányoltam: gazdag lore- és hangulatos szereplőinterakciók, jól kiegyensúlyozott resource menedzsment, pörgős játékélmény jellemzi. Az erősebb kártyák természetesen nehezen trükközhetők ki a meccs elején, bár egyes feltételeknek megfelelve akár sikerülhet is kasztolni egy-egy koraszülött bömbit, nagy riadalmat okozva az ellenség… illetve ellenfél soraiban.

Új kártyákra, mint azt már említettem, nem random paklik vásárlásával, hanem napi és heti, regionális küldetések megoldásával tehetünk szert, illetve sikereinknek megfelelő ütemben xp-t is kapunk, mely egyre komolyabb ajándékdobozokra váltható a Jutalom menüpont alatt. Az összecsapások nagyon dinamikusak, a tizedik körre illik nagyjából dűlőre jutni, a 20 életpont pedig pont mindenre elég. A zárt béta 2020 első negyedévében indul, a megjelenés pedig még ugyanebben az évben, mobilos támogatással is tervezhető.

Minden jó, a vége is

A záró vacsorán Andrew Silver art direktor mellett ültem, a német és az angol Riot stúdió munkatársainak társaságában, és a nap élményei mellett említésre kerültek más kártyajátékok, inspirációk, tervek és álmok. Hirtelen felindulásomban el is határoztam, hogy letöltöm a LoL-klienst.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)