Hirdetés

Mario Kart Wii előzetes

|

A Wii hihetetlen világsiker, még ma is kevesen hiszik el, hogyan lehet, hogy ez a konzol vezeti a „versenyt” az X360 és a PS3 előtt. Itt egy újabb indok :)

Hirdetés

Annak idején, amikor Shigeru Miyamoto egy furcsa, dundi figurát rakott a Donkey Kong nevű játékba „Jumpman" álnéven, még nem sejthette, hogy ez a figura lesz minden idők legsikeresebb videó-játék szereplője, aki több, mint 200 játékban megjelenik majd. Egyébként nem tudom tudjátok-e miért lett Jumpman neve Mario? Ugyanis a Nintendo akkori irodájába egyszer berontott Mario Segali, aki az épület tulajdonosa volt, és követelte az elmaradt bérleti díjat ezzel félbeszakítva egy értekezletet - a Nintendósok kicsit kiakadtak rá, de mivel hasonlított a játékban található Jumpman nevű asztalosra, átnevezték a figurát, így akaratlanul bár, de halhatatlanná tették. S a névcserével foglalkozáscsere is járt, hiszen mindenki tudja, hogy Mario manapság vízvezetékszerelő. Viszont egy dolog tény: minden idők legsokoldalúbb szereplője ez a figura, hiszen a több, mint 200 játék között logikai, ügyességi, sport, társas, akció, verekedős, szerepjáték változatok is szerepelnek. S persze autóversenyzős is. Helyesebben gokart-versenyzős (feat. kart, motor, mókás járművek stb...). Na erről lesz most szó :)

 

Kanyarodjunk Wiimote-tal

A Mario Kart Wii a jól megszokott Mario Kartok leszármazottja. Az összes megszokott marios karakterrel versenyezhetünk, amelyek közül 19 visszatérő arc a Mario Kartból és 6 újonc (akik közül az egyik a mi Miink). Az újoncok a Miik mellett Baby Peach, Funky Kong, Skeletal Bowser, Rosalina és Baby Daisy. Minden súlykategóriában 8 versenyző található és természetesen minden kartnak más tulajdonságai vannak, amelyek eltérő játékstílust tesznek lehetővé.

 Nézzük is meg, hogyan versenyez egy Mii:

A videó elején egy emberi ellenféllel versenyez a Mii, a vetélytárs neve mellett látható kormánykerék ikon azt jelzi, hogy irányításhoz a játékhoz adott kormányt használja ellenfelünk.

A játék érdekessége egyébként, hogy Japánban (többek között emiatt a játék miatt is) újra elkezdték forgalmazni a Wiihez csatlakoztatható, klasszikus Super Famicom kontrollereket (Ezek a SNES híres kontrollerei - sajnos ezek eladása Európában egyelőre nem várható), de a játék teljesen kompatibilis a GameCube kontrollerével is, sőt van egy arra optimalizált irányítási beállítása is. A móka azonban a kormánykerék, amely a játék dobozában található. Ebbe kell beleilleszteni a Wiimote-ot és így lehet irányítani a játékot. Mivel ez nem klasszikus kormánykerék, így a levegőben kell tartani, ügyesebbek esetleg leülve a térdükre támaszthatják. Ami megdöbbentő, hogy a játék igen érzékenyen és jól reagál a kormánymozdulatokra, pedig sokan szkeptikusak voltak, hogy ez lehetséges lesz. A Nintendos fejlesztők nem voltak azok és klasszul megcsinálták az irányítást - ezzel a Wii leginkább csábító képességét, a mozgásérzékelős kontrollert nagyon jól kihasználják.

Nézzünk meg most egy összehasonlítást a Wii és a GameCube változatok pályái között (Wiin jóval több az effekt és a figura)

Onliine móka

A Wii legnagyobb ellenzői és kritikusai kacagva figyelik, ahogy a konkurens konzolokon egyre sűrűbben előforduló on-line játékmódok természetessé válnak: a Wii eleddig elég gyöngén muzsikált ebből a szempontból. Azonban a Mario Kart Wii lesz az első olyan játék a Nintendo konzoljára, amely áttörést hozhat ebben a kérdésben, hiszen a játék létrehoz egy Mario Kart Channelt, amely segítségével 12 fős on-line versenyekben ugyanúgy részt vehetünk, mint elküldhetünk time-attack vagy ghost-race adatokat is, sőt feliratkozhatunk a globális ranglistára.

Következzék most egy Time-Attack video:

Az első tesztek alapján az on-line verseny lag és zökkenőmentes, és hatalmas nagy móka. A channel egyébként nemcsak versenyzésre jó - segítségével mások versenyeit figyelhetjük, sőt, ha épp nem játszunk akkoris megnézhetjük, barátaink on-line vannak-e. Bátran állíthatjuk tehát, hogy a Mario Kart Wii elhozhatja az on-line áttörést a kis fehér konzolnak. Akik nem on-line szeretnének játszani, természetesen léteznek osztott képernyős módok is, ahogy ezt régebbi változatoknál megszoktuk. A kritikusok pont ebben találtak kivetnivalót, hiszen ebben a maximum 4 fős játékmódban is ugyanazon a pályán versenyzünk, mint ahol a 12 fő szokott, így sokszor „üresnek" hat a pálya. Egy másik, többször felmerülő kritika, hogy a Battle Mode-ot csak csapatokkal lehet játszani, pedig az egyik legjobb móka régebben a "free for all" Battle Mode volt. Ettől függetlenül a játék sikere hatalmas – a megjelenés hetén mind Japánban, mind Európában több, mint félmilliót adtak el belőle, így első héten globálisan egyből az egymilliós határ fölé lendült, pedig Amerikában még meg sem jelent!

Videó egy 12 fős multi versenyről:

Természetesen mi is tesztelni fogjuk ezt a kiváló játékot, így majd megtudhatjátok a GSO-ról és a GSTV Onlineból is, mi mit gondolunk róla.

 

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)