Hirdetés

Még mindig nem hoz hasznot a YouTube

|

A YouTube a világ legnagyobb videómegosztó portálja, de még így sem termel a Google-nek annyi bevételt, mint amennyit kellene. Meddig tart a türelem?

Hirdetés

A YouTube az egyik legnépszerűbb weboldal az interneten, naponta milliárdos nagyságrendű látogatóval rendelkezik és mi játékosok is állandó jelleggel támaszkodunk rá. A számok most mégis azt mutatják, hogy a Google komoly slamasztikában van az oldal által megtermelt bevételt illetően, hiszen tavaly az oldal egyáltalán nem járult hozzá a cég bevételeihez, szemben a rivális Facebook 3 millió dolláros profitjával. Mi lehet a baj?

A YouTube szerint a probléma leginkább abból következik, ahogyan az emberek az oldalt használják: a legtöbb felhasználó ugyanis a YouTube-ot inkább amolyan videotárként kezeli (ami valószínűleg közelebb is áll az eredeti elképzeléshez) és más oldalakba beágyaszott videókon keresztül használja az oldalt, holott a Google inkább úgy képzelné el, hogy az emberek a televízióhoz hasonlóan a főoldalról szörföznek azok között a "csatornák" között, amelyek a leginkább megfelelnek az ízlésüknek.

A tévéképernyőkért folytatott küzdelmet az is megnehezíti, hogy az olyan versenytársak, mint a Netflix vagy az Amazon egyre többet fektetnek a minőségi, hollywood-i színvonalú tartalmak előállításába, ezzel pedig teljesen megváltoztatják az emberek online videózásról alkotott képét. Brian Weiser elemző szerint a YouTube ezzel szemben "tele van szeméttel" és ha szeretnének tévéhez hasonló költségvetést, akkor be kell fektetniük a jó minőségű tartalomba.

Ezzel Robert Kyncl, a YouTube egyik fejese is egyetért, hisz véleménye szerint az online videó a közeljövőben hatalmas növekedésnek fog indulni, ezért is éri meg jobban befektetni azokba, akik már eredendően az interneten kezdtek el tartalmat létrehozni, mint a hagyományos tévésorozatokba. Két-három évvel ezelőtt is próbálkozott már ezzel a cég, amikor is többszáz milliós összeget fordított arra, hogy speciális, tévéhez hasonló csatornákat hozott létre, de ezeknek egy jelentős része nem hozott nagy sikert.

Ennek az egyik oka, hogy a YouTube még mindig csak egy nagyon szűknek montható, fiatal célközönségnek szól, arról nem is beszélve, hogy a Gangnam Style-hoz hasonló vírusvideóktól eltekintve zártnak mondható a közösség. A videoklipek mennek a legjobban a nézettséget illetően, PewDiePie-t pedig a YouTube-on kívül elég kevesen ismerik még annak ellenére is, hogy neki van a legtöbb feliratkozója az egész oldalon.

Az utóbbi időben azért sikerült előrelépéseket tenni, például NFL tartalmakat vásárolni, ami remélhetőleg új közönségeket vonz az oldalra, illetve az automatikus lejátszás bevezetésével a nézettséget is talán sikerült egy kicsit feltornázni a jövőben (néhányan már talán láttátok ezt az új funkciót az oldalon).

Ti mit gondoltok? Mire lenne szüksége a YouTube-nak a siker érdekében?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)