Hirdetés

Michel Ancel akkor távozott a Ubisofttól, amikor épp kényes ügyei kapcsán nyomoztak

|

A Rayman és a Beyond Good & Evil megalkotója valószínűleg a cég történetének egyik legrosszabb pillanatát választotta a visszavonulásra.

Hirdetés

Már jó ideje tart a Ubisoft vezetősége körüli PR-botrány, a cég vezérigazgatója, Yves Guillemot pedig néhány héttel ezelőtt meg is ígérte, hogy alapos nyomozást fog indítani minden vádpontban, ami a kiadót érte az utóbbi időben. Ebbe természetesen beletartozik az is, hogy a vezetőség egyes tagjairól érkező visszajelzéseket is megvizsgálják, beleértve Michel Ancelt is, aki a napokban búcsút intett a játékiparnak.

A Kotaku fordította le elsőként a Libération nevű francia hírportál cikkét, amelyben arról írnak, hogy Ancel az ellene és a vezetési stílusa ellen folytatott nyomozás kellős közepén döntött úgy, hogy elhagyja a Ubisoftot. A Ubisoft a sajtó kérésére megerősítette, hogy valóban nyomozás folyik az ügyben, ám ennél több részletet nem kívántak megosztani.

Hirdetés

A francia lap cikke szerint rengeteg alkalmazott beszélt arról, hogy mennyire nehéz a legendás dizájnerrel együtt dolgozni és állításuk szerint idővel több menedzsert vontak be a fejlesztésbe csak azért, hogy a fejlesztőknek minél kevesebbszer kelljen találkozniuk vele.

A fejlesztők szintén Ancelt vádolják azzal is, hogy ennyit csúsznak az általa vezetett projektek, ugyanis szerintük állandó jelleggel eszközöl nagy változásokat a játékokon és szokatlanul sokan kiégnek a csapataiban. Emellett a vádak szerint nem csak kreatív folyamat kaotikus, de a vezetői stílusa is igen könyörtelen:

"El tudja neked magyarázni, hogy egy zseni vagy, dicséri az ötleteidet, aztán egy meeting során pedig darabokra szed, közli veled, hogy a munkád nem ér semmit és egy hónapig hozzád sem szól."

Ancel időközben értesült ezekről a vádakról és igen szigorúan bírálta őket a saját Instagram-oldalán közzétett bejegyzésben:

"Fogj néhány dühös embert és hagyd, hogy százak nevében szólaljanak fel. Ezután publikáld a hírt olyan gyorsan, hogy az emberek azonnal kombinálják a Ubisoftos zaklatási vádakkal. Ez komoly? Ezt lehet elvárni egy országos laptól? Harcolni fogok az igazságért, mert ezek a vádak szégyenletesek. Minden projektemen keményen dolgoztam és mindig tiszteltem a csapatokat."

Ancel hozzátette, hogy a lap állításaival ellentétben nem lehet toxikus a vezetési stílusa, mivel nem ő vezette a csapatokat, illetve nem ő volt az sem, aki folyton változtatni akart a játékon:

"Én egy víziót hozok magammal, de a producerek és a menedzserek döntik el, hogy ezzel mit csinálnak és hogyan. Nagy befolyásuk van egy ilyen projektben. Miért nem beszél róluk a szerző? Mindig meggondolom magam? Ez sem igaz. Évekig próbáltam elmagyarázni, hogy miért nem kéne az egész várost a nulláról újrakezdeni. Órákig magyaráztam, hogy a karakterek jók úgy, ahogy vannak. De néha voltak vezetők, akik a tanácsaim ellenére variáltak. A menedzserek dolga, hogy ezt megoldják."

Úgy tűnik, a legkevésbé sem lesz egyszerű a dolga a Ubisoftnak, ha valóban meg akarja oldani a kiadó mélyen gyökeredző problémáit, feltehetően ennek az ügynek is lesz még folytatása.

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)