Hirdetés

Minden, amit a Battlefield 2042-ről megtudtunk

|

Ugyan a legfontosabb új infó a Battlefield 2042 béta indulásának dátuma, azért sok olyan dologra is fény derült, ami hosszútávon lesz érdekes a játékban.

Hirdetés

Már nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy elinduljon a Battlefield 2042 nyílt bétája, amiben végre megtapasztalhatják a játékosok, milyen a játékmenet, és hogy miképp működnek az egyes mechanikák. Ennek kapcsán derültek ki most fontos részéletek.

A DICE többek között például elárulta azt is, hogyan működik a fejlődés- és XP-rendszer, továbbá kiderült, hogy visszahozzák a ribbonokat is, ami ugyan apróságnak tűnhet, de a közösség a múltban már többször jelezte a hiányukat, így biztosan nagy lesz miattuk az öröm.

Hirdetés

XP és maximum szint

A fejlődés nagyjából ugyanúgy fest, mint korábban. Azzal nem árulunk el nagy meglepetést, ha elmondjuk; a Battlefield 2042-ben is a klasszikus XP-rendszer működik, ami a KDA-ból (Kill to Death ratio, vagyis az ölések és halálok aránya) és a célpontok teljesítéséért járó jutalmakból áll majd össze. A játék jutalmazza azt is, ha a képességeinkhez mérten együttműködünk a csapatunkkal.

Amint azt fentebb már írtuk, visszatértek a szalagok (ribbonok), amikért szintén XP jár a harcok során. Jasonlóan a korábbi epizódok mechanikájához, feladatok többszöri teljesítésével érdemelhetjük ki őket. Ezek között olyanok szerepelnek, mint:

  • Objective Ribbon: Feladatok ellátása (pl.: rush módban célpont aktiválás vagy deaktiválás)
  • Wingman Ribbon: Csapattársak felélesztése és egyéb támogatása
  • Logistics Ribbon: Társak healelése és tárral való ellátása, illetve járművek javítása
  • Intel Ribbon: Ellenfelek jelölése és megzavarása például EMP-vel, vagy drónok elpusztítása
  • Combat Ribbon: Killek gyűjtése és járművek tönkretétele

Az induláskor elérhető maximum szint a LVL 99 lesz, itt azonban nem ér véget a buli. Tovább fejlődni az S-szintekre lehet, amik egészen az S999-ig tartanak, ezekért azonban már nem jár további jutalom a játékosoknak.

Mi jár a szintlépésért?

Apró újdonság, hogy nincs kijelölve egyetlen útvonal a fejlődéshez. A szintek elején minden játékos kap egy jóadag specialistát, fegyvert, járműveket, eszközöket és további felszereléseket, a későbbiekben azonban mindenki magának döntheti el, hogy a szerzett XP-vel milyen további, fentebb felsorolt tartalmakat akarja előbb elérhetővé tenni.

Mastery szinteződés

Az előbb említett rendszereken túl az úgynevezett Masterykkel is haladunk szépen sorban előre. Itt bizonyos eszközeinkre oldhatunk fel például egy speciális távcsövet, vagy járművek esetén valamilyen menő kiegészítőt.

Bizonyos Mastery mérföldköveknél (mint például érj el 40 killt bizonyos fegyverrel) újabb és újabb testreszabási lehetőségek válnak elérhetővé, amik nem csak a puskákat, hanem a játékoskártyákat is díszítik . Bármelyik eszköz és specialista kimaxolása komoly elhivatottságot igényel, ennek az út során feloldott tartalmak állítanak emléket.

Játékoskártya

Az Apex Legends-játékosoknak már ismerős lehet, amit a Battlefield most implementált: ez a Játékoskártya (Player Card), ami feltünteti a katona szintjét, ikonját, a címét (szintén feloldható elemek, pl.: Stab Master) és egy különleges grafikát is. A kártya alján szerepel továbbá három érem, azok alapján, amiket a fejlődésünk során értünk el.

A kártya a halálképernyőn jön elő, így ha sokat nézegetjük az ellenfelek egyedi ismertetőjét, valamit rosszul csinálunk. Ha valakié megtetszett, a meccs végén szintén van lehetőségünk átböngészni a kompozíciókat.

Új ábrákat, címeket és ikonokat a szintezés során kapunk, a DICE itt csak ennyit tett hozzá:

"Már alig várjuk, hogy a játékosok belépjenek a csatatérre és elkezdjék felfedezni azokat a feladatokat és eseményeket, amikkel feloldhatók lesznek ezek a különlegességek"

Ebből nyugodtan levonhatjuk a következtetést, miszerint a Battlefield 2042 sem lesz easter eggektől mentes. Vajon újra feltűnik egy óriáscápa vagy dinoszaurusz?

Fejlődés minden platformon

Nagy előnye lesz a Battlefield 2042-nek, hogy az elért eredményeink minden platformra követnek minket, igaz ez az Xboxokra, PlayStation gépekre és PC-re is. Ehhez mindössze az EA profilunkra van szükség.

Vannak azonban tartalmak, akik nem költöztethetők a platformok között. Ilyen néhány Special Edition elem, az előrendeléshez kapott digitális extrák és az el nem költött fizetőegységek.

Testreszabás és mikrotranzakciók

A Battlefield 2042-ben két módon is szerezhetünk a külsőnket befolyásoló tartalmakat: egy részük a fejlődéssel együtt válik elérhetővé, a többiért viszont valós pénzzel kell fizetnünk. Nagy meglepetés is lett volna, ha nem kerül a játékba mikrotranzakciós rendszer.

A feloldható tartalmak 4 osztályba sorolhatók:

  • Common (szürke)
  • Rare (kék)
  • Epic (lila)
  • Legendary (arany)

A rare és epic skinek különleges sisakkal és test elemekkel rendelkeznek, amiket akár össze is variálhatunk. A legendary kinézetek ezzel szemben egy teljes csomag, aminek nem változtathatók az egységei.

A fegyverkinézetek a teljes testet és bármilyen csatolt kiegészítőt is beborítják. Nem maradnak ki továbbá a mostanában egyre több játékban feltűnő charmok sem, amik szinte bármelyik fegyverre felpakolhatók. Természetesen a járműveket is alakíthatjuk, lesz többféle kinézet és minta is, amiből választhatunk.

A Battlefield 2042, ha minden jól megy november 19-én jelenik meg, a bétateszt pedig már október 6-tól játszható minden platformon.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)