Hirdetés

Minden korábbinál élethűbben viselkedhetnek a GTA VI karakterei

|

A Rockstar egy új rendszert fejlesztett ki az NPC-k mozgásának felturbózására.

Hirdetés

Valószínűleg még sokáig nem fogjuk elfelejteni azt a tavaly őszi hackertámadást, melynek következtében több gigabájtnyi fájl, köztük gameplay videók szivárogtak ki a játékvilág talán legnagyobb várakozással övezett címéről, a Grand Theft Auto VI-ról.

A Rockstar számítógépes rendszerének feltörése azóta is témát ad a gamer közösségnek, legutóbb például azzal, amikor kiderült, hogy az elkövető egy szimpla Amazon FireTV sticket használt az akcióhoz, most pedig a játék kapcsán sikerülhetett kiszúrni egy újabb árulkodó részletet az ellopott nyersanyagban.

Hirdetés

A Tobbelobben30 néven futó felhasználó a GTA VI-nak szentelt Reddit-fórumon mutatott rá, hogy a szivárgás alapján minden korábbinál fejlettebb karakteranimációkkal készülhet a Rockstar csapata. A redditező ezt abból következtette ki, hogy a fájlok között felfedezte Tobias Kleanthous nevét, akire rákeresve végül egy hivatalosan bejegyzett szabadalmat talált, ami erre a fejlesztésre utal. A kapcsolódó dokumentáció alapján a Rockstar egy olyan technológiával állt elő, amely kisebb, szabadon keverhető blokkokból állítja össze a játék szereplőinek mozgását.

"Ezeket a blokkokat különböző módon lehet kombinálni, hogy animációk széles skáláját hozzák létre. Gondoljunk például arra, hogy egy játékbeli karakter az esőben sétál, fáradtnak érzi magát, vagy megsérül. Ahelyett, hogy külön animációkat terveznének minden egyes ilyen helyzetre, ezeket az építőkockákat használják, hogy természetes módon állítsák össze a karakter mozgását."

- magyarázza a legóra hajazó megoldást Tobbelobben30, aki szerint ez a kisebb elemekre épülő, kevert megközelítés a korábbiaknál változatosabb és élethűbb animációkhoz vezethet.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

A fórumozó úgy véli, hogy már a kiszivárgott gameplay-videókban is láthatók olyan jelenetek, amelyek a blokk-alapú rendszer használatára utalnak.

"Ezt láthatjuk abban a klipben, amelyben Jason a fejét eltakaró fegyverrel guggol. A részletben láthatod a felhasznált építőelemeket: "combat", "crouch", "left_wide", "long_gun", "underfire", "move". Ez azt jelzi, hogyan a karakternek el kell mozdulnia, amikor tűz alatt van, és guggolva tart egy támadófegyvert, bal testrészével pedig előrefelé haladó tartó mozdulatot hajt végre."

- szól az egyik példa, de a poszt a rendőröket is kiemelte, akik fedezékbe húzódva jól láthatóan változtatják a magasságukat az őket védő objektumhoz igazodva. Mindent összegezve a szabadalomban részletezett eljárás olyan illúziót kelt, mintha a karakterek alkalmazkodni tudnának a dinamikusan változó helyzetekhez, és még azt is lehetővé teszi, hogy az NPC-k a szerepüktől függően más-más stílusú mozgásokat hajtsanak végre.

A kiszivárgott anyagok ráadásul a Grand Theft Auto VI egy korai buildjéből származnak, így a végeredmény még az eddig látottaknál is jóval ütősebb lehet.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)