Hirdetés

Minecraft: Story Mode Season 2 – Episode 2: Giant Consequences teszt - a Metal Gear ehhez képest smafu

|

A sorozat történetének legrövidebb, alig több mint egy órás epizódjából is sikerült akkora zűrzavart csinálni, hogy Christopher Nolan is csak pislogna, mint hal abban a bizonyos szatyorban.

Hirdetés

Esküszöm, nem értem, hogy mi történik ebben a játékban. A következő epizód tesztje előtt keresni fogok egy angolul beszélő nyolcévest, odaültetem a Minecraft Story Mode elé, és ha végzett, meg kérdezem, hogy neki mi jött át abból az egyre zűrzavarosabb történetből, amit a Telltale írói összehoztak, mert komolyan mondom, hogy én nem tudom követni.

Az egész csak egy álom?

A Telltale játékai a legtöbb esetben önállóan is megállják a helyüket: nem kell játszanod a Borderlandsszel, vagy olvasnod a Trónok harcát ahhoz, hogy megértsd a történetet, sőt akkor is elboldogulsz, ha az elmúlt húsz évet egy barlangban töltötted, de nyilván vannak kikacsintások, amelyek mosolyt csalnak a rajongók arcára. Eddig a Minecraft is ezt az utat követte: vázoltak egy érdekes világot, bizonyos szintig elmagyarázták a szabályait, aztán megtöltötték karakterekkel. Semmi sem utalt arra, hogy ez egy játék; egyszerű karakterek voltak egy egyedi világban. Aztán jött a második évad, és elkezdte feszegetni a határokat. Megjelent egy mindenható karakter a semmiből, aki tényleg bármit megtehet: szörnyeket idéz, teleportál, kénye-kedve szerint változtatja az időt és az időjárást, alakot vált, és még sorolhatnánk. Valamilyen perverz okból kifolyólag folyamatosan egzecíroztatja hőseinket, szétrombolja épületeiket, és különböző kihívások elé állítja a csapatot, hogy kiderüljön, ki a legjobb. Ja, és adminnak hívják.

De most ő tényleg admin? Mármint az a fajta, aki felel a szerverért, aki uralkodik a játékosok felett, és bármit megtehet? Akkor ez nem is a valóság, csak egy szimuláció? Akkor Jesse, Petra és a többiek nem is igazi karakterek, pusztán játékosok avatárjai, akik ezen a szerveren játszanak? Vagy csak én komplikálom túl az egészet, és "egyszerűen" behoztak egy istent a játékba? Szeretem azokat a történeteket, amelyekben nem feltétlen egyértelmű, hogy milyen irányba halad a sztori, és néhány dologról csak az utolsó pillanatban rántják le a leplet, de jelen esetben sokkal inkább kaotikusnak érzem a helyzetet, és nem a szó jó értelmében.

Ebben sokkal több van

A második évaddal behozott és az előző tesztben dicsért újdonságokat szerencsére megtartották, bár nem bánnám, ha kicsit többet kapnánk belőlük. A teljesen szabad építés és az új, átdolgozott harcrendszer is szerepelhetne többet. Például amikor valamilyen lépcsőt vagy hidat kell építeni, még mindig az egygombos QTE-t használják. Miért nem engedik meg a játékosnak, hogy építsen egy átkozott lépcsőt, és aztán felugráljon rajta? Néhány ilyen aprósággal klasszisokkal jobbá lehetne tenni a játékot, de a Telltale csak egy fél lépést mert tenni a jó irányba.

Annak sem örülök igazán, hogy szép lassan a szerethető karakterek is eltűnnek a sorozatból. Petrával már egyáltalán nem olyan bensőséges a viszonyunk, Jack és bandája meg sem közelíti az előző szezon hőseit, Stella bicskanyitogató, szerencsétlen Radar pedig egyszerűen csak béna. Kicsit úgy érzem, hogy elkezdett kicsúszni az irányítás a Telltale kezei közül; úgy próbálnak mögöttes tartalmat közvetíteni, hogy közben maga a játék lemegy dedóba, ezzel pedig az egész csak egy nagy katyvasszá áll össze. Van még három epizódjuk összekapni magukat, de félek, hogy nem sok jó sül ki a dologból.

A sorozat korábbi epizódjainak teszjeit itt találod:

Season 1 Episode 1

Season 1 Episode 2

Season 1 Episode 3

Season 1 Episode 4

Season 1 Episode 5

Season 1 Episode 6

Season 1 Episode 7

Season 1 Episode 8

Season 2 Episode 1

Minecraft: Story Mode Season 2 – Episode 2: Giant Consequences
Telltale, miért csinálod ezt?
Ami tetszett
  • elágazni látszó történet
  • lövöldözős QTE
Ami nem tetszett
  • kusza történet
  • érdektelen karakterek
  • nagyon rövid
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)