Hirdetés

Mortal Kombat 11: Aftermath teszt - még egy menet belefér

|

A Mortal Kombat 11 fejlesztői úgy érezték, szakítva a korábbi karaktercsomagokkal most inkább egy bónuszkampányt is hozzácsapnak a friss harcosok mellett a játék legújabb fizetős bővítményéhez.

Hirdetés

A verekedős címek életciklusához immár rendeltetésszerűen hozzátartozik, hogy a megjelenés után több extra karaktercsomaggal is kibővülnek, ennek köszönhetően pedig az ember egészen egyszerűen könnyebben veszi rá magát arra, hogy újra előkapjon egy korábban rongyosra játszott, de már a fiók mélyén porosodó címet. Ki ne akarna mondjuk Spawn vagy a Terminator szerepébe átvetkőzve bunyózni, ha már ilyen különleges vendégszereplőknek is remek lehetőséget biztosítanak az efféle pakkok? A Mortal Kombat 11 is lefutotta a szokásos köröket, volt itt játékban feloldható karakter (Frost), előrendelői bónusz (Shao Kahn), és persze jött a Kombat Pack is összesen hat új harcossal (Joker, Nightwolf, Shang Tsung, Sindel, Spawn, Terminator). Szinte mindenki arra számított, hogy a játék egy második Kombat Packnek köszönhetően bővülhet tovább, de végül nem így történt. 

Hirdetés

Régi csibészek

Rendhagyó útra lépett rá ugyanis a NetherRealm Studios csapata, és egy olyan kvázi kiegészítőnek megfelelő új tartalmi csomagot készítettek el, ami egy új, az eredeti történetet folytató kampánnyal is megtoldja az alapjátékot két régi kedvenc, és egy teljesen új vendégkarakter társaságában. Kezdjük is gyorsan a harcosokkal. Sheeva érkezése igazából nem túlzottan nagy meglepetés, elvégre a Mortal Kombat 11 kampányában már felbukkant a négykarú shokan hölgy, akivel először az 1995-ös Mortal Kombat 3-ban találkozhattunk. Sheeva hozta magával régi közkedvelt (vagy épp gyűlölt) mozdulatait, szóval igen, a le-le-fel kombó most is működik, és legalább annyira idegesítő tud lenni, ha épp az ellenfelünk süti el, mint amilyen 25 évvel ezelőtt volt - ekkor ugyebár a négykarú cséphadaró felfelé kiugrik a képernyőről, majd egyenesen az ellenfél fején landol. Fujin, a szélisten szintén ismerős lehet a veteránoknak - ő névtelen bossként debütált a Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero játékban, majd az 1997-es Mortal Kombat 4-ben vehettük át először felette az irányítást. Raiden nagyúr testvére nem hazudtolta meg önmagát, villámgyors támadásaival könnyen meglephetünk vele szinte bárkit, sőt kardját és nyílpuskáját sem csak díszként hordja magával.

Végezetül itt van még nekünk a derék Robotzsaru, akit nem más, mint az eredeti filmek gépesített rendőrtisztje, Peter Weller szinkronizált a játékban is. RoboCop a lassabb, viszont nagy távolságból is veszélyes karakterek kedvelőinek lehet remek választás. Mindhárom új harcos ügyesen illeszkedik a Mortal Kombat 11 metájába, egyikük esetében sem érezhetőek olyan balanszbeli problémák jelenleg, mint amikbe mondjuk a Tekken 7 rendszeresen bele szokott szaladni. Tényleg egyedül az fájó, hogy mindössze hárman vannak a jómadarak, bőven elfért volna ismét hat új karakter a csomagban, főleg ilyen árazás mellett. 

Milyen mély a harcosok zsebe?

A Mortal Kombat 11: Aftermath ugyanis 40 euróba (konzolon 12 500 forintba) kerül, ezért a pénzért pedig Sheeva, Fujin és Robotzsaru mellett "csak" az új kampányt kínálják fel nekünk. De felér-e vajon öt fejezetnyi sztorimód, vagyis a gyakorlatban körülbelül 2 óra átvezető és pár összecsapás azzal, mintha kétszer ennyi harcos vágnának hozzánk? Nos, erre nem tudok egyértelmű válasszal szolgálni, személyes preferenciák alapján kell minden egyes potenciális vásárlónak eldöntenie azt, hogy számára a történet, vagy az új karakterek száma a mérvadóbb. Az alapjáték egyébként is kacifántos sztoriját kissé nyakatekert módon szövik tovább az írók, van az új történetben pár logikai bukfenc, de azért lássuk be, a Mortal Kombat játékokat nem azért szeretjük, mert a narratíva magasiskoláját képviselik. Ellenben többszörösen alá kell húznom, mennyire végtelenül zseniális döntés volt Cary-Hiroyuki Tagawa leszerződtetése Shang Tsung szerepére - tudjátok, ő alakította a varázslót anno a bűnös élvezetnek számító 1995-ös Mortal Kombat mozifilmben, sőt később a 2011 és 2013 között futó Mortal Kombat: Legacy sorozat három epizódjában is. Öröm látni, mennyire élvezte, hogy ismét Shang Tsung bőrébe bújhat, az ő játéka miatt fogunk később is emlékezni erre a történetre. 

Fontos megemlíteni, hogy a Mortal Kombat 11 ingyenes frissítésként kapta meg a pacifista Friendship kivégzéseket, valamint a pályaelemeket használó Stage Fatalityket, és pár extra pályát is, mindez pedig egyrészt remek, hiszen az ajándékoknak mindig örülünk (főleg, ha ilyen meglepetéseket kapunk), másfelől viszont így, hogy ezek nem a Mortal Kombat 11: Aftermath részei, végeredményében kicsit még szegényesebbnek tűnik a DLC. Az Aftermath kétségtelenül nagyon jó dolgokkal bővíti ki az alapjátékot, egy unalmas estét simán el lehet tölteni az új kampány lepörgetésével, a három új bunyóssal pedig még hosszú ideig elleszünk a játékbéli tornyokban és a multiplayer arénákban, mégis tiszta szívvel azt kell mondanom, hogy hacsak nem fanatikus rajongással imádjátok a Mortal Kombat szériát, akkor inkább várjatok meg egy későbbi leárazást, mert így és ezért picit soknak tűnik az a 12-13 ezer forint. 

Mortal Kombat 11: Aftermath
A Mortal Kombat 11: Aftermath egy remek ötletnek bizonyult, de végül úgy érzi az ember, hogy ennyi pénzért hosszabb történetet, vagy több harcost érdemelt volna.
Ami tetszett
  • nagyon jók az új karakterek
  • Peter Wellert és Cary-Hiroyuki Tagawát öröm hallgatni
  • a kampány kibővítése, mint ötlet igazán kiváló...
Ami nem tetszett
  • ...de túlzottan rövidre sikeredett
  • kevés a három új harcos
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)