Advertisement
Hirdetés

MotoGP 20 teszt - csínján a fékkel!

|

A legújabb MotoGP játékban minden eddiginél könnyebb orra állni, ha benézünk egy kanyart, cserébe viszont kiváló élményt ad, ha kitanuljuk a motorozás művészetét.

Hirdetés

2013 óta írom a MotoGP játékok tesztjeit (egy év kihagyással, mivel 2018-ban RG kapta a megtisztelő feladatot), és ha az a vád érne, hogy minden évben ugyanazt a sablont húzom elő, meg tudnám érteni, még ha nyilvánvalóan nem is igaz. Hat éven át szinte mindig azzal a konklúzióval tettem le a kontrollert, hogy végülis élveztem a virtuális motorozást, de hiszem, hogy ennél többre lenne képes a Milestone, és remélem, valami motiválja őket arra, hogy látványosabb ugrást mutassanak játékaik. A csapat már nem független, 2019 végén felvásárolta őket a Koch Media, így anyagi nehézségek sem jelenthetnek akadályt, ha jelentettek is bármikor a közelmúltban (amit kétlek). A MotoGP 20 kisebb-nagyobb újításokkal érkezett, de összességében végül elődeihez hasonlóan olyan játék lett, amiben volna még tere a fejlődésnek.

Ilyen árak mellett...

A versenyjátékokban kiemelt fontossággal bíró karriermód fejlődött a leglátványosabban. Választhatunk a 2020-as szezon csapatai közül, vagy indulhatunk saját színekben (a Ducati Lenovo Team versenyzőjeként), de akárhogy is döntünk, mindig egy technikai személyzet segít minket, amit egy szerződésekről és fizetésről tárgyaló menedzser, egy vezető mérnök és egy adatelemző alkot. Őket lecserélhetjük, ha úgy érezzük, mással hatékonyabb lenne a munka és könnyebben jönnének a sikerek, de ennek csak akkor van jelentősége, ha a fejlesztéseket is intézzük: allokálhatunk néhány szakértőt, hogy különböző módokon javítsanak a vas teljesítményén. Emellett télen, valamint a szabadedzések során kipróbálhatunk különböző beállításokat, új motorokat, hogy megtaláljuk a nekünk legjobban fekvőeket.

Nem vagyok a legügyesebb versenyző, nem tudom mindig tartani az ideális ívet és bevallom, olykor vissza-visszapörgetek, ha a kavicságyat súrolom arccal, de azért rásegítések nélkül is a pódiumon szoktam végezni. Ehhez azonban most szükségem volt egy extra beállításra: egyszerűen nem tudtam úgy befejezni a versenyeket, hogy az üzemanyagfogyás be volt kapcsolva, ami nem feltétlenül a játék hibája, sokkal valószínűbb, hogy az enyém, de nálam ez a funkció hamar pihenni tért. A papíron 7,5 körre elegendő üzemanyagot (ami egyébként a maximum volt, és jelentősen megnövelte a motor súlyát) 5 kör alatt felhasználtam, ami a 6 körös futamnál, tankolás lehetősége nélkül igen kellemetlen, és hiába próbálkoztam, nem tudtam gazdaságosabban menni, egyúttal mégis jó helyen végezni. Kikapcsoltam a gumikopással együtt, de az ötlet egyébként nem rossz, és a profik biztosan tudják értékelni.

A karriermód mellett a másik újdonság, amiről módok tekintetében érdemes szót ejteni, a Historic Mode, melyben mindennap más kihívásokat teljesíthetünk három nehézségi fokon, 4 ütemű motorokkal. Ha sikerrel járunk, pontokat kapunk, amiket aztán legendás versenyzőkre válthatunk be. A kihívások során adottak a különböző feltételek, a versenyző és a pálya, de nem a klasszikus(abb) értelemben vett történelmi visszatekintő módra kell számítani, amiben újraélhetjük a MotoGP legszebb pillanatait.

Az online játékkal továbbra is komoly gondok vannak. A dedikált szervereknek hála már legalább a többi, játékos által irányított ellenfél nem darabosan mozog, és a kapcsolat is stabil, ugyanakkor akárhányszor próbáltam, a futamok során nem hallottam a motorok zúgását, csak valami fura vonatzakatolás-félét. Bár nem a Milestone hibája, arra is érdemes készülni (Xbox One-on legalábbis mindenképp), hogy kevesen játszanak online, és ha zajlik egy futam, legfeljebb nézőként lehet csatlakozni.

Egyébként szép

Most határozottan azt tudom mondani, hogy a játék jól néz ki Xbox One X-en, szépek a pályák, a környezet, az időjárási effektusok, és persze a motorok is (az emberi arcok továbbra is élettelenek, de hát ez legyen a legnagyobb baj). Ugyanakkor amikor túl sok versenyző volt a képernyőn, előfordultak recegések, de ez minimálisan rontotta számomra a játékélményt. A gépek törnek, a gumik kopnak, és ez hatással van a masinák viselkedésére, valamint érezhetően okosabban kell bánni a fékezéssel, mert nagyon könnyű elfeküdni, néha talán túl könnyű is.

Megint azt tudom mondani, hogy van hova fejlődni, de az idei MotoGP játék a legjobb mind közül, és így is remek élményt kínál a sportág kedvelőinek. Pár módot még elbírna, illetve az online játékon is lehetne javítani, de a karriermód is elég elfoglaltságot nyújt. Aki többre vágyik, talán majd a Ride 4-től megkapja, ezt még valószínűleg idén meglátjuk.

Ügyfélszolgálati változás!
MotoGP 20
Maga tempójában fejlődik tovább a MotoGP sorozat, de ezzel mostanra sikerült megbékélni.
Ami tetszett
  • a szép látvány
  • a szigorúbb, de élvezetesebb kezelés
Ami nem tetszett
  • az online játék bugos
  • a történelmi mód lehetett volna még jobb
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)