Hirdetés

Műhelytitkok a Dishonored készítéséről

|

Tudtátok, hogy Corvo eredetileg egy beszélő nindzsa lett volna?

Hirdetés

A Dishonored készítői a megjelenés után sem hagynak minket unatkozni, szépen lassan egyre több részletet osztanak meg velünk a játék készítéséről.

Az már kiderült, hogy a Dishonored eredetileg Londonban, 1666-ban játszódott volna, sőt, Corvo korai fizimiskáját is megmutatták nekünk. Most pedig Raphael Colantonio és Harvey Smith készítők további érdekességeket árultak el.

Az eredeti, legkorábbi koncepció annyi volt csupán, hogy "nindzsa". Ebből fejlődött ki a "természetfeletti erővel rendelkező orgyilkos egy steampunk városban" gondolat, majd a végleges változat: "Egy bálnavadászatból élő, ipari városban, amit bekerített a rettenetes pestis, a királyi testőrt vádolják a Császárnő meggyilkolásával, így le kell vadásznia a valódi felelősöket, hogy bosszút álljon".

Az egyik kulcsmozzanat mindig is az volt a történettel kapcsolatban, hogy "a játékosnak megvan az a lehetősége, hogy mértékletesen viselkedik, és egy sokkal kevésbé pusztító utat is választhat."

A tallboy-ok ötlete eredetileg gólyalábakon álló ablakpucolókról ugrott be. Sőt, korai változatában a tallboy egy lámpagyújtogató lett volna, aki steampunk utcai lámpákat kapcsolt volna be szerte a városban.

A készítők rengetek dologból merítettek ihletet, például a New York bandái (2002) című filmből, vagy épp a The Decemberists nevű banda szövegeiből. Lényegében random ötleteket dobáltak egy kalapba, és ezeket gyúrták össze (bárcsak mindenkinek így menne!).

Corvo személyisége szándékosan lett "üres": nem akarták, hogy azok a játékosok, akik a nyíltsisakos küzdelem és gyilkolászás helyett a lopakodást és emberbarátibb megoldásokat szeretik, kellemetlenül érezzék magukat egy olyan főhős bőrében, aki dühös és bosszúszomjas. Sőt, eredetileg, az alpha változatban nyitva hagyták annak a lehetőségét is, hogy Corvo beszéljen majd, ezt azonban végül elvetették. "Mostanság azon gondolkodunk, vajon milyen érzés lenne a játékkal játszani, ha a másik verzió kerül bele."

A játékot mindig is sandbox-jellegűnek, nyílt világúnak tervezték. Corvo teleportálási képessége, a Villanás (Blink) ebben nagy hasznára volt a készítőknek, segítségével rengeteg helyet érhetünk el.

Nos, ennyit osztottak meg velünk eddig a készítők. Ti mit gondoltok, jobb lett volna, ha Corvo nem néma főhős? Mikor könnyebb beleélni magunkat egy játékfőszereplő bőrébe: ha az folyamatosan, adott szinkronhangon beszél, vagy ha egyáltalán nem szólal meg?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)