Naruto to Boruto: Shinobi Striker előzetes - végre azzá a nindzsává válhatsz, aki mindig is lenni akartál

|

Többjátékos, PvP feladatokra alapuló akciójáték Naruto világában. Mától már te is kipróbálhatod ezt, mutatjuk, mire számíthatsz.

Válts új Xbox One-ra akár 25 000 Ft kedvezménnyel! Hirdetés

Kevés animerajongó van a világon, aki nem képzelte magát legalább egyszer shinobinak, és játszotta el, hogy küldetésre megy Narutóval, Szaszukéval és a többiekkel. Az álom most valóra válik, köszönhetően a Bandai Namco legközelebbi Naruto játékának. Elkezdhetjük járni végre saját nindzsautunkat, amely a többi játékoson keresztül vezet. Amíg tesztünk készül, gyorsan olvassátok el, mit is várunk a játéktól, mire is számíthatunk az élménytől.

Hirdetés

A tűz akarata

A Bandai Namcónak eddig is volt egy viszonylag sikeres Naruto játéksorozata Ninja Storm címen, de a cég szeretett volna egy kicsit több szabadságot adni a játékosoknak, miközben a barátaikkal élvezik a kultanime világát. A Shinobi Strikerben nagy különbség a Ninja Stormhoz képest, hogy nem az anime és a manga sztoriját játsszuk végig. A főhősünk nem egy jól ismert karakter, hanem egy saját magunk kreálta avatár. Itt van végre a lehetőség, hogy mindenki megalkothassa saját nindzsáját.

Az itt leírt tapasztalatok egyelőre a bétáról szólnak, melynek elindítása után rögtön egy részletes karakterkészítő fogadott, ahol eldönthettük, hogy Naruto világának melyik falujához akarunk tartozni, és onnan indulva elkezdhettük testre szabni avatárunkat. Számtalan lehetőség közül válogathattunk, de tekintettel az elérhető hajstílusokra, ruhákra, fejvédőkre és a többi kellékre, meglehetősen nehéz olyan avatárt készíteni, amelyik ne emlékeztetne legalább részben valamelyik főbb animekarakterre. A valóban fontos döntések ezután következtek: elkezdhettük összeválogatni felszerelésünket és képességeinket, legelőször is nindzsatechnikákat. Eldönthettük, milyen harcmodorban szeretnénk küzdeni (távolsági, közelharcos, védekező, támogató), megválaszthattuk fegyvereinket, speciális technikáinkat, titkos dzsucunkat (képesség), és még azt is megadhattuk, hogy a nehéz helyzetekből kihúzó, helyettesítő dzsucu mivé változtasson bennünket. Ha akarjuk, csatába vihetjük az Ucsiha klán tűzlabdatámadásait vagy Szaszuke csidoriját, de Naruto rasenganjával is harcba mehetünk.

A bétában viszonylag limitált beállításokat kaptunk, de a fejlesztők ígéretei szerint a megjelenés után tényleg mindent testre szabhatunk, erre még a tesztünkben visszatérünk majd. Elkészült hősünkkel aztán vár bennünket a csatatér, ahol egy négyfős csapat tagjaként kell helytállnunk PvP-küldetésekben.

A feladat az első

A játékosok viszonylag nagy, rengeteg taktikai lehetőséget kínáló arénákban fognak megmérkőzni. A Ninja Storm sem volt az a tipikus, 2D-s, verekedős cucc, de most aztán tényleg ráerősítettek a fejlesztők a pályadizájnra. Mindegyik csatatér visszahozza a Naruto széria egy-egy ikonikus helyszínét. Harcolhatunk a Hidden Sand sivatagában, ugrálhatunk a fák között a Hidden Leaf erdejében, de csatába keveredhetünk a Boruto anime modernizált Konohájában is. Mindegyik helyszín tágas, és rengeteg teret ad manőverezésre, csapatjátékra, de a szervezetlen bunyózásra is.

A Shinobi Strikerben egyébként nem az a lényeg, hogy szétcsapjuk az ellenséges nindzsákat, az csak a helyzet velejárója. A legtöbb meccsen célszerű a játékmódban megadott feladat teljesítésére koncentrálni. A zárt bétában egy zászlófoglalós mókát próbálhattunk ki: a játékosoknak meg kellett szerezniük az ellenfél lobogóját, és bevinniük saját bázisukra. Mivel a karakterek irányításának kulcsa a mozgási képességek megtanulása (többszörös ugrás, teleportálás, falon futás stb.), így ez volt talán a legszórakoztatóbb az összes mód közül. Egy Ucsiha karakterrel felkapni a zászlót, és villámmozgással elkerülni az ellenfeleket olyan élmény, amilyenről eddig csak álmodhattunk.

A Base Battle is érdekes pont, amelyben a játékosoknak három elfoglalható bázisból kellett a lehető legtöbbet megszerezniük és megtartaniuk. Ennek a legszórakoztatóbb része az volt, hogy mivel a bázisok döntően hegycsúcsokon várták a nindzsákat, rengeteg ellenfél végezte a semmibe zuhanva. A rasengan és egyéb lökést garantáló dzsucuk nagyon jól jöttek a bázisok védelme során. Sajnos épp emiatt egy kicsit idegőrlő is, amikor az ellenfél előnyhöz jut, de szerencsére elég gyorsak és pörgősek a meccsek ahhoz, hogy ilyenkor se váljon feszültté a légkör.

Akik csak a nindzsabunyóra kíváncsiak, és inkább egy Ninja Stormhoz közelebbi élményre vágynak, azok mehetnek a Combat Battle-módra, amely gyakorlatilag tényleg csak arról szól, hogy leverd a többieket. Ehhez (és a játékmódok többségéhez) használhatod a Naruto világának több hősét is, de őket nem szabhatod át saját stílusodra. Egyelőre ez a játék leggyengébb része.

Minden más

Karakteralakítás és játékmódok tekintetében a Shinobi Striker bétája már nagyjából teljesítette, amit vártunk; kellemes nindzsaélménynek ígérkezik, és most a megjelenés napjának árnyékában alig várjuk, hogy a végső élményről is beszámolhassunk nektek, de talán már ennyiből is tudtok dönteni a vásárlást illetően.

Látszik, hogy a csapat kreatív energiái a játékélményre koncentrálódtak, aminek sajnos komoly hatása van olyan apróbb részletekre, mint az egyes dszucuk súlytalansága. Egy csidori vagy egy rasengan találata közel sem annyira kielégítő vagy izgalmas, mint a Ninja Stormban, ez pedig sokak számára egy "olcsóbb" termék érzetét keltheti. A látvány sem különösebben kiemelkedő, látszik, hogy a teljesítmény és átláthatóság volt a fő szempont. Ez persze nem feltétlenül probléma, de nagyban hozzájárul a hangulat gyengeségéhez. Szerencsére mindezen problémák háttérbe kerülnek abban a pillanatban, amint beindul az akció. A játékmenet gyors, pörgős meccsekre, mobilitást garantáló képességekre és csapatmunkára épül, így hamar elkapja a játékost a gépszíj. A fenti problémákat csak azért érdemes megjegyezni, hogy a Ninja Stormból érkező veteránok ne csalódjanak hatalmasat, amikor belépnek, és találkoznak a Shinobi Striker krétával rajzolt karaktereivel. De fontos megjegyezni megint: ez a legutóbbi béta tapasztalatai, végső ítéletet a tesztben tudunk majd mondani erről hamarosan.

Harcra készen

A Naruto-rajongók tehát kiélhetik vágyukat, hogy saját nindzsaklánokat alapítsanak, és minden este saját shinobijukkal mehetnek harcolni a különböző arénákba. A fejlesztők folyamatos fejlesztést, új tartalmakat, karaktereket és csatatereket ígérnek, így nem kell attól tartanunk, hogy a megjelenés után csak a polcon porosodik majd a cucc. Kérdéses persze, hogy az ígéretekből mi fog teljesülni, de amit eddig láttunk a Naruto to Boruto: Shinobi Strikerből, az biztató. A fura grafikai stílus csak addig szúrja a szemed, amíg meg nem szólal az első meccs kezdetét jelző hang, aztán igazi nindzsa módjára megformálod a csakra irányításához szükséges kézjeleket, és már futsz is a falon célpontod felé. Hibátlan Naruto-élményt garantál a Shinobi Striker már csak azzal is, hogy több kedvencünkkel is találkozhatunk a központi lobbiként funkcionáló Konohában.  Reméljük, hogy a most következő napokban összefutunk veletek a levelek közt rejtőző falu ramenboltjának pultjánál.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)