Hirdetés

Oculus Rift - ez lesz a NASA játékszere is

|

A Nemzetközi Repülési és Űrhajózási Hivatal rengeteg potenciált lát a VR szemüvegben. A Tudomány és a gaming újra találkozik.

Hirdetés

A NASA nem először közösködik a játékos társadalommal. Korábban a Kerbal Space Programba is beszálltak, így a játékban már speciális NASA alkatrészek és missziók is elérhetőek. A mostani kollaboráció ennél egy kicsit tovább megy, hiszen nem a gaming profitál az űrkutatásból, hanem fordítva. A NASA már korábban is próbálkozott az VR szemüveggel, sőt, a Kinectet is felhasználták egy robotkar mozgatásához, a technológia fejlődésével azonban előttük is folyamatosan nyílnak meg a lehetőségek.

A legnagyobb, éppen futó projektje a James Webb Űrtávcső, amelynek fejlesztésébe az európai és kanadai ügynökséges is besegítenek. A teleszkóp a Hubble utódjaként áll majd munkába, leghamarabb 2018-ban. Az elkövetkező 4 évben még rengeteg vizsgálaton, teszten és szimuláción kell túlesnie a sokmilliárd dolláros eszköznek. Itt jönnek képbe a VR eszközök, különös tekintettel az Oculus Riftre. A több mint 6 tonnás eszköz a Földtől 1,5 millió kilométeres távolságban teljesít majd szolgálatot, így az esetleges hibák kijavítása szinte teljességgel lehetetlen. Ebből adódóan a megszokottnál is több előkészületet igényel az teleszkóp felkészítése.

A NASA a Northrop Grummant bízta meg a teleszkóp megépítésével. A vállalat innovációs igazgatója, Dr. Alberto Conti szerint az Oculus Rift remek lehetőséget ad a tesztek és szimulációk újragondolására, hogy még realisztikusabb és pontosabb képet kapjanak az egyes szituációkról. "Sok-sok éve folyamatosan rengeteg szimulációval és modellel dolgozunk, melyeknek egy részét megépítjük, másokat a számítógép képernyőjén követünk végig. Az Oculusnak köszönhetően jobban belelátunk majd az egyes eseményekbe, bővebb képet kapunk majd a rendszer működéséről" - mondta Conti.

Képzeljük csak el, mennyire egyszerű a képen látható technológiát megvalósítani az Oculus Rift segítségével. Hatalmas adatmennyiséget tekinthetünk át egyszerre anélkül, hogy óriási kijelzőkre vagy holografikus kivetítőkre lenne szükségünk. A mérnököknek sem kell majd hónapokat várni egy alkatrész vagy modell elkészülésére, az Oculus Rift segítségével néhány óra alatt modellezhetik majd tesztelhetik azok működését.A technológia különösen hasznos olyan komplex rendszerek kapcsán, mint amilyen a James Webb Űrtávcső.

A VR szemüveget egyébként egyre több területen kezdik használni. Nemrég a Ford tervezői is komolyan kezdtek foglalkozni az Oculussal, és ki tudja hány iparág fog majd csatlakozni a jövőben. Bár a szemüveg gyártása problémákkal küzdött az elmúlt időszakban, a rá épülő felhasználási módoknak köszönhetően nagy valószínűséggel nem hagyják majd veszendőbe menni a fejlesztést.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)