Hirdetés

NBA 2K21 next-gen teszt - látvány mindenek felett

|

Egyes játékmódokon változtatott és bővített a Visual Concepts, de a generációváltással leginkább a játékosok modellezésére és a meccsek atmoszférájára fektetett hangsúlyt a stúdió.

Hirdetés

Az NBA 2K sorozat grafikája, illetve a játékmenetet általában meghatározó animációi a franchise nagy erősségei az előforduló bugok ellenére, viszont a next-gen, illetve a PS4-re és Xbox One-ra kiadott NBA 2K21 közötti legnagyobb különbség minden kétséget kizáróan a látványvilág. A felújított grafikai motornak köszönhetően szinte zavarba ejtően élethűek az NBA sztárjai, de a fejlesztők még arra is vették a fáradságot, hogy a kevésbé ismert, a cserepadok végén ücsörgő játékosok kinézetét is a lehető legjobban modellezzék.

Több figyelmet kaptak az edzők, a nézőtér és a stadionok is, így az arénák atmoszférájára nem lehet panasz - a látvány tekintetében ilyen minőségi kosárszimulációt még nem kaptunk. Még ha néha túl nagy a hangsúly a realisztikus izzadtságcseppek modellezésén, le a kalappal a Visual Concepts csapata előtt, hogy igyekeztek minden apró részletet kidolgozni. A mérkőzések hangulatához hozzátartozik még a kommentátorcsapat, amely az egyébként nagyszerű Kevin Harlant és társait váltva ezúttal Brian Anderson, Grant Hill és Allie LaForce is színesebbé teszik a szimulációs élményt.

Hirdetés

Az új grafikai motornak köszönhetően ugyanakkor a játékosok mozgása is megváltozott a jelenlegi generációs 2K21-hez képest. Még mindig rengeteg jelenetet az animációk döntenek el, viszont az irányítás precízebb, mint korábban, és ennek leginkább a védekezésben jut nagyobb szerep. Finomabb mozdulatokkal irányíthatók a játékosok, kevésbé "csúszkálnak" a pályán, így aki ügyesebb a kontrollerrel, sokkal szorosabban foghatja a labdás embert, mintha csak a mesterséges intelligenciára bíznánk a védelmet. Az MI szintén fejlődött a PS4-es és Xbox One-os verzióhoz képest, a játékosok jobban képesek olvasni a támadókat, és nem hagynak teljesen üresen olyan területeket, ahol épp betörne a támadó. A pick-and-roll támadásokra viszont még sokszor nehezen képes jól reagálni a gép, ez támadó és védekező oldalon is gyakori jelenség.

Az NBA karrier árnyékában

A karriermód, vagyis a The Long Shadow története gyakorlatilag ugyanaz maradt, viszont bővült egy szállal, amelyben a főszereplőnkkel a középiskolából kikerülve nem egyetemi csapatban, hanem a G League-ben kell helytállnunk.

Ami viszont a legnagyobb újítás, hogy ezúttal női kosarassal is belevághatunk a karrierbe az egyszerűen csak The W-nak nevezett módban. Ebben az esetben egy újonc WNBA játékos a karakterünk, és ugyan nem kapunk a The Long Shadow-hoz hasonló filmes történetet, a kosarasunkkal a pályán és azonkívül is a WNBA meghatározó szereplőjévé válhatunk. Lehetőség van online 3v3 módra is (ha nincs elég ember, a mesterséges intelligencia kiegészíti a csapatokat), viszont a Parkot leváltó The City világát csak NBA játékossal fedezhetjük fel.

Városnéző túra

Azok számára, akik a karriermód helyett a saját játékosukkal inkább az online pályákon bizonyítanának, a hatalmas The City biztosít lehetőségeket. A GTA-sorozatra emlékeztető városrészekben bevásárolhatunk egy rakás kiegészítőből, és gyakorlatilag mindent ugyanúgy megtalálunk, mint a korábbi Park módban. A város négy különböző zónára van felosztva, így az egyes kerületeket képviselve extra tapasztalati pontokat és VC-t gyűjthetünk a játékosunkkal. A város viszont a maximális 100 ember számára hatalmas, így a sok teendő ellenére mégis üresnek érződhet. Fontos még megjegyezni, hogy a MyPlayer mentéseinket nem vihetjük át a korábbi konzolgenerációról, vagyis kezdhetjük a VC-gyűjtögetést és/vagy mikrotranzakciós fizetést teljesen elölről. Utóbbi egyébként nem változott, a Virtual Currency még mindig drága, és mindenért ezzel kell fizetni a MyPlayer illetve a The City módban.

Csapatépítés felsőfokon

A kártyagyűjtögetős-csapatépítős mód szinte teljesen ugyanaz maradt, mint a korábbi konzolokon, ennek pedig legfőbb oka, hogy a generációk közötti átjárást remekül megoldották a fejlesztők. A PS4-en vagy Xbox One-on rengeteg idővel vagy pénzzel megalkotott csapatunk ugyanúgy használható PS5-ön és Xbox Series S/X-en, mindössze a játékosok teljesítményét befolyásoló badge-ek rendszere változott. Ezek nagyobb részét leginkább csak átnevezték, vagy többet egybegyúrtak, így a funkció igazából nem változott, csak a dizájn. A generációk között pedig az aukciós ház is elérhető, ami praktikus megoldás, hogy egyes játékosok ára ne szökjön hirtelen indokolatlanul magasra valamelyik konzolgeneráción a lapok ritkaságából adódóan. A játékmódban a Triple Threat és a Triple Threat Online pályái kaptak új kinézetet, ami kellemes változtatás a korábbi fekete alapon neon színezésű felületekhez képest.

Említést érdemel még a MyNBA, amelyet a korábbi MyLeague és MyGM módokból gyúrtak össze a fejlesztők. Az aprólékosan testreszabható, rengeteg beállítással és lehetőséggel bíró franchise mód szerintem a 2K nagy erőssége a többi sportjátékhoz képest. Viszont mivel az év során nem lehet hozzá új tartalmat gyártani, vagy valamilyen módon mikrotranzakcióval fűszerezni, a fejlesztők részéről hamar feledésbe merül. Aki tehát inkább kosárlabda szimulációra vágyik, adjon egy esélyt ennek a módnak, ami a next-gen roppant gyors betöltési idejével még szórakoztatóbb és tartalmasabb élményt nyújt, mint korábban.

Néhány grafikai hiba, valamint a mesterséges intelligencia ügyetlenkedése továbbra is előfordul, viszont a látvány mindenképpen hatalmas előrelépés. A játék tempója az átdolgozott animációknak köszönhetően kevésbé dinamikus és árkádszerű, jobban hajlik a szimuláció felé. Egyes játékosok dobómozdulatai és a cselek animációi viszont jelentősen különböznek a korábbi generációs változathoz képest, de ennek leginkább a MyTeamben van jelentősége, ahol fontos, hogy a legapróbb előnyöket is kihasználhassuk az ellenfelekkel szemben.

Mindent összevetve a játék bőven megéri az újgenerációs próbát, nyitánynak sokkal jobb, mint az ugyanezen címen futó élmény az előző konzolok záróakkordjaként.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

NBA 2K21 next-gen
Látványosabb és élethűbb, mint a jelenlegi generációs kiadás, viszont a mesterséges intelligencián és a buta animációkon van még mit javítani.
Ami tetszett
  • felturbózott látványvilág
  • élethűbb mozdulatok
  • megújult MyPlayer
Ami nem tetszett
  • sokszor üresnek érződik a City
  • egyes animációk és a MI még mindig furcsa bizonyos helyzetekben
  • még mindig túl sok a mikrotranzakció, de ez nem fog változni
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)