Hirdetés

NBA 2K22 teszt - kihagyott ziccer

|

Az utóbbi évek legösszetettebb kosárlabda szimulátora az NBA 2K22, de még sokkal jobb lehetne, ha nem majdnem minden mód a mikrotranzakciókról szólna.

Hirdetés

Tavaly furcsa helyzetbe került az NBA 2K sorozat, ugyanis PC-re és az előző generációs konzolokra szeptemberben, PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re pedig novemberben jelent meg a franchise legújabb darabja. A verziók közötti különbség nem csupán a látványban rejlett, a játékmenet is alapvetően eltérő volt. Az NBA 2K22 is két kiadásban debütált, ám az egységesített és átdolgozott jelvények rendszerének köszönhetően sokkal közelebb állnak egymáshoz a játékok. Ez sajnos igaz a játékbeli fizetőeszköz, vagyis a Virtual Currency, azaz a VC vásárlásának sulykolására is.

A Visual Concepts csapata szinte mindén évben kijelenti, hogy jelentősen átdolgozta a mesterséges intelligenciát, az animációkat, és alapvetően élethűbbé válik az új kiadás az előzőhöz viszonyítva. Tavaly ilyenkor ezt nem igazán tapasztaltam, viszont az NBA 2K22 játékmenete olyan változtatásokat kapott, amelyek elsőre furcsának tűnhetnek, viszont hosszabb távon hozzájárulnak ahhoz, hogy élvezetesebbek legyenek a meccsek.

Hirdetés

Új mozdulatok, új taktikák

Végre sikeresen átdolgozták a fejlesztők az állóképesség hatását a játékosokra, így már nem fogunk olyan jelenetekkel találkozni, hogy a mérkőzés összes percét végigjátszó sztár még a negyedik negyedben is végigcselezi a támadóidőt majd átzsákol három embert. A fáradtság jelentősen befolyásolja a cselezést, a fürge mozgást és még a dobások gyorsaságát is, így kicsit többet kell gondolkodni a stratégián, minthogy adott mozdulatokat ismétlünk és rászórunk egy triplát vagy besprintelünk a gyűrűhöz.

A másik kiváló újítás a védelemben tapasztalható, ahol egyrészt szintén befolyásoló tényező a fáradtság, másrészt már nem az a nyerő taktika, hogy a lehető legmagasabb játékosokkal nyomogatjuk a labdalopás gombot. A sikeres labdaszerzés jelentősen függ az adott játékos védekezési értékeitől, a kapcsolódó jelvényektől és persze az időzítéstől is. Ha rossz ütemben próbáljuk kiütni a labdát a támadó kezéből, az szabálytalansághoz vagy könnyen feladott pontokhoz vezethet. Az MI egy kicsit jobban reagál a játékosok mozgására, mint korábban, de még mindig előfordul egy-két furcsa bug, mint például a sarokban álló támadó üresen hagyása vagy a pick and rollok borzalmas olvasása.

Hasonlóan megújult a blokkolási rendszer, így a festéket őrző behemótokat nem lehet egyszerűen átzsákolni, mert tényleg arra képesek, mint a való életben a gyűrűt támadó játékosok levédekezésében. Néha viszont kicsit túl könnyűnek érződnek a blokkok, mivel az elit védők túl jól zárják a szögeket, és ha még sikerül is mellettük elmenni, tökéletes ütemben tudják levadászni a labdát. A támadó oldalon ugyanakkor egyedi mozdulatok arzenáljához férünk hozzá. Nagyon látványos a kiváló labdakezelőkkel összefűzni a cseleket, de érdemes odafigyelni az állóképességre is, mert ha túlzásba esünk, el lehet hagyni a labdát.

Összességében a pályán történő események élethűbbek és komolyabbak, mint tavaly, tehát szimuláció szempontjából tényleg fejlődött a 2K22 a tavalyi kiadáshoz képest. A meccsek hangulatához pedig hozzátartozik, hogy a játékosok modelljei talán már alig lehetnek ennél is élethűbbek, nagyszerűek a kommentátorcsapatok, illetve az összes csapat stadionbeli bemondójával is rengeteg szöveget vettek fel a fejlesztők, hogy autentikus legyen minden aréna atmoszférája. Prezentáció terén mindig is erős volt a 2K, ez továbbra sem változott.

Régi játékmódok, régi mikrotranzakciók

Ahogy az sem változott, hogy milyen különböző módokban léphetünk pályára szupersztárunkat, a múlt és a jelen gárdáit, vagy éppen a saját, fokozatosan bővülő fantasy csapatunkat irányítva. A hagyományos Play Now mellett visszatért a MyGM, a MyLeague és a The W is, de egyik sem kapott olyan jelentős változtatást, amely megkülönböztetné a tavalyi kiadástól. A The W, tehát a WNBA saját karriermódja valamivel részletesebb, de közel sem kínál annyi lehetőséget, mint a hagyományos MyCareer, vagyis a 2K egyik legnagyobb pénztermelő gépezete.

A karriermódot ezúttal is egy kissé sablonos, de alapvetően szórakoztató történet fogja össze, és a pályán nyújtott teljesítményünk mellett már a személyes márkánkat is fejleszthetjük. A Personal Brand lehetőségnek köszönhetően több útvonalon és stílusban is eljuthatunk a ligába, majd később reklámokban szerepelhetünk és még saját rapdalokat is írhatunk. A szerepjátékos élményt erősíti a Questek rendszere, illetve a Season is, amit a fejlesztők a tavalyi MyTeam mód sikerén felbuzdulva a MyCareerbe szintén beépítettek.

A hatalmas város, vagyis a The City területén rengeteg szabadidős tevékenységben vehetünk részt, még akár kosármeccseken is játszhatunk, ha úgy tartja kedvünk. No meg persze adott a lehetőség a VC vásárlására és ész nélküli szórására, mivel sokkal könnyebb egy rakás fejlesztésért fizetni, mint hetekig szenvedni, hogy egy picit jobban dobjuk a triplát. A kozmetikai cuccok felhozatala pedig folyamatosan bővül, sokan új karakterekkel is bele akarnak vágni a karrierbe, így nem meglepő, hogy elképesztő bevétel származik a 2K számára a mikrotranzakciókból. A The City viszont idén is csak a next-gen platformokon érhető el, a korábbi konzolokon és PC-n a The Neighborhood, vagyis egy hatalmas tengeri utazóhajó szolgál a közösségi hub játszótereként. 

A másik, hasonlóan népszerű online játékmód, a MyTeam apró, de annál frusztrálóbb változtatásokkal tért vissza. A mód gazdasági rendszeréről hosszasan lehetne írni, vagyis hogy mennyivel nehezebb MT pontokat szerezni és alapvetően mennyivel "drágább" játszani, de röviden annyi a lényeg, hogy itt is könnyebben boldogulnak azok, akik az álomcsapat építésére nemcsak rengeteg időt, de jelentős pénzösszegeket is hajlandóak áldozni. A MyTeam hetente több alkalommal bővül új tartalmakkal, viszont ez többnyire az új lapok és egy-két kihívás megjelenésében ki is merül. Az offline játékosoknak megmaradt a Domination, illetve a Challenge-rendszer is bővült, tehát érkezni fognak a közkedvelt Spotlight kihívások, de az online játéktér nem sokat változott.

Az Unlimited ugyanaz, mint tavaly, ahogy a hétvégi Limited játékmód is, illetve visszatért a több éve bemutatott draftmód, aminek legnagyobb hátulütője, hogy ha elfogy az ajándékba kapott 3 draft lehetőségünk, akkor csak VC-vel lehet újabb csapattal belevágni, hogy elérjük a 10 győzelmet. Módosult a 3 a 3 elleni Thriple Threat Online, ami a The 100 alcímet kapta. Ennek lényege, hogy már nem elég nyernünk, hogy jobb jutalmakat szerezhessük, hanem arra is kell figyelnünk, hogy a lehető legkevesebb pontot kapjuk - amennyiben elérjük a 100-at, kezdhetjük az elejéről a jutalmi létrán való lépkedést. Tehát ha például nyerünk 5 mérkőzést, de azokat mind 22-20-ra, akkor véget ért a történet annak ellenére, hogy veretlenek maradtunk. Egy olyan játékmódban, ahol jelentősen nehezebb a védekezés, támadó oldalon pedig nincs lehetőség játékhívásra, hatalmas mellélövés a jutalmak megszerzésének ilyen módon való megnehezítése, és szorosan kapcsolódik ahhoz a jelenséghez, hogy mennyivel nehezebb MT-t gyűjtenünk.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Monopólium

Ahogy az NFL esetében az EA, úgy az NBA esetében a 2K rendelkezik a liga exkluzív licencjogaival. Nincsen tehát igazi versenyhelyzet, így a 2K is megteheti,  hogy az online módokban lépten-nyomon a játékosok arcába tolja az új promóciókat a VC vásárláshoz kapcsolódóan. Annak ellenére, hogy maga a játékmenet a kisebb bugok ellenére is előnyére változott, sokat elvesz a játékélményből a klasszikus franchise-építő módok elhanyagolása, illetve emellett a MyTeam és MyCareer brutális "grindja" abban az esetben, ha valaki nem hajlandó mikrotranzakciós lehetőségekért fizetni.

Tény azonban, hogy az új generációs konzolok egyik legélethűbb sportjátéka az NBA 2K22, köszönhetően a felújított mozgásrendszernek és remek látványvilágnak. Rengeteg játékórát lehet belesüllyeszteni különböző játékmódokba, így az NBA rajongóknak csak ajánlani tudom, a VC vásárlástól viszont mindenkit óva intek, hiszen enélkül is szórakoztató játékélményt nyújt az NBA 2K idei kiadása.

NBA 2K22
Szórakoztatóbb és élethűbb a játékmenet, mint a tavalyi kiadásé, de sajnos a fejlesztők célja érezhetően az, hogy minél több VC-t vásároljanak a játékosok.
Ami tetszett
  • kisebb eltérések a különböző generációs kiadások között
  • fejlettebb mesterséges intelligencia
  • nagyszerű animációk
Ami nem tetszett
  • átdolgozott MyTeam gazdasági rendszer
  • az offline játékmódok elhanyagolása
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)