Hirdetés

NBA Live 2005

|

Mit kérhet az ember a 10. születésnapjára? LEGO-t? Nem. Esetleg egy ultrabazi szuper-PC-t? Na jó, azt esetleg. De mit kérjen egy kosárlabdajáték, ha most 10 éves? Hát All-Star Weekendet! Boldog szülinapot, NBA Live!

Hirdetés

Kosárlabdázni jó. Ezt még az is tudja, aki csak egy galacsint hajít a szemétkosárba az "Ollé, és Jordan bevágja a hármast" felkiáltással. Szerencsére a takarítónők este összeszedik a "lepattanót", mert hát Jordan sem volt tévedhetetlen, nemhogy az egyszeri kocakosaras. Az azonban, hogy valaki NBA-s sztár legyen, igen keveseknek adatik meg. Szerencsére a PC ugye ebben is segít!

Bemutatás nélküli újdonságos
Remélem egyikőtöknek sem kell elmondani, mi az az NBA Live sorozat, hiszen évről évre minden egyes új részről beszámolunk (bár számozásban a Barátok Közt kicsit az NBA Live előtt van, de sebaj). Az ez évi manifesztációt nagyon vártuk: egyrészt az újdonságok miatt, másrészt pedig azért, hogy megtudjuk, a szétesett Lakers mire lesz képes, vagy Shaq alkot-e Miamiban valami nagyon jót. Én persze vigyázó szemeimet Bostonra vetettem, ahol nagy örömömre egy kiváló veterán, a liga valaha volt legjobb hátvédjeinek egyike, Gary Payton pattogtat Paul Pierce oldalán. Szóval már a játékos cserebere is izgalmas volt, és akkor hol van még a szezon?!


Szimulációs-akciós
Tavaly elég sok gondunk volt azzal, hogy labdavezetéskor betonvédelembe ütköztünk. Egyszerűen nem volt reális, hogy szinte két lépést nem lehetett megtenni anélkül, hogy beleütközzünk valakibe, így a játék nemcsak frusztráló lett, hanem nem is volt túl reális (minden újítása ellenére). Sajnos ezen még az akkortájt bevezetett Free-style control sem segített sokat. Szerencsére mostanra ezeket a hibákat kijavították, sőt! Sima labdavezetési kísérleteinket ma sem koronázza túl sok siker (ami a valóságban is így van), azonban a Free-style-lal végrehajtott betörés, trükközés segítségével meg lehet verni az ellenfelet egy-egyben. No persze nem olyan forrón eszik a kását, hiszen míg például Paul Pierce, vagy Gary Payton kiváló labdavezető (és egy-egyező), mondjuk Marc Blount (vagy "nagy" kedvencem Yao Ming) nem azok, így ha freestyle-os trükközésbe kezdünk, akkor szinte biztos, hogy vagy elhagyják a labdát (szegény bénák), vagy szerelik őket. Ez sok-sok realizmust ad a játéknak. Végre visszakerült az igazi középtávoli dobás is, hiszen más típusú mozdulat kell egy hármashoz, és egy olyan dobáshoz, melyet a körtéből enged el az ember. És a show itt nem áll meg: a neves játékosok mind saját, könnyen felismerhető animációkat kaptak (Shaq zsákolásai, Kobe trükkjei, vagy T-Mac híres légi akrobatikája pontosan beazonosítható). Ez azért jó, mert így ezeket a szupersztárokat egyből ki lehet szúrni, és nem csak onnan, mert bemondja őket a hangosbemondó.
További fejlődés tavalyhoz képest, hogy jobban ki lehet használni a jó helyezkedést védekezéskor. Egyrészt játékosaink bele-belenyúlnak egy passzba (ha arra megy a labda és pont a passz sávjában voltak), másrészt egy megszerzett labda esetén (Gary Payton nagymester ebben) a támadó egy picit zavarba jön (nem kap azonnal a labdához, hiszen, ahogy a valóságban is, úgy itt is megzavarták), így annak, aki szerelt, esélye van meglépni a labdával. S ami még fontosabb: sokszor elég, ha a betörő játékos elé csak odaállunk, és hagyjuk, hogy az ütközés megtegye a hatását. Egyrészt támadófalt lesz, másrészt megijed az esetlegesen elé tornyosuló védőtől, és így csak bénácska ziccerecske lesz belőle, vagy még az sem. Sokat fejlődött a védekezési "okosság", így érdemes figyelni.
Támadásban is igyekeznek a fiúk, helyezkednek, kérik a labdát, elzárnak, ha kell (bár ezt ritkán), de javarészt úgyis nekünk kell megoldani mindent: játsszunk mindig gólig :D


Dinasztiás, All-Star-os
Múlt évben már egy elég izgalmas dinasztia módot láthattunk, azonban ennek megvoltak a kisebb-nagyobb gondjai, fÅ‘leg a menürendszere és néhány butaság, amire nem figyeltek. Ebben az évben szerencsére ezeket a problémákat is orvosolták. Egy igen profi kalendáriumot és egy ügyes PDA-t építettek be. Ezek segítségével "valós idÅ‘ben" zajlanak a dolgok: ha le akarsz igazolni valakit, küldesz neki egy mailt, és napokba kerül, mire válaszol. Többé nem lehet azonnali "lerohanással" minden jó újoncot megszerezni. Sokkal inkább hasonlít ez egy menedzseres játékra, így izgibb is. Viszont ami bazi nagy újdonság, az az All-Star weekend. Egyrészt a szokásos ügyességi versenyek (zsákolás – mekkora fun!, hárompontos dobás), másrészt maga az All-Star meccs, ahol a fiúk (az AI) teljesen másképp játszanak, másképp védekeznek, zsákolnak, sÅ‘t a kontrol is kicsit eltérÅ‘. Hihetetlen nagy buli, mindenkinek ki kell próbálnia!


Tévéközvetítéses, visszajátszós
Nem amerikai családban élek, így ezt a szituációt nehéz elképzelni, de szemem előtt látok egy átlagos kinti családot, ahol a srác nyomja az NBA-t, hangerő feltekerve, a közvetítés megy, és az apa berohan, hallva a hangokat: "Fiam, melyik adón adják a meccset?". A riporterek ezúttal már majdnem tökéletesek, a hangsúlyok, a kommentárok egyszerűen elképesztően jók, véletlenül sem lehet észrevenni, milyen darabokból van összerakva a hang, és több meccs lejátszása után sem repetitív. A háttérzajok minősége a régi, ezeken túl sok változást nem vettem észre. A meccs közbeni, sokszor ismétlődő, jópofa animációk szerencsére eltűntek, helyettük a látványos akciók ismétlése szerepel, s emiatt ez sosem lehet ismétlődő. Igaz ez az új All-Star weekendre, ahol a meccs feszültsége helyett a kommentátorok is élvezik a látványos játékot: a körítés tehát remek! Sajnos a menük nem túl szépek, a menü alatti rap dalok számomra idegesítőek, de az tény, hogy ehhez a sporthoz ilyen nóták illenek.


Nem tökéletes, hibázós
No persze a sok szép és jó dolog mellett vannak még hibák. A jó öreg közönség (na jó, nem szidom többet, de már megcsinálhatnák végre), bár már jobb, de még nem az igazi. Ami igazán zavaró, az a kamera belassulása, amikor megszereztük a labdát, és gyorsan szeretnénk indítani, ez kimondottan bug. Talán ennek a következménye az is, hogy egy indításnál nem túl reális dolgok történnek: a védő egyszerűen az induló ember elé áll, és így nem is lehet túl könnyen megindulni. Ez pedig nem jól van így. Valahogy a játékosok pontos képességei sincsenek tökéletesen beállítva, bár ez csak igazi rajongóknak tűnik fel. Számomra a legnagyobb hiba mégis az volt, amikor a guruló labdára rávetődik egy játékos, de ha ez az oldal- vagy alapvonalnál történik, esze ágában sincs megmenteni a labdát, csak vetődik egy szép nagyot. Na ez a valóságban nem így van. Még egy dolog, ami feltűnt, hogy bár arcról mindenkit fel lehet ismerni, de még a legdurvább helyzetekben is faarcú mindenki, azért elvigyorinthatnák magukat egy nagy zsákolás, vagy szép dobás esetén. De hát ne legyek maximalista. Vagy mégis :D?

92%

A cikket eredeti formájában minden extrájával megtalálhatod a GameStar magazin 2004/12-es számában!


Kapcsolódó linkek:
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)