Hirdetés

Nem lesz rossz a Marvel's Avengers, de sok múlik majd az arányokon

|

Egy egész hétvégén keresztül nyúztuk a Marvel's Avengerst, és válaszok helyett inkább csak még több kérdésünk lett a Square Enix játéka kapcsán.

Hirdetés

Három hétvégén át zajlanak a hamarosan megjelenő Marvel's Avengers bétatesztjei, az első körön pedig már túl is vagyunk. Ezen a játék PlayStaton 4-es verziójának előrendelői vehettek részt, illetve a média képviselői - persze csak akkor, ha a PS4-es verzióhoz kértek bétakulcsot. Mi is így tettünk, háromnapi játék után márpedig van mit mesélnünk a Bosszúállók nagy kalandjáról, noha még mindig nem teljesen világos, egészen pontosan mi is a célja a Square Enixnek, ugyanis a Marvel's Avengers kampánya és kooperatív küldetései annyira szöges ellentétei egymásnak, hogy az embernek könnyen az az érzése támad, két külön címmel játszik. 

Hirdetés

Nyugati parti bunyóparti 

És pont ez a megoldás az, ami a legtöbbeket zavarja. Akik nem azért mondták vissza előrendelésüket, mert a barátságos és közkedvelt Pókember 2021 elején PlayStation-exkluzív ingyenes DLC-ként kerül csak be a játékba, azok most épp amiatt háborognak, hogy a béta nagyobbik hányadában az úgynevezett War Zone és Drop Zone küldetéseket tudták kipróbálni, és becsapva érzik magukat, hiszen nem erre az élményre számítottak. Számomra ez azért furcsa, mert a Square Enix számos helyen és megannyi alkalommal próbálta meg hangsúlyozni, hogy a kampány és a kooperatív küldetések nagyon mások lesznek, nem szabad összemosni és főleg összekeverni őket, egyiktől se várjuk el azt, amit a másik kapcsán ígért meg a kiadó, mert így garantált a pofára esés. 

A béta rögtön a Bosszúállók bukásával, a hírhedt "B nappal" (angolul ugyebár "A", vagyis Avengers Day) indul, azt a küldetést nyomhatjuk le mi is a Golden Gate hídon, amit többször megnézhettünk már gameplay videókban. Itt lehetőségünk nyílik picit játszani Thorral, Vasemberrel, Hullkkal, Fekete Özveggyel, és még Amerika Kapitánnyal is, aki a többiekkel ellentétben nem a hídon, hanem a repülő Helicarrier bázison veszi fel a harcot a gazfickókkal. A bevezető pörgős, látványos, tele van filmszerű jelenetekkel, és ügyesen nyomatékosítja azt, mennyire különböznek az egyes karakterek.

Teljesen más játékstílust igényelnek a hősök, garantáltan mindenki megtalálja majd a számára legkedvesebbet.

Én Vasembert szerettem a leginkább, gyorsan ráéreztem a főleg a levegőben tevékenykedő fém vitéz irányítására, és nagyon élveztem, hogy leginkább távolsági támadásokkal fektetem ki a gazfickókat. Fekete Özvegytől tartottam a legjobban, de még őt is szórakoztató irányítani, hárításokra és ellentámadásokra épülő harcmodora változatos megoldásokat igényel - főleg Taskmaster (azaz Kiképző) ellen volt ez igaz, az első boss ugyanis pár pillanat alatt képes adaptálódni a támadásainkhoz, ezért megállás nélkül váltogatnunk kell a különféle trükköket, nem lehet egyféle skillt spamelni ellene. 

A San Franciscó-i prológus után ugrunk egyet az időben, és immár az ifjú Kamala Khan (Ms. Marvel), valamint a borostás Hulk felett vehetjük át az irányítást. Ez a sztoriküldetés is jól sikerült, a szereplők közötti interakciók kellően humorosak, de nem mennek át bárgyúba (olyan szintű viccelődést azért ne várjon senki, mint amit a 2018-as Spider-Manben kaptunk, de ez így van rendjén, nem mindenki akkora mókamester, mint Pókember). Ha a kampány többi missziója is hozza nagyjából ezt a szintet, akkor ezen a téren nem lesznek komoly gondok, sőt, én azzal is ki lennék békülve, ha a Marvel's Avengers "csak" egy lineáris akció-kalandjáték lenne, van ebben a sztoriban annyi potenciál, hogy egymagában is megállja a helyét. 

Négyen a világ ellen

A kiadó viszont nem így gondolkodott, és itt jönnek képbe azok a multiplayer küldetések, amelyek sokaknak elvették a kedvét a bétától, és magától a játéktól is. Ezekben a négyfős kooperatív missziókban bármelyik karaktert irányíthatjuk (Thor sajnos nem volt elérhető még), viszont a sztori itt teljesen háttérbe szorul, alibi szinten mozog csak a narratíva az adott küldetés felvezetéseként. Változatos feladatok várnak bennünket, és a küldetések hossza is eltérő, pár perces (Drop Zone) és kifejezetten hosszú kalandok (War Zone) is választhatóak, illetve ott vannak még a HARM Room kihívások.

Tény, hogy ezek a teendők eléggé múltidézőek, és nem a jó értelemben. A területfoglalós, boss leverős, esetleg túszkiszabadítós objektívák nem forradalmasítják a műfajt, de ebben a játékrészben is lehet azért találni szerethető mozzanatokat.

Az egyébként tényleg változatos küldetések mélységét ne firtassuk tovább, nem érdemes, viszont a közös harc, a markánsan különböző hősök kombinálása meg tudja azért emelni az ember pulzusát. Jelenleg még nem működött a matchmaking, így kizárólag botok oldalán indulhattunk bevetésre, a gép által irányított társak pedig nem agysebészek, biztosan nem ők fogják megnyerni helyettünk az összecsapásokat. Az igazi móka akkor indul majd el, ha a pajtások is csatlakozhatnak hozzánk, és velük együtt fedezhetjük fel az olyan trükköket, mint például hogy Vasember Hulkbuster páncélja a pálya egy adott pontjára is lehívható, ekkor pedig bármelyik játékos belebújhat - igen, még maga Hulk is.

J.A.R.V.I.S.-nak kell még pár rendszerfrissítés

Technikai téren sajnos egyelőre elég lehangoló a helyzet, a Marvel's Avengers bétája PlayStation 4 Prón köhög, prüszköl, akadozik. Érdemes tudni, hogy a kipróbálható buildek sosem azt tükrözik, ahol pillanatnyilag épp tart a fejlesztés, ezeket jóval korábbi verziókról választják le és kalapálják össze úgy, hogy ne omoljon össze két perc alatt az egész. Nem feltétlenül kell tehát megijedni attól, hogy kevesebb mint egy hónap van már csak hátra a játék megjelenéséig, simán elképzelhető, hogy addig minden a helyére kerül, és egy technikai paráktól mentes kész verziót vásárolhatunk meg.

Ellenkező esetben kapni fog a fejére bőven a kiadó, a fájóan hosszú töltési idők és a csúnyán bezuhanó képfrissítés most még a vállalható szint alatt tanyázik.

A Marvel's Avengers sikere vagy bukása elsősorban azon múlik majd, hogy a teljes végigjátszás során mennyire dominál a játék egyik vagy másik fele: inkább a filmszerű jelenetekkel, és izgalmas sztorival operáló kampányon lesz-e a hangsúly, vagy ezek csak néha színesítik a multis missziók tömegét - illetve az is fontos, mennyire válik kötelezővé a kooperatív farmolás az újabb, erősebb felszerelés megszerzésének érdekében. Nagyon remélem, hogy az előbbi a helyzet, de sajnos sokkal valószínűbbnek tűnik, hogy inkább a War Zone/Drop Zone küldetéseken lesz majd a fókusz. Ha pedig tényleg így alakul, akkor érdemes összerántani egy baráti társaságot, és velük együtt megmenteni a világot, hátha úgy jobban ki tudnak domborodni ennek a játékmódnak is az érdemei - kétségtelenül vannak neki, de messze nem annyi, mint a kampánynak.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)