Hirdetés

No Man's Sky - de mit is kell benne csinálni?

|

A Hello Games ügyvezetője, Sean Murray adott egy jó hosszú választ a No Man's Sky kapcsán oly' sokszor feltett kérdésre.

Hirdetés

Sokakban merült fel a No Man's Sky-t bemutató különböző videók láttán, hogy bár valóban rengeteg lehetőséget rejt a játék, és lenyűgöző, hogy mekkora világot járhatunk be, ezeknek a bemutatóknak nem igazán sikerült elmagyaráznia, mit is csinálunk majd a játékban. A Hello Games egyik vezetője, Sean Murray erről beszélt egy interjúban.

A Eurogamer munkatársa még a decemberi PlayStation Experience után beszélt a Hello Games Murray-vel a játékról, viszont az interjú csak most jelenhetett meg. Két válasza van a „mit is csinálunk a játékban?" kérdésre: egy, amit szíve szerint adna, és egy másik, amit adnia kell.

Felrúgva az eredeti interjú sorrendjét, kezdjük az utóbbival: a játékot a galaxis szélén kezdjük, és tulajdonképpen az a célunk, hogy eljussunk a közepére. Ahhoz, hogy ezt az utat meg is tudjuk tenni, fejlesztenünk kell a hajónkat, a fegyvereinket és még az űrruhánkat is, mivel ahogy egyre közelebb kerülünk a galaxis középpontjához, annál veszélyesebb lényekkel és hajókkal találkozunk majd.

Az ehhez szükséges pénzhez - amit a játékban csak Egységeknek (Units) hívnak - hozzájuthatunk harc útján, de ha akarjuk, akkor békésebb úton is meggazdagodhatunk. A kereskedelem mellett bányászhatunk nyersanyagokat is, amiket kombinálva értékesebb cuccokhoz juthatunk, sőt, a felfedezésért is kaphatunk a fizetőeszközökből.

„Ez az a válasz, ami ahhoz kell, hogy berakhassuk a No Man's Sky-t egy skatulyába. Aztán azt mondjuk, hogy ez egy belsőnézetes túlélőjáték, és ennyi, mehetünk haza. Nagyjából ezek kellenek, hogy elmagyarázzuk valakinek, mi is a játék. És ezt próbáltuk megtenni az eddigi bemutatóinkban is" - magyarázza Murray.

Persze ő is tudja, hogy sokak nem igazán értették meg a koncepciójukat: "Amikor az emberek azt kérdezik: "Mit csinálsz benne? Miről szól egyáltalán?" szerintem azért van, mert tudni akarják, hol vannak a határok. „Oké, ezt lehet csinálni, de mi más van még?" - én ezt így fogom fel. És az emberek azért kíváncsiak, mert ez a játék egy kicsit más lesz, és nem azt várják tőlünk, hogy kiírjuk, hogy „6-ból 3 fejlövést értél el" - az emberek nem is igazán az ilyenek miatt játszanak" - fejtette ki.

A válasz, amit Murray szívesen adott volna, inkább olyasmi, hogy akármit csinálhatsz a játékban, mert ők nem mondják meg, mit kell csinálnod. Ő ha meglát egy screenshotot egy E3-as bemutatón, rögtön tudja, mit fog csinálni az adott játékban, meddig tart, és ettől máris kevésbé izgalmas az adott projekt.

De nem a No Man's Sky lesz az első játék, ami eltér ettől a modelltől. Az olyan játékok, mint például a Minecraft, a DayZ, vagy a Rust, szintén nem adnak tradicionális értelemben vett feladatokat, nincsenek szokásos motivációi a játékosoknak, és mégis népszerűek, annak ellenére, hogy elméletben nem kéne működniük.

Tehát Murray szerint ha valaki nem akar, soha nem is kell beszállnia az űrhajójába, és csak sétálgathat a bolygón, ahová kezdésként lerakja a játék. „Én gyakran veszem észre, hogy ezt csinálom: felmegyek egy hegyre, nyersanyagokat keresek, és mindent felrobbantok magam körül.  A szokásos hülyeségeket, mint ásni egy lyukat, és megvárni, míg egy állat belesétál. Engem szórakoztatnak az ilyen dolgok. És amikor az emberek megkérdezik, hogy „Mit csinálsz a játékban?", akkor lesznek, akik csak ezeket csinálják majd, és ez teljesen rendben van - foglalta össze Murray.

Nos, ez egy igazán terjengős válasz volt az úriembertől, de elég sok dolgot megmagyaráz. Nektek hogy tetszik az eddig látottak alapján a No Man's Sky?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)