Hirdetés

Overkill’s The Walking Dead teszt - ez már a világ vége

|

A Payday fejlesztői elkészítették a The Walking Dead világában játszódó kooperatív lövöldét, amely sajnos sem a sorozat, sem a stílus rajongóit nem fogja túl sok kellemes játékórával megörvendeztetni.

Hirdetés

Sajnos már a béta alapján lehetett sejteni, hogy nem az Overkill's The Walking Dead fogja letaszítani a Left 4 Deadet a kooperatív lövöldék trónjáról. Pedig Robert Kirkman ismét lendületre kapó fertőzött világát rábízni az elmúlt évek egyik legjobb kooperatív címét, a Paydayt fejlesztő csapatra kifejezetten jó ötletnek tűnt, és az E3-as trailer csak megerősített bennünket abban, hogy érdemes lesz odafigyelni rá. Időközben azonban valami nagyon csúnyán félrement, és bár a zárt bétában látszott némi potenciál, sajnos ezt maga alá temette a technikai megvalósítás.

Hirdetés

Robert Kirkman beájulna

A PS4-es Spider-Man bizonyította, hogy a licencelt címeknek nem feltétlenül kell megállniuk a közepesen kellemetlen szinten, és ha valamiből, hát a The Walking Dead világából bőven lehet táplálkozni. Az első előzetesek alapján azt is gondolhatta az ember, hogy itt nem pusztán a fröcsögő agyvelő látványáért gyilkolunk majd, hanem szépen meg lesz magyarázva, ki lesz fejtve minden, oda lesz pattintva a lore, amit a sorozat és a képregények rajongói megszerettek, felbukkannak majd ismerős arcok, hogy legyen kinek örülni. A gyakorlatban ebből semmi sem valósult meg. Kapunk néhány ismeretlen karaktert, egy szegről-végről kapcsolódó világot, rengeteg hörgő élőhalottat, illetve egy másik kolóniát, amelyet csak úgy emleget a játék, mint "A Család", és amelynek tagjairól annyi derül ki, hogy ők is túl akarnak élni. És hogy mit nem kapunk? Drámát, fordulatokat, magyarázatot a kialakult helyzetre, érdekes fő- és mellékkaraktereket. Maga a szinkron az egyik legunottabb, amit mostanában hallottunk, és a szövegkönyv is már-már bugyuta, nem sokat erőlködött vele az írói gárda. Erre ebben a formájában teljesen fölösleges volt rásütni a The Walking Dead címet, és kifizetni egy valag pénzt a jogokért.

Agyatlan hentelés

Ugyanakkor, ha a játékmenet rendben lenne, valószínűleg az egész előző bekezdés meg sem született volna, mert az adrenalin fűtötte pályák és a változatos küldetések sűrűjében nem foglalkozna senki azzal, hogy esetlenek a dialógusok. De sajnos nem ez a helyzet. A legelső küldetésben a bázisunkat kell megvédenünk a hullámokban érkező zombiktól, akik a három kapu valamelyikén próbálnak bejutni. Ha sikerül valamelyiket bedeszkázni, akkor az élőhalottak mágikusan eltűnnek, hogy aztán a következő hullámmal pontosan ugyanúgy beszakítsák a kaput. Ennél már csak az illúziórombolóbb, amikor megadott időközönként a bázison belül bukkannak fel, amit azzal magyaráz a játék, hogy "megjött a horda". A minden kreativitást nélkülöző pályára persze ráfoghatja az ember, hogy ez még csak a tutorial, de amikor a következő küldetés pontosan ugyanez, csak fegyveres támadók ellen, a kapuk zárogatása nélkül, akkor kinyílik a bicska a legnyugodtabb túlélő zsebében is.

Szerencsére nem csak bázisvédelemből áll a kampány, néha bemerészkedhetünk a városba, hogy célpontokat iktassunk ki, vagy fontos alapanyagokat szerezzünk meg. Ezeknél a misszióknál sokkal fontosabb a csapatmunka, hiszen mindenfelé veszélyes és szinte észrevehetetlen csapdákat rejtettek el a készítők, ha pedig elkezdünk lövöldözni, hamar ott lohol majd a hátsónkban a környék összes zombija. Mennyivel könnyebb lenne a csapatot koordinálni, ha lenne a játékban beépített voice-chat! De nincs, ami 2018-ban, egy csapatmunkára kihegyezett kooperatív játékban szinte felháborító, hiszen a csata hevében senki sem fog pötyögni, megfelelő kommunikáció nélkül pedig szinte lehetetlen teljesíteni a pályákat. Végig rá vagyunk utalva a többi játékosra, mivel botok nincsenek, a küldetések nehézsége pedig egyáltalán nem skálázódik a játékosszámmal, így egyedül teljesen esélytelenek vagyunk, gyakorlatilag kivitelezhetetlenek még a könnyebb pályák is.

Üsd, vágd, nem apád!

Az sem segít sokat, hogy ezt a harcrendszert ezerszer jobban is meg lehetett volna csinálni. A küldetések során szerezhetünk újabb lőfegyvereket, ezeket azonban nem nagyon akarjuk használni, hiszen akkor zajt csapunk, ha pedig mégis, akkor sem lesz sok örömünk bennük, mert a hangtompítós fegyvereknek olyan a hangja, mintha a falusi búcsúban lövöldöznénk a légpuskákkal. A közelharci fegyverek, balták és macheték használata csak úgy zabálja a staminát, két-három ütésenként meg kell állnunk, és hiába specializálódunk ebbe az irányba a karakterfejlesztéskor, érezhető különbséget nem igazán lehet észrevenni. Az élmény meg sem közelíti a Vermintide brutalitását, amelyben minden csapást érezni lehetett, minden húsba hatoló vágás azt az érzést keltette, hogy nem is az egeret, hanem egy pallost markolunk. Itt a karakter súlytalanul hadonászik, esetlenül vergődik a zombik sűrűjében, és mivel a hordába tömörülő félholtakat egy-egy ajtóban akár percekig is apríthatjuk, nagyon hamar elmegy a kedvünk az egésztől.

Ez így harmatgyenge

Egy izgalmas IP és egy jól teljesítő fejlesztőbrigád házasításától sokkal többet várt az ember, de ez a játék akkor is nagyon csúnyán leszerepelt volna, ha egy indie csapat zombis garázsprojektjeként látta volna meg a napvilágot. Azt hinné az ember, hogy az Overkillnél tudják, mitől döglik a légy, de ha a jövőben valamikor a minőségi The Walking Dead játékokról beszélgetünk, biztos, hogy nem ez fog eszünkbe jutni. Technikailag az erős közepes szintet sem üti meg, a megannyi hiányzó funkciót pedig nem a legjobb bugokkal ellensúlyozni. Játékmenetben messze elmarad a Left 4 Dead és a Dead Island címektől, a történet pedig gyakorlatilag mintha ott se lenne; semmit nem adott hozzá az élményhez az, hogy ez egy hivatalos The Walking Dead játék. Nagy kár érte.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Overkill's The Walking Dead
Hatalmas csalódás.
Ami tetszett
  • Rengeteg zombi lehet egyszerre a képernyőn
Ami nem tetszett
  • Esetlen harcrendszer
  • Átláthatatlan menük
  • Technikai problémák
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)