Hirdetés

Overwatch 2 előzetes - kövér kiegészítő vagy sovány folytatás?

|

A Blizzconon már jó néhányan kipróbálhatták, hogy miben különbözik majd elődjétől az Overwatch 2, és egyelőre még kérdéses, hogy ezért tényleg érdemes lesz-e egy számozott folytatással előállni.

Hirdetés

Sok mindent lehet a Blizzard szemére vetni, de az idei Blizzcon után nem állíthatnánk, hogy ne szeretnének a rajongók kedvére tenni. Amellett, hogy jó pár igen nagy várakozás övezte játékról tudjuk, hogy valóban a megvalósítás rögös útjára lépett, a fejlesztők mindegyikhez játékmenetet is mutattak, sőt legtöbbjüket már ki is próbálhatták az Anaheimbe látogatók. A konferencia legnagyobb dobásáról, a Diablo IV-ről már tegnap írtunk nektek, most pedig lássuk, hogy milyen élmény volt kipróbálni a másik nagy bejelentés alanyát, az Overwatch 2-t.

Hirdetés

Sztori mód, vagy amit akartok

Az szinte nyílt titok, hogy a Blizzard sokáig hegesztett, majd végül elkaszált Project Titan kódnéven futó MMO-jának PvP szegmense valamelyes alapként szolgált az Overwatch első részéhez. A cégtől megszokhattuk, hogy remek sztorikat rak össze a játékaihoz, így amikor megjelent az Overwatch legtöbbünknek hiányzott, hogy valami epikus történet mentén eshessünk egymásnak, melyet nyomokban fel is fedezhettünk a játékhoz kiadott cinematicokban, illetve kis utánaolvasással egy egész érdekes világ képe állt össze bennünk, de azért ismerjük be, hogy ennél kissé kreatívabb módokon is lehet történetet mesélni a videojátékokban. Persze mindezt a megjelenéskor feledtette velünk a remek játékmenet és a pörgős online akció, azonban ahogy az évek során az Overwatch népszerűsége csökkent, egyre többen tették fel a kérdést:

"Ez mind szép és jó, de pontosan miért lövöldözik egymásra ez a rengeteg fura kinézetű hős?"

Ezt pedig a fejlesztők is megérezték, mivel az Overwatch 2 bejelentésénél leginkább azt hangsúlyozták, hogy lesz sztori, ezt pedig a PvE küldetések mesélik majd el. Az alapfelállásról annyit kell tudni, hogy jó pár évvel járunk az Uprising után, és az emberek és a Null Sector robotseregei között zajló háború a legelkeseredettebb szakaszbába ért. Az első játékból megismert hőseink nem látnak más módot a győzelemre, mint hogy újra összehívják a szétszóródott Overwatch csapatot. Alább ezt egy magyar feliratos traileren is megcsodálhatjátok:

PvE: Az Overwatch és a Left 4 Dead 2 szerelemgyereke

A Blizzcon résztvevői már vethettek is egy pillantást arra, hogy pontosan hogyan képzelik el az alkotók a sztorit mesélő küldetéseket. A konferencián kipróbálható demó részben Rióban zajlott, az akció és a beszámolók szerint itt is akciódús átvezetőkben láthattuk, hogy hogyan alakul hőseink Bosszúállók filmeket idéző újraegyesülése. Úgy tűnik, hogy az eddig is szerethető karaktereket az írói gárda szellemes egysorosokkal és humoros párbeszédekkel látta el, így hozva őket még közelebb a játékoshoz. 

Ezeknek a bevetéseknek 4 fős csapattal vágunk majd neki, hogy szépen előrehaladva tisztítsuk meg a gyönyörűen megalkotott pályákat a Null Sector egységeitől. Ez a felállás bizony erősen ismerős lehet a Left 4 Dead szériából és hasonlóságok nem állnak meg itt. A küldetéseken előrehaladva fontos odafigyeljünk a másikra, mivel az ellenfelek lecsapnak az egyedül rohangászó játékosokra. Itt ugyan a beszámolók szerint a játékosok elvártak volna egy kicsit keményebb taktikázást az ellenféltől, de valószínű, hogy bőven fejlesztik még az MI-t a megjelenésig. Ha egy csapattársunk a földre kerül, akkor itt is lehetőségünk lesz őt felszedni, mielőtt véglegesen elhalálozna; ha a csapatból mindenki beadja a kulcsot, akkor egy checkpointhoz dob vissza minket a játék, de érdemes felkötni a gatyát, mert ha túl sokszor hal meg mindenki, akkor az egész pályát elölről kell kezdeni. 

Ami a legtöbb ember tetszését elnyerte az az újonnan bekerült talent rendszer, mellyel különböző képességeket oldhatunk fel a egy adott hőshöz.

Ezeket szintlépések után van lehetőségünk választani, így pedig egy adott karakter támadásait két küldetésben akár teljesen különböző módokon alakíthatjuk. Például Tracernél választhatunk, hogy az ellenfeleken való átvillanás közben sebezni akarjuk-e őket, vagy éppen a bármely képesség használatával újratöltődő pisztolyok képessége mellett döntünk. Magasabb szinteken persze egyre erősebb talentek nyílnak meg, de ezeket a demóban nem volt lehetőség kipróbálni.

A L4D játékokhoz hasonlóan itt is találhatunk majd különböző tárgyakat a pályaszerte, amilyen például a healing station, ami 1000 HP-t tölt vissza a csapattagoknak, a corrosive grenade, ami sebzi az ellenfeleket és ezután 60%-al nagyobb sebzést kapnak vagy a barier fence, ami egy Winston-szerű 2000 HP-s pajzsot idéz meg. Erre szükség is lesz, mivel igen változatos ellenfelekkel kell majd szembenézzünk. Lesznek itt sima gyalogos egységek, akrobatikus robotok, akik a levegőben cikáznak, hatalmas mechek, akik lézerágyúkkal osztják az áldást, vagy éppen harci drónok repkedő rajai. A pályákon bossharcokra is számíthatunk, ahol az ellenfél több fázisból álló támadásai között kell manőverezünk, miközben próbáljuk a legtöbb sebzést bevinni, de általában megtámadhatunk valamilyen gyenge pontot is, hogy moderáljuk az boss sebzését. 

Tolófájások

A fejlesztők kihangsúlyozták, hogy az Overwatch 2 még mindig egy vérbeli 6v6 csapat alapú online lövölde, így egy új móddal gazdagítják a választható repertoárt, ami a Push névre hallgat. Első ránézésre ez a payload mód egy kissé megvariált változatának tűnik, amiben mindkét csapat azért küzd, hogy a szarkasztikus humorral felruházott robotot eljuttassák az ellenfél territóriumán keresztül a pálya végébe. Mivel itt egy alapvetően szimmetrikus pályáról beszélünk, plusz mélységet adhat a taktikázáshoz, hogy egyik pillanatról kell majd váltanunk támadásról védekezésre, attól függően, hogy éppen melyik csapat kíséri a humorizáló mechanikus behemótot.

Fontos megjegyezni, hogy sem ide, sem a többi PvP módba nem hozhatóak majd át a PvE küldetések alatt megszerzett tárgyak és talentek, mivel a fejlesztők szerint ez felborítaná a meccsek balanszát. Persze remek, hogy ezzel is bővült a módok száma, amelyekben összecsaphatunk egymással, de azért vannak kételyeink, hogy egy kissé átalakított payload tényleg elegendő lesz-e, hogy eladjanak vele egy teljes árú játékot folytatás címszóval.

Oly távol vagy tőlem, és mégis közel

És itt érkezünk el a legnagyobb kérdéshez az Overwatch 2-vel kapcsolatban: vajon miért éri majd meg megvenni ezt a játékot? A beszámolók szinte egytől egyik megemlítik, hogy ez az egész nem érződik egy folytatásnak, sokkal inkább egy nagyra duzzasztott kiegészítőnek. Persze kicsit szebb a grafika, de a mesés dizájnnak hála ez szinte alig észrevehető; persze új dizájnt kaptak a karakterek, de eddig is rendszeresen érkezte hozzájuk a skinek; persze kaptunk egy pár új módot, de közel sem annyit ami indokolt volna egy folytatást.

A bizonytalanságunkat csak fokozza, hogy az alkotók kijelentették, hogy az összes új pálya és hős ugyanúgy elérhető lesz az első Overwatchban is, mivel a két játékot párhuzamosan frissítik majd. 

Az már az első perctől érződött, hogy a Blizzard az Overwatch 2-vel a biztonsági játékra ment, de egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy ezt alaposan túlzásba vitték. Még odébb van a megjelenés, így bőven van lehetősége a stúdiónak, hogy bőséges tartalommal pakolja meg a folytatást, és erre szükségük is lesz, mivel ez eddig egy nagyon sovány előrelépés. Azt már most tudjuk, hogy PC-n, PS4-en, Xbox One-on és Nintendo Switchen is megjelenik majd a játék, és ugyan erről még nem szól a fáma, de több mint valószínű, hogy a következő generációra is kiadják majd. Lehet hogy arra számít a Blizzard, hogy aki a PS5-ön vagy a Scarletten szeretne Overwatchozni, az kénytelen lesz megvenni a második részt?

Nagyon reméljük, hogy nem érik be ennyivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)