Hirdetés

Vélemény: mennyire működik az Overwatch report rendszere?

|

A rövid válasz: nem nagyon. A hosszabb már egy kicsit bonyolultabb, de tényleg nem túl rózsás a helyzet.

Hirdetés

Ha lejátszottátok legalább a tíz besorolási meccset a Blizzard lövöldéjének kompetitív részében, akkor nagy valószínűséggel már ti is belefutottatok olyan játékosokba, akik szándékosan vagy akaratlanul, de totálisan tönkretették a játékot. Mindössze annyit tudunk tenni az ilyenek ellen, hogy jelentjük őket, de még az sem ér sokat.

Hirdetés

Egyáltalán nem kommunikáló, chaten/voice chaten beszólogató, trollkodó, csapatösszeállításokra fittyet hányó vagy csak szimplán idióta. Ez csak néhány a különböző játékos típusok közül, akikkel összefuthatunk az Overwatch kompetitív játékmódjában, és akik miatt sokszor már csak azt várjuk, hogy győzzön az ellenfél, mi pedig végre kiléphessünk.

Néha olyan érzés, mintha minden csapattársam Junkrat lenne, csak épp nem a játékban. Biztosan ismeritek azt a jelenséget, amikor támadás közben egy Hanzo azt mondja, hogy bízzunk benne, tudja, mit csinál, erre még a falat is csak segítséggel találja el, majd lazán kijelenti, hogy zéró csapatmunka van, és mindenki elmehet a fenébe. Félre ne értsetek, nem arra célzok, hogy a gyengén teljesítő játékosokat jelenteni kell, mert mindenkinek lehet rossz napja, de az, aki szándékosan játszik rosszul, bőven megérdemli a reportot.

Azt hihetnénk, hogy egy 60 dolláros játékban majd kevesebb ilyen ember lesz, mint egy free-to-play LoL-ban vagy egy olcsóbb CS:GO-ban, de sajnos nem ez a helyzet. Sőt, gyakran még a Valve lövöldéjében is értelmesebb csapattársakat fogok ki, ami azért nagy szó. Sajnos a népszerűséggel együtt jár, hogy a viselkedési zavarokkal küzdő emberek is könnyen rátalálnak a játékra, és ugyan leginkább a fiatalabb korosztályból kerülnek ki ezek a játékosok, hazudnék, ha azt mondanám, hogy az idősebbek között nincsenek gyökerek.

Talán a legelső kompetitív meccsemen történt az, hogy még igencsak kezdő fejjel választottam egy hőst, miközben épp másra lett volna szükségünk, néhány csapattársam pedig egyből vérszemet kapott. Elmesélték, hogy muszáj jelenteniük, és nagy kár, hogy a Blizzard majd kitilt a játékból ilyen rövid idő után. Azóta is vígan játszom, és a helyzet még mindig változatlan: senkit sem érdekel, ha jelentéssel fenyegetőzöl.

Egy tökéletes játékban az lenne az első reakció erre, hogy "ne jelents, légyszi, befejeztem", de ehelyett ha megkérsz valakit, hogy kezdjen el normálisan játszani, különben jelentve lesz, általában annyi a válasz, hogy "hajrá, jelents csak". Megkérheted az ellenfelet is, hogy nyomjanak egy reportot az illetőre, ám a legtöbbször nem is foglalkoznak a dologgal, örülnek a könnyű győzelemnek. Miért is ne örülnének? Viszont remek ösztönzés az, ha emlékezteted őket, hogy legközelebb akár az ő csapatukba is kerülhet a troll játékos. Próbáljátok ki, ha már kifogytatok az ötletekből, általában beválik.

A csalókat valamivel gyakrabban szokták elkapni az illetékesek, mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy én még eggyel sem találkoztam, amióta játszom. Ahogy a legtöbb népszerű online játékban, úgy az Overwatch-ban sem a hackerek jelentik a legnagyobb problémát, véleményem szerint a trollok sokkal több játékos életét keserítik meg. Ha valakit sokszor jelentenek a többiek, akkor persze a Blizzard intézkedik és lesújt a banhammerrel, de tapasztalatból tudom, hogy nagyon sokan inkább már nem is foglalkoznak a report gombbal, mert tudják, hogy ritkán lesz bármi következménye is. Ez pedig automatikusan oda vezet, hogy végül mindenki beletörődik a trollok és őrült csapattársak jelenlétébe, amíg azok gond nélkül hülyéskednek tovább.

Mi lehet a megoldás? Jó kérdés. A Blizzard már foglalkozik a problémával, nemrég át is alakították a report menüt, és Jeff Kaplan is azt mondta, hogy folyamatosan dolgoznak a rendszer tökéletesítésén, de kevés vígasz lehet ez azoknak, akik már messzire elkerülik a kompetitív módot. Ismét fel kell hoznom példaként a CS:GO-t, aminek ugyan rengeteg problémája van, de rangsorolt meccseken fennáll a veszélye annak, hogy kirúgnak a csapattársak, ha gyengén teljesítesz vagy trollkodsz, és ez még ha nem is mindenkit, bizony sokakat elrettent a hülyéskedéstől.

Egy hasonló megoldás elférne az Overwatch-ban is, de igazából bármi jöhet, ami miatt a játékosok kétszer is meggondolnák, hogyan viselkedjenek. De addig is annyit tehetünk, hogy jelentjük a problémás embereket, részletezve, hogy mi volt a baj velük, és reménykedünk, hogy a Blizzard szorgos munkatársai teszik a dolgukat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)