Hirdetés

Paragon előzetes - a pofás MOBA

|

Az Epic Games is megpróbálkozik betörni a MOBA-piacra a Paragon képében, amelyet az Unreal Engine 4 erejével, különleges hősökkel és egyedi megoldásokkal vérteztek fel.

Hirdetés

Nagyjából tízévnyi MOBA-zás után nem hittem volna, hogy valaha attól lesz könnyes a szemem, ahogy egy játék kinéz. Valljuk be férfiasan, bármennyire is szeretjük a műfajt, egyik program sem arról volt híres, milyen mutatós, arról meg főleg nem, hogy mennyire megizzasztja PC-inket. Ennek ellenére amikor betöltöttem a Paragont, nagyjából 5 percig csak ámuldoztam. Mondjuk a csapatom nem biztos, hogy ennyire élvezte, amint öntudattalanul tébláboltam, és megölettem magam csak azért, hogy lássam a robbanást, de ahogy a gyakorlott MOBA-játékos is mondja: megérte.

Agora csarnoka

A Paragon a szó minden értelmében MOBA. Kapunk egy térképet három ösvénnyel, amin masíroznak a gép irányította katonák. Mi egy ötfős csapat tagjaként próbálunk átjutni a csatatér túloldalára és elpusztítani az ellenség bázisát. Ebben segítségünkre lesznek a gépi egységek, csapattársaink, a megvásárolható tárgyak, valamint furábbnál furább képességeink. Eddig olyan, mintha a DotA-ról beszélnék. Ott borul a rendszer, amikor bekerülsz a meccsbe, és látod, hogy nem felülről, hanem a karakter mögül követed majd az eseményeket. Ilyen is volt már, de a Paragon picit mégis mintha jobban működne. A korábbi hasonló próbálkozásokban rettenetesen zavart, hogy kötött a mozgási sebességem, lassúak a lövéseim, az ugrálás semmit sem ér, és amellett, hogy nem érzem TPS-nek a dolgot, még keveset is látok a térképből.

Ezzel szemben az Epic Games elérte, hogy élvezzem a TPS-nézetet ahelyett, hogy tehernek érezném. Ebben segít például, hogy van sprint (legalábbis addig, amíg kiérsz a bázisodról a frontvonalra), viszonylag gyors és folyékony a mozgás, szabadabb a célzás, és a térkép sem egy lapos küzdőtér. Ugyan ezúttal sem lövöldözhetünk kedvünkre (ütéseink sebességét a statisztikáink szabályozzák), és nem futkározhatunk úgy, mint egy valódi akciójátékban, mégis sokkal kevésbé zavaróak a korlátok. Ízig-vérig MOBA-címről van szó, mégis képes voltam ezt elfelejteni, és tényleg TPS-ként élvezni a Paragont.

Lehetetlenül gyönyörű

Amikor a cikk elején arról habogtam, hogy a zavarba ejtő látványtól még játszani is elfelejtettem, nem vicceltem. A Paragon valószínűleg a legszebb MOBA lesz a piacon, amiben nem kis része van az Epic-féle Unreal Engine 4 motornak. A jövőben egyre több játék fogja használni ezt a grafikai motort, és nagyon gyorsan nyilvánvalóvá vált, hogy miért. Ha attól féltetek, hogy a marketinganyagok kiszínezték a valóságot, megnyugodhattok: a Paragon gyönyörű. A textúrák élesek, a plazmarobbanások pulzálnak, a fák megdőlnek, és a levelek lángolnak találat után. A már-már fotorealisztikus megjelenítésbe az elképesztő varázslatok és maga a csatatér belecsempész egy kis sci-fi-fantasy hangulatot. A játékban jelenleg egy térkép található, az Agora, amely klasszikus háromösvényes MOBA-pálya. A csatatér megfelelően változatos és színes, így nem lesz unalmasan valószerű a látványvilág.

Az Agora abból a szempontból is különleges, hogy nem egyszintes, lapos aréna. Magaslati pontok, lépcsők, lejtők tarkítják az erdőséget, így nem engedhetjük meg magunknak, hogy csak előre nézve meneteljünk bambán. Könnyen lehet, hogy valaki a lépcső tetejéről leadja a végzetes lövést úgy, hogy észre sem vesszük. Ez további stratégiai mélységet kölcsönöz a játéknak. Eddig is nagyon fontos volt a helyezkedés minden hasonló játékban, de ahol magaslati pontok is vannak, ott különösen figyelnünk kell, merre téblábolunk. Amikor egy domb tetején kardos nindzsák várnak minket mosolyogva, akkor talán jobb lenne egy újratervezéssel más irányba indulni. A fejlesztők ígéretei szerint nem az Agora lesz az egyetlen csatatere a Paragonnak, bár azt még nem árulták el, hogy mire számíthatunk. Már akkor is boldogok leszünk, ha csak fele ilyen jól dolgozzák ki, mint ezt.

Íjászok, varázslók és űrbéli szuperrobotok

Ami a karaktereket illeti, már most van néhány nagyon érdekes alternatíva. Az Epic nem szeretné feltalálni a spanyolviaszt, látszik, hogy igyekeznek a MOBA-normák mentén haladva, inkább az adott keretek között újítani. Ennek megfelelően vannak orgyilkosok, lövészek, tankok és támogatók. Twinblast például egy klasszikus pisztolyhős, aki kezdetben két egyszerű stukkerrel rohangálva osztja a közepesen erős sebzést, aztán ha már hozzáfér ultimate képességéhez, akkor robotkarjait hatalmas ágyúkká alakítja, hogy egy rövid ideig azokkal darálhassa le az ellenfeleket. Az ő egyik legfőbb ellenlábasa Steel, aki nemcsak hogy önmagában képes hatalmas mennyiségű sebzést elnyelni, de még pajzsot is lerakhat társai elé, amivel akár Twinblast ultimate lövedékeitől is megvédheti a haverokat. Muriel hasonlóképpen működik (bár ő nagyon gyorsan meghalhat), védőpajzsot emel társai köré, és hatalmas területeket fed le sebző képességeivel.

Gideon nemcsak cuki lila golyókkal tudja bombázni az ellenfeleket, de ha úgy tartja kedve (és általában igen), akkor komplett aszteroidákat hívhat le egy másik világból a helyiek fejére. Egészen őrült és rettenetesen menő karaktereket kapunk, akiknek minden képessége csodálatos. Természetesen a hősök a csaták folyamán szinteket lépnek, új varázslatokat tanulnak, és erőforrást gyűjtenek. Utóbbiból különböző kártyákat vehetünk majd, ezek a más játékokban látott tárgyak helyi megfelelői. Vehetünk élettöltő kártyákat, őrszemkártyákat, de olyanokat is, amelyek statisztikáinkat (támadás, gyorsaság, védelem, életpont stb.) erősítik. A későbbiekben a karakterek külsejét is testre szabhatjuk, az Epic ugyanis tervezi a különböző skinek bevezetését. Elnézve az alapmodelleket, izgatottan várjuk a különböző variációkat.

Jól mutat majd a tévében

Egy MOBA-címmel kapcsolatban mindig felmerül, hogy e-sportként megállná-e a helyét, és a legtöbb esetben erre egy határozott "meh" a válasz. A Paragon esete különleges, mert a folyamatos akció és a gyönyörű látványvilág indokolná, hogy egy új generáció versenyjátéka lehessen. Már egy másik probléma, hogy sikeres e-sport játékká válása érdekében hatalmas titánokkal kell majd versengenie, és az sem mindegy, mennyi játékos tud majd egyáltalán futtatni egy ilyen gyönyörű programot. Az alfa egyelőre stabil közepes gépeken is, és reméljük, hogy ez csak javul a megjelenésig. Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy az Epic mit hoz ki a Paragonból a nyitásig hátralévő hónapokban.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)