Hirdetés

Zavaros konzolgenerációk, törölt projektek és sith nagyurak - mi történt a héten?

|

Mikor ez a cikk kikerül, valószínűleg épp a magyarok Eb-meccsét nézitek, de ha elült a nagy izgalom, tekintsetek velünk vissza a hét legfontosabb híreire.

Hirdetés

Az, hogy vasárnap van, nem csak azt jelentette, hogy volt időm kifújni az utóbbi néhány hónapban összegyűlt port a gépházamból - ebben a melegben titeket is erre biztatlak -, hanem azt is, hogy ideje egy kis visszatekintésnek. Na nem a felgyülemlett porra, a hét legfontosabb híreire.

Szokás szerint kezdjük a Hype-pal, amibe a hét legérdekesebb történései mellett néhány szolgálati közleménynek is jutott hely, például a Mozdulj Gamer fotópályázatáról, aminek a győzteseire néhány elég király nyeremény is vár, úgyhogy ezúttal is érdemes megnézni heti adásunkat.

A hét legjobb híre

Nagyjából harmincmillió gamer sóhajtott fel megkönnyebbülten a világ minden táján, mikor a Sony immár hivatalosan is megerősítette, hogy részükről sem hoz teljes generációváltást a PlayStation 4 Neo. Így, hasonlóan a Microsoftos Project Scorpióhoz, a 2013-ban megjelent konzolra továbbra is megérkezik minden játék és tartalom. Erre korábban már következtethettünk néhány napvilágot látott, ám nem hivatalos forrásból származó infó alapján, de mindezt Shuhei Yoshida szájából hallani azért mégis megnyugtatóbb.

A hét legrosszabb híre

Nehéz egy hírt kiválasztani a legszomorúbb esemény kategóriájában, ugyanis a héten több olyan játékról derült ki, hogy nem készül már el, amikre a rajongók egy szempillantás alatt lecsaptak volna. Így a Criterion félretette extrém sportos játékát, a Supermassive nem gondolkodik az Until Dawn 2-n, a Team Bondi pedig nem folytathatja a L.A. Noire-ban elkezdett munkát. A legszomorúbb az egészben viszont az, hogy mindhárom stúdió esetében adtak valami indoklást az érintettek, viszont az Allison Road fejlesztését felfüggesztő Lilith és Team 17 gyakorlatilag nem tudott egy épkézláb okkal előállni a projekt kukázását illetően. Legalább valami konzervdumát írhattak volna, akármilyen nehéz helyzetben vannak.

A hét legmeglepőbb híre

Gyakran már én is túlzásnak tartom, hogy mennyien ekézik a Ubisoftot, ami sokszor teljesen megérdemelt, máskor viszont már kevésbé indokolt. Az viszont teljesen jogos kritikaként merült fel, hogy a nyitott világú játékaikat elképesztően hasonlóan építik fel és az első Assassin's Creed óta gyakorlatilag minden fontosabb sorozatukban - így még a Crew-ban is - tornyok aktiválásához és gyakran megmászásához volt kötve az egyes régiók felfedezése. A Watch Dogs 2-ben viszont leszámolnak ezzel a tradícióval, ami miatt szerintem senki nem fog sopánkodni. Sokkal többen vágtak viszont ilyen arcot a hír hallatán:

A hét legkevésbé meglepő híre

Valószínűleg nem olcsó azt a látványvilágot hozni, amivel a Netherrealm játékaiban találkozhatunk és azt is tudjuk, hogy a verekedős műfajban nehéz kreatívnak lenni azt illetően, hogy a játék alapára mellett milyen bevételekkel tarthatná még el magát a stúdió. Így nem igazán lepődtünk meg, mikor Ed Boon elárulta, hogy az Injustice 2-ben is jó néhány DLC-karaktert találunk majd. Ez persze nem jelenti azt, hogy kicsit is örülünk a dolognak, ami vonatkozik a Mortal Kombat X harmadik Kombat Packjére is.

A hét legjobb másvilág híre

Bár még odébb van a következő Star Wars film megjelenése, a héten meglepően sokszor beszéltünk a messz messzi galaxisról. Így például megtudtuk, hogy bizony Darth Vader is szerepel majd a Zsivány Egyesben, sőt a szinkronhangjának kilétét is megtudtuk (és szerencsére nem kellett csalódnunk). Ha sikerülne ismét igazán menő gonoszt faragni Vader nagyúrból, olyan boldogok lennénk, mint egy sith a vidámparkban.

A hét legrosszabb másvilág híre

Ahogy mondtam, sok Star Warsos téma akadt a héten, így a legpocsékabb hír is ezt a szériát érintette. Kiderült ugyanis, hogy a Lucas-birodalomnak a legfontosabb összetevő - egy menő forgatókönyv - már évekkel ezelőtt a birtokában volt egy élőszereplős sorozathoz, ehhez képest kihagyták a lehetőséget, hogy leforgassák a Palpatine császár előtörténetét feldolgozó szériát. Nem baj, mi türelmesen várunk, hátha a Disney helyrehozza ezt a hibát.

A hét videója

Lassan azt gondolhatnátok, Rudeism akármit is csinál, kitesszük a legújabb streamjének valamelyik részét a GSO-ra, de az a helyzet, hogy a hagyományostól eltérő kontrollereket használó srác egyszerűen nem tud hibázni. Sok elképesztően humoros próbálkozás után most épp a Dark Souls III-at nyüstöli néhány táncszőnyeggel, ami közben valószínűleg nem csak a karaktere lesz egyre erősebb, hanem az egyébként is jó formában lévő streamer állóképessége is még tovább javul.

(a videót a képre kattintva éritek el)

A hét pletykája

A hét legizgalmasabb pletykája ezúttal a hét legjobb hírét csak még jobbá tette, ugyanis nagyon sokan meglepődtek volna, ha az E3-as bejelentés hiánya ellenére még idén konzolt kell cserélniük, ha a Sony legjobbjait akarják élvezni. Egy kósza hír szerint ugyanis nem kizárt, hogy a Sony még idén kiadja a PS4K-t, ezzel beelőzve a Microsoft-féle, 2017 végén érkező Scorpiót. Ha ez igaznak bizonyul, még jobb, hogy nem kötelező gépet cserélnünk, de azért nem is utasítanánk vissza, ha már 2016-ban a boltokba kerülne.

A legnagyobb WTF a héten

Én őszintén azt hittem, a Mighty No. 9 készítői már tényleg nem tudják magukat jobban leégetni és a Mega Man szellemi örökösének kálváriája a játék megjelenésével végre véget ér. Nos, ehhez képest nem csupán erősen középszerű lett a végeredmény, hanem az Xbox 360-as, Maces és Linuxos port is csúszott még néhány napot. Ráadásul sok esetben hibás játék- és DLC-kódokat küldtek ki a fejlesztők, emellett több Wii U tulajdonos konzolját szó szerint használhatatlanná tette a Mighty No. 9. És amikor már tényleg azt hittük, nincs lejjebb, befutott a hír, hogy a játékot egy négyórás stáblistával egészítette ki a Comcept, aminél gyorsabban is végigvihetjük a játékot, ha sietünk. Ebben felsorolják a hatvanezernél is több Kickstarter-támogatójukat, akik közül valószínűleg sokan már megbánták a bőkezűségüket.

A hét cikke

A szerencsejáték kérdése egy elég érzékeny téma és nem véletlenül vonatkoznak rá elég szigorú szabályok a világ sok országában. Ezért is döbbenetes, hogyan válhatott a Counter-Strike: Global Offensive szerves részévé azzal együtt, hogy ugye rengeteg kiskorú is a méltán népszerű shooter rajongótáborához tartozik. Ezt a jelenséget vettük nemrég górcső alá mi is.

Futottak még

Ezeken kívül sem volt eseménytelen a hét, például a koreai Overwatch-közösségben volt néhány elég rossz vesztes, kaptunk egy izgalmas teasert a Trónok harca évadzárójához és beleshettünk a kulisszák mögé a Battlefield 1 fegyverhangjai kapcsán is.  Befutott egy adag kiváló magyarítás, csiripeltek a kismadarak a készülő God of Warról, ahogy a Days Gone készítői is megmagyarázták, mitől különlegesek az ő zombijaik. Végül egy csodás noir stílusú witcher-feldolgozást is kaptunk, Vince Zampella befenyítette a régi játékát felújító csapatot és egy ígéretes anime-feldolgozást is megcsodálhattunk.

Perszer rengeteg más is történt, de most csak ennyi fért szubjektív összefoglalónkba, a jövő héten viszont ismét találkozunk. Addig is pedig a megfelelő hidratáció jegyében ezúttal sem hagyjuk ki a lehetőséget, hogy arra biztassunk: "Vegyetek GameStart!"

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)